درباره قارچ کامبوجا

کامبوجا نوعی چای گیاهی است

قارچ کامبوجا (اکسیر طول عمر و درمان بیماری)

کامبوجا نوعی چای گیاهی است.

قارچ مربوط به کامبوجا 220 سال پیش در چین (منچوری) مورد استفاده قرار گرفت و سپس از طریق مسیرهای تجاری به روسیه و کشورهای اروپای شرقی منتقل شد و در آنجا رایج شد. قبل از جنگ جهانی دوم استفاده از آن بسیار رایج بود اما در زمان جنگ به دلیل کمبود چای و شکر (محیط رشد کامبوجا) تبلیغ نشد.

امروزه این قارچ در اروپا و آمریکا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و شاید انجمن استفاده کنندگان از این قارچ در آمریکا نیز ایجاد شده است.

نوشیدنی کومبوچا حاصل تخمیر چای (رنگ سبز یا سیاه) است.

نوشیدنی کامبوچا ۲۲۰ سال قبل از میلاد در چین (منچوری: منطقه ای در شمال چین) مورد استفاده قرار می گرفت و پس از انتقال آن از طریق خطوط تجاری به روسیه و کشورهای اروپای شرقی، در آنجا رایج شد. قبل از جنگ جهانی دوم استفاده از آن بسیار رایج بود اما در زمان جنگ به دلیل کمبود چای و شکر (محیط پرورش کامبوچا) مورد استقبال قرار نگرفت.

امروزه این قارچ در اروپا و آمریکا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و شاید انجمنی از مصرف کنندگان این قارچ در آمریکا ایجاد شده باشد.

کومبوجا، همزیستی باکتری ها و مخمرها که به “قارچ کامبوجا” یا کومبوچا معروف است. کومبوجا یک محصول تخمیری است که توسط قارچ کومبوجا تولید می شود. یکی از ترکیبات مهم آن که نقش مهمی در سم زدایی بدن و پیشگیری از سرطان دارد، اسید گلوکورونیک است.

گروهی از پزشکان و محققان بر اساس شواهد و آزمایش‌های انجام‌شده بر روی نوعی قارچ به نام «کامبوچا» اعلام کرده‌اند که این قارچ نه تنها از سرطانی شدن سلول‌ها جلوگیری می‌کند، بلکه رشد سلول‌های سرطانی را نیز متوقف می‌کند.

علاوه بر این، قارچ کومبوجا به عنوان یک عامل موثر در پیشگیری از سکته قلبی شناخته شده است و به گفته پزشکانی که تاثیرات این قارچ را بر روی افراد مختلف بررسی کرده اند، “کامبوجا” اکسیر حیات بخشی است که همیشه آرزوی بشریت بوده است. . .es زیرا استفاده از آن از ریزش مو، چین و چروک پوست و سفت شدن رگ ها، مفاصل و ماهیچه ها که نشانه پیری است جلوگیری می کند.

روش تکثیر قارچ و تولید نوشیدنی کومبوچا.

ابتدا سه لیتر آب را بجوشانید.در قوری 4 قاشق غذاخوری معادل 20 گرم چای خشک آماده کنید.چای دم کرده و صاف شده را به سه لیتر آب جوشیده شده اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. حالا یک لیوان 180 گرم پودر قند را به چای یک رنگ اضافه کنید. نگران شکر اضافه نباشید، زیرا قارچ ها را تکثیر می کند و لایه تازه آن را می سازد.

صبر کنید تا چای به دمای اتاق برسد. دو فنجان آسترولی را به چای سرد اضافه کنید. حالا چای سرد شده را بین سه ظرف یا بطری شیشه ای دهان گشاد تقسیم کنید. داخل هر بطری یک تکه قارچ کامبوچا بریزید. درب بطری را با یک پارچه نازک ببندید و آن را به مدت 1 هفته تا 10 روز در یک کابینت تاریک قرار دهید.

بیشتر بخوانید:  خواص قلم گاو و گوساله و آب قلم

پس از این مدت شاهد تولید لایه جدیدی از کومبوچا (برای تخمیرهای بعدی) و همچنین نوشیدنی کومبوجا خواهید بود. قارچ به طور طبیعی جدا می شود (هنگام چیدن قارچ از ابزار فلزی استفاده نکنید). اگر مواد ژلاتینی به آن چسبیده است، می توانید آن را با آب بشویید و در ظرف شیشه ای قرار دهید.

نوشیدنی آماده شده را از یک صافی پارچه ای رد کرده و برای استفاده در بطری در یخچال نگهداری کنید.اگر می خواهید دوباره آن را پرورش دهید، می توانید قارچ را در یک کیسه پلاستیکی روی فنجان یا بشقاب کاغذی همراه با مقداری چای مرطوب نگه دارید.

انرژی موجود در قارچ کومبوجا باعث درمان بسیاری از بیماری ها می شود، زیرا باعث می شود تمام بافت های بدن فعال شده و چرک و کثیفی داخل را از طریق سموم بدن (عرق، ادرار، مدفوع و …) از بین ببرند و آماده شوند. روی سیستم گردش خون در بدن تاثیر زیادی دارد و آن را کاملا منظم و تصفیه می کند.

همین خواص قارچ کومبوجا باعث می شود سلول های نیمه مرده، خسته و تنبل بدن فعال شوند و مانند قبل از ابتدا کار خود را شروع کنند، اما یادآوری می کنم که انرژی داخل قارچ کومبوجا باعث افزایش انرژی در بدن موجودات می شود. زنده می شود و انسان می شود و اینها فواید قارچ کومبوجا است که بیماران صعب العلاج و سخت را بهتر می کند.

درباره کامبوجا,قارچ کامبوجا چیست

بهترین مدل قارچ کومبوجا شفاف، شفاف، تمیز و کامل است.

قارچ کومبوجا فساد یا کپک

ممکن است زیر لایه تازه چای لخته‌هایی ببینید که کاملا طبیعی است و حاوی ناخالصی‌های مواد خامی مانند چای است که در آب سرد شسته می‌شوند.اگر دایره های کوچکی با رنگ های مختلف سبز، قهوه ای، قرمز، سیاه و غیره می بینید. روی سطح لایه جدید قارچ نشانه کپک و باکتری های مضر داخل بطری است.

در این صورت نوشیدنی با قارچ را دور بریزید و از بطری های دیگر استفاده کنید. هیچ راهی برای نگهداری کامبوچای کپک زده وجود ندارد. در صورت مشاهده علائم کپک، تمام محتویات بطری را دور بریزید و دوباره با قارچ و نوشیدنی تازه آماده کنید. به خاطر داشته باشید که کپک کامبوجا همیشه در بالای قارچ تشکیل می شود.

در زیر به بررسی رایج ترین دلایل ایجاد آلودگی و ایجاد کپک کامبوجا می پردازیم.

مطمئن شوید که قارچ کپک را از یک منبع معتبر تهیه می کنید.

رطوبت محیط نباید خیلی زیاد باشد.

از ظروف شیشه ای تمیز استفاده کنید.

از مواد اولیه با کیفیت استفاده کنید.

از گیاهان آپارتمانی گرده افشان دور نگه دارید.

از جابجایی ظرف در زمان تخمیر خودداری کنید.

آن را در محیطی با دمای 25 تا 28 درجه بگذارید.

در جای تمیز با دمای مناسب نگهداری شود.

از آب لوله کشی به جای دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده کنید.

افرادی که سیگار می کشند یا بیماری دارند تا حد امکان نباید نزدیک محصول باشند.

برای تهیه نوشیدنی کومبوچا حتما از چای خالص و بی رنگ و اسانس استفاده کنید.بهتر است نسبت چای دم کرده با شکر و استارتر 90:10 باشد.در برخی موارد استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی باعث کپک زدن شده است. بهتر است از آب لوله کشی استفاده کنید. اگر در مورد آب مطمئن نیستید، می توانید آن را به مدت 7 دقیقه (قبل از تهیه چای) بجوشانید.

بیشتر بخوانید:  تاریخچه و خواص بستنی

نکات و نکات مهم

لازم به ذکر است که قارچ کومبوچا نباید به فلز برخورد کند. زیرا باعث فساد و کپک زدن قارچ کومبوجا می شود. حتی اگر انگشتری در دست نداشته باشید.

دمای محیط پرورش قارچ کومبوچا باید 21 تا 24 درجه سانتیگراد باشد. زیرا اگر هوای محیط خنک تر باشد رشد قارچ کومبوجا کندتر یا متوقف می شود و بالعکس اگر هوای محیط گرمتر باشد رشد قارچ کومبوجا سریعتر می شود و معمولا مخمر قارچ کومبوجا تبدیل می شود. به سرکه، که بسیار ترش می شود و در نهایت به قارچ تبدیل می شود (کپک نرم، گرد و معمولاً به رنگ سفید یا سبز است).

اگر روی قارچ کامبوجا کپک زد، آن را دور بریزید و از آن استفاده نکنید (هم مخمر و هم قارچ کامبوجا). زیرا برای روده مضر است و احتمال مسمومیت روده وجود دارد. که همچنین اگر بیش از حد استفاده شود.

رعایت مقدار شکر، چای و آب برای پرورش قارچ کامبوچا الزامی است

قارچ کامبوجا نباید در معرض نور باشد.

باید روی ظرف را با پارچه بپوشانید تا هوا وارد ظرف شود.

ظرف را تکان ندهید و بگذارید قارچ کومبوجا در آن رشد کند.

بهترین مدل قارچ کومبوجا شفاف، شفاف، تمیز و کامل است.

هر چه قارچ کومبوچا بیشتر در ظرف چای شیرین بنشیند غلیظ تر می شود.

بهترین نوع قارچ کامبوچا قارچ پایینی است که از همه جوان تر است.

سعی کنید از مخمر قارچ کومبوجا که در ظرف شیشه ای در یخچال نگهداری می کنید، هر روز استفاده کنید. به جای آب و چای می توانید از مخمر کامبوجا تا 3 لیتر در روز استفاده کنید.

ظروف کم عمق و دهان گشاد برای پرورش قارچ کامبوچا بهتر از ظروف دهان بلند و باریک مناسب هستند.

بهتر است پس از جمع آوری محلول قارچ کومبوجا، یک لیوان از محلول را در کف ظرف بگذارید و آن را با چای شیرین تازه سرد شده مخلوط کنید تا به فرآیند تخمیر قارچ کومبوچا کمک کند. این عمل قارچ کومبوجا را از سایر کپک ها حفظ می کند.

اگر قارچ کومبوجا را بدون محلول تهیه کردید، می توانید برای تخمیر بهتر قارچ کومبوجا، یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه آب پز را به محلول چای شیرین اضافه کنید.

از ظروف پلاستیکی بی کیفیت استفاده نکنید.

دود سیگار قارچ کامبوچا را از بین می برد.

قارچ ها را در آشپزخانه که بخار روغن در هوا وجود دارد نگهداری نکنید. زیرا یک لایه چربی روی قارچ می زند و از رشد قارچ جلوگیری می کند و قارچ کومبوجا را کپک زده و خراب می کند.

مخمر قارچ کومبوجا را نباید به مادران شیرده داد، زیرا باعث ترش شدن شیر مادر می شود (از نظر طعم و مزه نه از نظر خواص و کیفیت) و ممکن است کودک نتواند از شیر مادر تغذیه کند. بنابراین، مادران تا زمانی که نمی خواهند به فرزندان خود شیر بدهند، نباید از مخمر قارچ کومبوجا استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:  نسکافه چیست؟ + خواص و مضرات

در مورد استفاده از آن برای زنان باردار با پزشک خود مشورت کنید.

نحوه استفاده از کومبوچا

کامبوجا نوعی سم زدایی برای کبد و سیستم تصفیه بدن است. توصیه می شود از مقدار کمی کومبوجا استفاده کنید و به تدریج مقدار آن را افزایش دهید. برای شروع، مصرف دو قاشق غذاخوری سه بار در روز توصیه می شود و به تدریج مقدار آن را افزایش دهید.نوشیدن روزانه حدود یک پنجم فنجان آب به مدت سه تا شش ماه و یک ماه قطع و شروع مجدد برای رفع شکایات خاص مانند مشکلات دفع، ضعف کبد، روماتیسم، نقرس و تصفیه خون توصیه می شود.

اگر بیماری حاد دارید، یا بدن شما بیش از حد ضعیف است، یا اگر از هر دارویی استفاده می کنید، قبل از استفاده از نوشیدنی کومبوجا با پزشک خود مشورت کنید.

روش استفاده کامبوچا, خواص قارچ کامبوچا

قارچ کومبوجا در کنترل قند خون و درمان دیابت موثر است

خواص کومبوجا:

هضم مواد غذایی مانند پروتئین، چربی و قند را تسهیل می کند.

قارچ کومبوجا در کنترل قند خون و درمان دیابت موثر است.

• چربی خون (کلسترول) را کاهش می دهد.

• تحریک سیستم ایمنی بدن

درمان آب مروارید

درمان ناهنجاری های قلبی.

درمان اختلالات بی خوابی

درمان دیابت

موها را سیاه می کند و ریزش مو را کاهش می دهد.

عمر مفید را افزایش می دهد.

• کاهش چربی در خون

از سرطان معده و روده جلوگیری می کند.

• از علائم ناخوشایند یائسگی جلوگیری می کند.

از تولید سنگ در مثانه و مشکلات کبدی جلوگیری می کند.

درمان هموروئید

چین و چروک های روی پوست را از بین می برد.

درمان کبد چرب کمتر از 3 ماه

• کاهش ناراحتی های قلبی

سطح قند خون را تنظیم می کند.

درمان نارسایی کبد و کلیه.

• بهبود آرتروز

درمان آبله و زونا

درمان ترشحات از غدد عروقی پا.

• انواع آبسه را درمان می کند

فشار خون را تنظیم می کند.

باعث کاهش وزن و کنترل وزن می شود.

• از ایجاد برخی از انواع سرطان و ایدز جلوگیری می کند.

• فلج ام اس ام اس را درمان می کند.

درمان روماتیسم و ​​درد مفاصل.

• وقتی صبح از خواب بیدار می شوید انرژی بیشتری احساس می کنید.

میل جنسی را افزایش می دهد.

• قارچ کومبوجا عامل موثری در پیشگیری از حملات قلبی است.

• جریان خون را افزایش می دهد.

• ناراحتی های عضلانی را از بین می برد

سرفه های آسمی را کاهش می دهد.

حساسیت اعصاب دردناک و ضعف اعصاب را بهبود می بخشد.

درمان نقرس

قارچ کومبوجا به دلیل وجود اسید گلوکونیک و گلوکورونیک بر افرادی که در مناطق پرخطر آلوده به سموم شیمیایی زندگی می کنند هیچ تاثیری ندارد و اثر سموم برای آنها بی تاثیر است. علاوه بر این، نوعی «آنتی بیوتیک قوی» در ترکیب قارچ کومبوجا وجود دارد که باعث می شود مواد زائد و سموم از بدن خارج شود، مدت زمان جوانی بیشتر شود و اولین نشانه های پیری دیرتر ظاهر شود. وب سایت خوی

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …