ترفندهایی برای آشپزی آسان

ترفندهای جالب آشپزی, ترفند آشپزی آسان

ترفندهای آشپزی آسان

اگر کمی اشتیاق و خلاقیت به هزینه اضافه کنید، می توانید کار خود را خیلی راحت، تمیز و سریع در مجالس آشپزخانه انجام دهید. در ادامه ترفندهای جالبی را به شما آموزش می دهیم.

1- گوجه فرنگی ها را سریع و راحت پوست بگیرید

محبوب ترین راه برای پوست کندن گوجه فرنگی این است که آنها را برای چند ثانیه در آب داغ قرار دهید. با این حال، یک روش حتی سریعتر نیز وجود دارد، مانند؛ فقط یک گوجه فرنگی را روی چنگال بگذارید و روی شعله داغ نگه دارید. حتما آن را حدود 10 سانتی متر بالای شعله نگه دارید تا نسوزد.

ترفندهای آشپزی,نکات مهم آشپزی

روش های پوست کندن گوجه فرنگی.

۲- هنگام بریدن فلفل تند از دستان خود محافظت کنید.

به جای پوشیدن دستکش هنگام بریدن فلفل سریع، می توانید از روغن نباتی یا روغن زیتون استفاده کنید. قبل از بریدن فلفل، یک قاشق چای خوری را در دستان خود بگذارید و آن را به هم بمالید. این روغن یک سد ضخیم ایجاد می کند تا از آسیب فلفل به پوست جلوگیری کند.

آسان ترین روش های آشپزی, روش های آسان آشپزی

چگونه هنگام خرد کردن فلفل از آسیب به دست جلوگیری کنیم؟

3- برای حفظ آووکادوی خود از برگ کاهو استفاده کنید

از برگ های کاهو می توان به عنوان بسته بندی اکولوژیکی استفاده کردیک آووکادوی ورقه شده را داخل برگ های کاهو قرار دهید و به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید. با این روش تازه می ماند و رطوبت خود را از دست نمی دهد.

راهکارهایی برای آشپزی کردن آسان,اصول آشپزی کردن

آووکادو را تازه نگه دارید

بیشتر بخوانید:  نکات ریز و مهم آشپزی

4- آب سیب را با حداقل یک بشقاب غذا فشار دهید.

حتی اگر آبمیوه گیری ندارید، می توانید از آب سیب تازه لذت ببرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سیب را در فریزر بگذارید و بگذارید کاملا یخ بزند. سپس آن را بیرون بیاورید و بگذارید یخ کاملا آب شود. سیب را به آرامی با دست فشار دهید تا آب آن گرفته شود.

ترفند آشپزی آسان, راهنمای آشپزی آسان

آب سیب بدون آب

5- هنگام بریدن پیاز از اسانس استفاده کنید

برخی از روغن های ضروری می توانند هنگام تهیه پیاز از گریه شما جلوگیری کنند. می توانید عصاره میخک را به یک کاسه آب گرم اضافه کنید و آن را در کنار میز برش خود قرار دهید.

نکات مهم آشپزی,ترفندهای جالب آشپزی

راه حلی برای جلوگیری از اشک در هنگام خرد کردن پیاز

6- برای سرخ کردن کباب از اجاق گاز استفاده کنید

اگر تصمیم دارید از قفسه برای گریل خود استفاده کنید، هرچه آشفتگی کمتر باشد، بهتر است، به سادگی قرار دادن آنها در بالای حلقه های پخت می تواند در زمان زیادی صرفه جویی کند و بعد از آن تمیز شود.

روش آشپزی آسان, آسان ترین روش های آشپزی

یک ایده عالی برای کباب کردن

7- برای خرد کردن گوشت از مخلوط کن استفاده کنید

یک مخلوط کن تقریباً هر نوع گوشت پخته ای را می تواند چرخ کند. مرغ، بوقلمون، بره یا گوشت گاو. حدود 2 ثانیه از همزن با سرعت کم استفاده کنید، سپس آماده شوید تا آن را به کاسه مورد علاقه خود اضافه کنید.

روش های آسان آشپزی,راهکارهایی برای آشپزی کردن آسان

گوشت را با مخلوط کن چرخ کنید.

بیشتر بخوانید:  برترین روش پخت بوقلمون

8- برای خرد کردن سریعتر گیاهان از پیتزا استفاده کنید.

رویه پیتزا به سرعت در هر دو جهت می چرخد ​​و به فرآیند انعطاف پذیری زیادی می دهد. این به شما این امکان را می دهد که به راحتی اقلام کوچک مانند پیاز را برش دهید. فقط آن را به عقب و جلو تکان دهید و در صورت نیاز خرد کنید.

راهکارهایی برای آشپزی کردن آسان,نکات مهم آشپزی

برای خرد کردن سبزیجات می توانید از کاتر پیتزا استفاده کنید.

9- برای تهیه سیر از کیسه زیپی استفاده کنید.

پوست کندن و خرد کردن سیر هر بار قبل از پختن می تواند زمان بر و کثیف باشد. می توانید سیر را هر طور که دوست دارید پوست بگیرید و خرد کنید و در کیسه زیپی قرار دهید. تقسیم کنید و منجمد کنید.در حین پخت می توانید یک مربع را بشکنید و به غذای خود اضافه کنید.

اصول آشپزی کردن,ترفندهای آشپزی

بسته بندی سیر تازه

10- از ظروف سس سویا استفاده مجدد کنید.

بعد از اتمام سس سویا، دیگر نیازی به بیرون ریختن یک کاسه سس نیست. به جای آن می توانید مقداری روغن زیتون اضافه کنید و از آن برای تهیه سالاد استفاده کنید.

ترفندهای جالب آشپزی, ترفند آشپزی آسان

کاربرد کاسه سس سویا.

11- همبرگر خود را با آب پر کنید.

گاهی اوقات گوشت ممکن است پس از کباب کردن خشک شود. برای جلوگیری از خشک شدن آن، به یک تکه یخ آسان نیاز دارید. آن را روی همبرگر خود بگذارید و بگذارید آب شود. سپس آن را طبق معمول بپزید.

ترفندهای آشپزی,نکات مهم آشپزی

راهنمای درست کردن برگرهای آبدار

بیشتر بخوانید:  خیار مصری + خواص

12- از سیب زمینی استفاده کنید تا کباب به شما نچسبد

یک سیب زمینی آسان می تواند از چسبیدن گوشت و ماهی به سیم های گریل شما جلوگیری کند و در زمان پاکسازی شما صرفه جویی کند. به این ترتیب قبل از قرار دادن گوشت، یک سیب زمینی را از وسط نصف کرده و به راحتی روی رنده های گریل قرار دهید. نشاسته سیب زمینی مانعی ایجاد می کند که حتی به شما کمک می کند تا گوشت های زیبایی مانند سالمون را تهیه کنید.

آسان ترین روش های آشپزی, روش های آسان آشپزی

از چسبیدن کباب به سیب زمینی جلوگیری کنید

13- سیر را بدون چاقو پوست بگیرید

برای این کار به یک ظرف آب داغ و یک بوته سیر نیاز دارید، آب داغ را داخل ظرف می ریزیم و بوته سیر را حدود 5 دقیقه داخل آن می گذاریم و آماده پوست گرفتن است. سریع پوست را بردارید.

راهکارهایی برای آشپزی کردن آسان,اصول آشپزی کردن

راه حلی برای پوست کندن سیر

14- از آرد استفاده کنید تا آووکادو سریع بلند شود.

می توانید با فرو بردن آووکادو در آرد سرعت آن را افزایش دهید. این باعث می شود آووکادو اتیلن آزاد کند و رطوبت اضافی را جذب کند. پس از انجام این کار، در عرض چند روز یک آووکادوی کاملا رسیده و خوشمزه خواهید داشت.

ترفند آشپزی آسان, راهنمای آشپزی آسان

آووکادو با آرد سریعتر بیرون می آید

.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …