چند عادت پخت و پز که می تواند خطرناک باشد

عادات بد غذایی, نکاتی برای پخت غذا

10 خلاقیت آشپزی که می تواند خطرناک باشد

آشپزی در خانه فواید زیادی دارد. تحقیقات نشان می دهد که بیشتر غذاهای خانگی به احتمال زیاد به شما کمک می کند تا نیازهای غذایی خود را برآورده کنید. با این حال، رعایت چند قانون برای ایمن نگه داشتن مواد غذایی مهم است.

10 خلاقیت آشپزی که می تواند خطرناک باشد

ما متوجه می شویم که چه اشتباهات رایجی را هنگام آشپزی مرتکب می شویم. برای شما آورده ایم.

تشخیص باکتری های خطرناک هم از نظر ظاهر و هم از نظر طعم غذا غیرممکن است. با این حال، حتی مقادیر کمی از این باکتری ها می تواند باعث مسمومیت غذایی شدید شود. برای جلوگیری از این اتفاق، هر محصولی را که مشکوک به خراب شدن آن هستید دور بیندازید.

1- نحوه یخ زدایی گوشت

محدوده دمایی در نظر گرفته شده برای نگهداری مواد غذایی خطرناک است 41 درجه فارنهایت تا 140 درجه فارنهایت (5 تا 60 درجه سانتیگراد).

به همین دلیل است که همیشه باید گوشت را فقط در یخچال یا مایکروفر آب کنید.

عادت های خطرناک پخت و پز,عادت های بد پخت و پز

نحوه یخ زدایی گوشت

۲- گوشت خام را آبکش کنید

وقتی چیزی را می شوییم، آن را تمیز می کنیم، اما این در مورد گوشت صدق نمی کند.کارشناسان توصیه نمی کنند مرغ، گوشت گاو، بره یا گوساله خام را قبل از پختن آبکش کنید. این به این دلیل است که باکتری های موجود در گوشت می توانند به راحتی به سایر محصولات، سطوح و ظروف سرایت کنند.

آشنایی با عادت های خطرناک در آشپزی, عادت های اشتباه در آشپزی

زهکشی انواع گوشت

بیشتر بخوانید:  خاصیت شلغم خام بیشتر است یا پخته؟

3- غذا را قبل از گذاشتن در یخچال خنک کنید

این قانون کلی این است که چرا آب کردن گوشت در خارج از یخچال ایده بدی است: باکتری ها در دمای بین 41 درجه فارنهایت تا 140 درجه فارنهایت (5 تا 60 درجه سانتیگراد) سریعترین رشد را دارند. به همین دلیل است که گذاشتن محصولات فاسد شدنی بیش از 1 یا 2 ساعت بیرون از یخچال بسیار خطرناک است.

تکینک هایی برای آشپزی,روش های خطرناک آشپزی

ضایعات غذا را ذخیره کنید

4- سعی کنید غذا را چک کنید که آیا فاسد شده است

تشخیص باکتری های خطرناک هم از نظر ظاهر و هم از نظر طعم غذا غیرممکن است. با این حال، حتی مقادیر کمی از این باکتری ها می تواند باعث مسمومیت غذایی شدید شود. برای جلوگیری از این امر، اگر مشکوک هستید که محصول خراب شده است، آن را دور بیندازید.

نکاتی برای پخت غذا, عادت های اشتباه در پخت و پز

غذاهای مقصر را شناسایی کنید

بیشتر بخوانید:  تفاوت ژامبون کالباس و بیکن در چیست؟

5- خمیر خام بخورید

هرگز نباید تخم مرغ خام را به هر شکلی مصرف کنید.حاوی باکتری سالمونلا است که برای افراد بسیار خطرناک است. همچنین خمیر نپخته را حتی بدون تخم مرغ امتحان نکنید، زیرا ممکن است آرد حاوی E.coli باشد.

عادت های بد پخت و پز,عادات بد غذایی

هرگز از خمیر و غذاهای خام مزه نکنید.

6- رشد باکتری گوشت یا ماهی

این یکی دیگر از اشتباهات رایج آشپزخانه است که می تواند منجر به مسمومیت غذایی شود. همیشه از محدوده دمایی خطرناک برای رشد باکتری ها آگاه باشید. وقتی گوشت را بیرون از یخچال می گذارید، این دستور را زیر پا می گذارید.

آشنایی با اشتباهاتی در پخت و پز, آشنایی با عادت های خطرناک در آشپزی

رشد باکتری در گوشت

7- نمی توانید باکتری های گوشت و ماهی را زیر آب ببرید

غذا فقط در صورتی ایمن تلقی می شود که تا دمای معینی گرم شود. این بهترین راه برای اطمینان از کشته شدن باکتری است. برای اطمینان از خوب پخته شدن ماهی یا گوشت می توانید از دماسنج آشپزخانه استفاده کنید.

عادت های اشتباه در آشپزی,تکینک هایی برای آشپزی

چگونه باکتری های موجود در گوشت را از بین ببریم

8- نشستن دست ها قبل از پختن

باکتری ها روی همه سطوح از جمله دست ما زندگی می کنند.به این فکر کنید که در طول روز چند چیز را لمس می کنید، و وقتی شروع به پخت و پز بدون آبکشی می کنید، در نهایت می توانید آن باکتری را به غذای خود منتقل کنید.و فراموش نکنید که بعد از اتمام کار، دستان خود را بشویید!

عادت های اشتباه در آشپزی,عادت های بد پخت و پز

قبل از پختن دست ها را بشویید

بیشتر بخوانید:  کاهو فرانسوی و خواص آن

9- مرغ تزریق شده با آب نمک یا آب افزایش یافته بخرید

بسیاری از تولیدکنندگان طیور برای افزایش وزن محصولات خود آب نمک یا آب را به گوشت خود تزریق می کنند. اول اینکه این محصولات خیلی ایمن نیستند، پس در خرید مرغ دقت کنید و مواد افزودنی را به دقت مطالعه کنید. این مواد اضافی می توانند بر طعم غذا نیز تأثیر بگذارند.

روش های خطرناک آشپزی,عادت های خطرناک پخت و پز

گوشت هایی را که با آب تزریق شده است نخرید.

10- عسل را در دمای بالا قرار دهید

بر اساس تحقیقات، قرار دادن عسل در دمای بالا می تواند باعث کاهش کیفیت آن و افزایش برخی ترکیبات سرطان زا شود. بنابراین بهتر است عسل را به چای، آب جوش یا غذای داغ اضافه نکنید.

عادات بد غذایی, نکاتی برای پخت غذا

عسل را با غذاهای گرم مخلوط نکنید.

.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …