درباره مرغ سبز

مرغ ارگانیک مرغی است که دانه های آن و آبی که می خورد ارگانیک است.

آیا مرغ سبز همان مرغ ارگانیک است؟

نه، مرغی به نام «مرغ ارگانیک» در ایران نداریم. مرغ ارگانیک مرغی است که دانه و آبی که می خورد ارگانیک باشد. یعنی برای تغذیه و پرورش آن از مواد غیر طبیعی، مواد شیمیایی و افزودنی های مختلف استفاده نشود. چنین مرغی در دوره رشد خود نباید هیچ دارویی از جمله آنتی بیوتیک دریافت می کرد اما اکنون مرغداری های ایران به ظرفیت تولید مرغ ارگانیک نرسیده اند. آنتی بیوتیک تجویز نشد.

تفاوت مرغ سبز با مرغ معمولی چیست؟

جوجه های سبز آنتی بیوتیک دریافت نمی کنند. این جوجه ها در طول دوره پرورش 3 بار توسط سازمان دامپزشکی کشور مورد آزمایش قرار می گیرند و در صورتی که نتایج آزمایش نشان دهد در هر 3 نوبت بدن آنها فاقد داروهای مذکور است مجوز فروش به عنوان مرغ سبز را دریافت می کنند.در صورت وجود آنتی بیوتیک یا داروهای کوکسیدیوز در بدن این جوجه ها، دیگر مارک سبز مرغ برای فروش به آنها داده نمی شود.اکنون حدود 3 سال است که مرغداری های ایران اقدام به تولید و پرورش مرغ سبز و عرضه آن می کنند.

بسیاری از مردم هنوز تفاوت مرغ سبز و ارگانیک را نمی دانند و به اشتباه جوجه سبز را ارگانیک می نامند در حالی که در تولید و پرورش جوجه سبز از آنتی بیوتیک و داروهای ضد کوکسیدیوز (نوعی بیماری انگلی) استفاده نمی شود. معمولاً رخ می دهد) برای جلوگیری از ابتلا جوجه ها به این نوع بیماری، کشاورزان به جوجه ها داروی کوکسیدیوز می دهند که نوعی آنتی بیوتیک است (استفاده نشده است) اما همانطور که گفته شد از هیچ مدل آنتی بیوتیکی استفاده نمی شود. در تولید و پرورش جوجه سبز.

بیشتر بخوانید:  خواص و نحوه استفاده از فلفل پول بیبر

با توجه به قیمت های بازار، قیمت این نوع مرغ بیشتر از مرغ های معمولی است. این افزایش قیمت به دو دلیل است؛ اولاً مدیریت پرورش این جوجه ها بسیار حساس و دقیق است، به طوری که در مدت 45 روزی که قرار است آنها را پرورش دهند، به هیچ وجه بیمار نشوند، بنابراین مرغداران برای درمان آنها مجبور به استفاده از آنتی بیوتیک نیستند. . دوم اینکه به دلیل تولید و تقاضای کم این جوجه ها قیمت آنها افزایش می یابد.

امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد تبلیغات و استقبال بیشتر از جوجه سبز باشیم تا قیمت آنها کمتر از حد فعلی باشد و همه بتوانند آن را خریداری کنند.

مزایای استفاده از مرغ سبز به حدی است که باعث خرید و پرداخت بیشتر مردم می شود. متأسفانه بسیاری از مرغداری ها پس از تجویز دارو در هنگام مصرف آنتی بیوتیک، دوره ممنوعیت مصرف را رعایت نمی کنند و گاهی تا پایان روز به جوجه ها دارو می دهند. این دارو با مصرف جوجه ها وارد بدن ما می شود و در بدن ما مقاومت دارویی ایجاد می کند.

با ایجاد مقاومت دارویی در برابر آنتی بیوتیک ها، بدن ممکن است به آنتی بیوتیک های ساده برای بیماری های مختلف پاسخ ندهد و مجبور به استفاده از داروهای قوی تر و گران تر باشیم. با افزایش تعداد آنتی بیوتیک های قوی تر، احتمال آسیب و بروز عوارض داروها در بدن افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید:  خواص زردک یا هویج ایرانی

نکته دیگر این است که بسیاری از افراد به برخی از انواع آنتی بیوتیک ها مانند پنی سیلین حساسیت دارند و خوردن جوجه های معمولی می تواند باعث آلرژی شدید شود. علاوه بر این، برخی از مرغداری ها از آنتی بیوتیک های غیرقانونی استفاده می کنند که از طریق قاچاق به دست می آید.

برخی از این آنتی بیوتیک های غیرقانونی حتی می توانند فعالیت مغز استخوان را متوقف کرده و باعث کم خونی کشنده شوند.

برخی از متخصصان معتقدند که چنین داروهایی می توانند باعث سرطان خون شوند. با توجه به گستردگی مشکلاتی که مصرف برخی از جوجه های معمولی می تواند برای افراد ایجاد کند، آزمایش و توصیه به تولید، مصرف و پذیرش مرغ سبز توصیه می شود. همچنین طعم مرغ سبز بسیار بهتر از مرغ های معمولی است.

مرغ سبز,آشنایی با مرغ سبز

هرگز جوجه ها را به صورت عمده نخرید تا از مشکلات سلامتی جلوگیری کنید

این افزایش قیمت به چه دلیل است؟

عرضه جوجه سبز با قیمتی بالاتر از مرغ معمولی به دو دلیل کاملا طبیعی است. اولاً مدیریت پرورش این جوجه ها بسیار حساس و دقیق است، به طوری که قرار است ظرف 45 روز آنها را پرورش دهند، به هیچ وجه نباید بیمار شوند، بنابراین مرغداران مجبور به استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان نیستند. آنها

بیشتر بخوانید:  خواص و مضرات خرمالو

دوم اینکه به دلیل تولید و تقاضای کم این جوجه ها قیمت آنها افزایش می یابد. امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد تبلیغات و استقبال بیشتر از جوجه سبز باشیم تا قیمت آنها کمتر از آنچه هست باشد و همه مردم بتوانند آن را خریداری کنند.

چگونه از رشد طبیعی جوجه های سبز اطمینان حاصل کنیم؟

چند سالی است که مرغداری های ایران اقدام به تولید و پرورش مرغ سبز و عرضه آن می کنند.این جوجه در طول دوره پرورش سه تا چهار بار (ابتدای رشد، دو بار در اواسط رشد و یک بار در پایان رشد) توسط سازمان دامپزشکی کشور مورد آزمایش و نمونه برداری قرار می گیرد و اینکه آیا آنتی بیوتیک ندارد یا خیر. ، فروش آن به نام مرغ مجاز است، سبز صادر می شود (نه ارگانیک).

در صورت وجود آنتی بیوتیک یا داروهای کوکسیدیوز در بدن این جوجه ها، دیگر مارک سبز مرغ برای فروش به آنها داده نمی شود.

با خرید مرغ از فروشگاه های زنجیره ای معتبر، فروشگاه های عرضه مواد غذایی، میادین میوه و تره بار و مرغ فروشی های سراسر شهر دارای مجوز از وزارت بهداشت می توانید سلامت خود را تضمین کنید.

همچنین پیشنهاد مهم ما خرید جوجه های بسته بندی با مجوز بهداشتی و مهر استاندارد و تاییدیه سازمان دامپزشکی می باشد. به این ترتیب بهتر است هرگز جوجه ها را به صورت عمده خریداری نکنید تا مشکلی برای سلامتی ایجاد نشود منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …