چندین نکته برای پخت لازانیای خوش طعم

دستور پخت لازانیا,تزیین لازانیا

طرز پخت لازانیا

می توانید از مواد میانی مختلف برای دستور لازانیا استفاده کنید، می توانید از گوشت چرخ کرده یا سیب زمینی سرخ کرده یا مرغ یا کالباس و حتی سبزیجات مختلف برای تهیه مواد اصلی استفاده کنید.

برای داشتن یک لازانیا خوب نکاتی را پیشنهاد می کنم که اگر نکات زیر را رعایت کنید حتما لازانیا درجه یک خواهید داشت.

• اگر می خواهید ورقه های لازانیا هنگام جوشیدن در آب به هم نچسبند، کمی روغن و نمک به آب در حال جوش اضافه کنید.

در حالی که لازانیا در قابلمه در حال جوشیدن است، ورقه ها را به آرامی با قاشق یا کفگیر چوبی هم بزنید تا نچسبد. مراقب باشید ورقه های لازانیا را زیاد نپزید وگرنه از هم می پاشند.

وقتی می خواهید ورقه های لازانیا را آبکشی کنید، حتما روی آن ها آب سرد بریزید. این کار حرارت داخل ورقه های لازانیا را کاهش می دهد و از خیس شدن آنها در حین پخت جلوگیری می کند.

برای جلوگیری از چسبیدن ورق ها پس از آبکشی، آنها را از لبه آبکش فلزی آویزان کنید یا به طور یکنواخت در یک آبکش بزرگ پهن کنید.

برای تهیه لازانیا می توانید از مواد میانی مختلف استفاده کنید، برای تهیه مواد اصلی می توانید از گوشت چرخ کرده یا رنده شده، مرغ یا سوسیس و حتی انواع سبزیجات استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  قارچ چاگا + خواص آن

بعد از آن از قارچ، فلفل، ذرت، پنیر پیتزا و … استفاده کنید.

ادویه های لازانیا را داخل گوشت بریزید.

طرز تهیه لازانیا,لازانیا

نکاتی برای پخت لازانیا

برای مواد متوسط ​​لازانیا، بهتر است از رب گوجه فرنگی خیلی کم استفاده کنید یا اصلاً استفاده نکنید، زیرا از سس سفید (سس بشامل) استفاده می کنید، با مقدار کمی پاستا یا بدون پاستا خوش طعم تر است.

پیاز استفاده شده در لازانیا باید خیلی ریز خرد شده یا رنده شود یا از پودر پیاز استفاده کنید. زیرا از این پیاز برای رفع بوی گوشت استفاده می شود.

• دقت کنید اولین لایه (ته بشقاب) که روی بشقاب می ریزید مقداری سس سفید باشد و سپس لازانیا را روی آن قرار دهید.

روی هر تابه لازانیا گوشت و پنیر پیتزا و پنیر پارمزان بچینید. (نیازی به استفاده از پنیر پارمزان نیست) و سپس مقداری سس سفید بریزید.

• در مرحله آخر پخت لازانیا می توانید مواد گوشتی را اضافه کنید یا می توانید یک ورقه لازانیا بگذارید و روی آن را با سس بشامل بپوشانید و در نهایت روی آن را با پنیر فراوان بپوشانید.

• اگر می خواهید لازانیا شما رژیمی باشد، وقتی لازانیا را لایه لایه می کنید، به جای اینکه روی هر لایه پنیر بگذارید، در مرحله آخر مقداری پنیر روی مواد قرار دهید.می توانید از پنیرهای رژیمی نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  خواص روغن ماهی

• قبل از گذاشتن در فر، فر را گرم می کنیم و سپس لازانیا را در فر می گذاریم و وقتی شروع به سرخ شدن کرد و سس داخل آن سفت شد و آبکی نبود، گریل را کمی روشن می کنیم تا خنک شود.

می توانید لازانیا را جداگانه بپزید. به این صورت که باگت یا رول پخته شود.

• اگر دوست دارید لازانیا شما خشک و ترد باشد در لایه های آن و لایه آخر از سس بشامل استفاده کنید.

برای تزیین لازانیا از سس و جعفری خرد شده استفاده کنید.

• طرز سرو لازانیا: بعد از پخت لازانیا به دلیل داغ بودن آن را سریع سرو نکنید، بگذارید کمی خنک شود و میل کنید.

طرز تهیه لازانیا,لازانیا

طرز تهیه لازانیا خوشمزه

نکاتی برای پخت لازانیا بدون فر:

به راحتی می توانید بدون فر لازانیا درست کنید. برای این کار از سینی دو طرفه استفاده کنید و کف تابه را چرب کرده و سس را اضافه کنید و برای جلوگیری از چسبیدن لازانیا می توانید یک ردیف برش های سیب زمینی را کف تابه قرار دهید. تابه را روی شعله قرار دهید و بجوشانید تا لازانیا کاملا بپزد.لازانیا به راحتی در فر گازی و صنعتی آماده می شودپخت لازانیا بدون فر بسیار آسان و عالی است و لازانیا قهوه ای نمی شود.

بیشتر بخوانید:  خواص گوآوا

طرز تهیه لازانیا در توستر:

برای تهیه لازانیا در فر، قالب لازانیا را روی سینی توستر قرار دهید و زمان را روی 30 دقیقه تنظیم کنید و دما را روی 160 درجه تنظیم کنید. عناصر بالا و پایین را روشن کنید.

برای سرخ کردن پنیر در لازانیا، مقاومت را کم کنید و با مقاومت بالا به مدت 2-3 دقیقه سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شود.

اگر قصد دارید لازانیا را در فر بپزید، لازم نیست قبل از قرار دادن آن در فر، آن را از قبل گرم کنید، زیرا فر توستر به سرعت گرم می شود.

پخت لازانیا با مایکروویو:

در این روش ابتدا ظرف مناسبی را با توجه به حجم مایکروویو خود انتخاب کنید. یادتان باشد به جای فر فقط از مایکروفر استفاده می کنید پس ورقه ها و سس را روی گاز آماده کرده و طبق معمول ورقه های لازانیا و سس را در پیرکس بریزید و به مدت 10 دقیقه با حرارت 900 بپزید.وات یا 100% در مایکروفر در انتها برای قهوه ای شدن لازانیا پایه گریل را داخل دستگاه می گذاریم سپس ظرف را روی آن قرار می دهیم و به مدت 3-5 دقیقه گریل را روشن می کنیم تا مواد طلایی شوند. .

.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …