نکات کلیدی درست کردن جوجه کباب

روش پخت جوجه کباب,راز خوشمزه شدن جوجه کباب

مرغ کبابی را مزه دار کنید

نکات مهم در مورد «طعم مرغ کبابی»:

تهیه مرغ کبابی ممکن است آسان به نظر برسد. پیاز، آبلیمو، نمک و زعفران را به تکه های مرغ اضافه کنید و با حرارت زیاد تفت دهید.

ممکن است آسان به نظر برسد، اما چند نکته وجود دارد که مرغ جوجه‌گردان خانگی را بدون اینکه گوشت را سفت یا بی‌طعم کند، واقعاً خوشمزه می‌کند.

طعم و چاشنی مرغ کبابی:

نکته اول:

این آب لیمو و نمک است. ابتدا آب و نمک مرغ را سفت می کند. حذف آن نیز مرغ را بی مزه می کند. برس زدن ترکیب آبلیمو و نمک روی مرغ نیم پز طعم و طعم کافی به آن نمی دهد و باید با این مواد کنار گذاشته شود تا مزه دار شود.

خب چیکار کنیم که گوشت سفت نباشه و طعم کافی داشته باشه؟

باید تمام قسمت های جوجه ها را با روغن مایع بپوشانیم تا آبلیمو و نمک به مدت طولانی داخل تکه های مرغ نرود و در عین حال خوش طعم باشد.

پس قبل از اضافه کردن آبلیمو و نمک، روغن مایع (نه گوشت خوک را توضیح می‌دهم) اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم تا مرغ‌ها به روغن بیفتند، سپس آبلیمو و نمک را اضافه می‌کنیم تا جوجه‌های خوش طعم خود را اضافه کنیم.، همیشه فشار دهید

همچنین چون کره از سرما سفت می شود با اینکه آب می کنیم به دلیل سرد بودن مرغ ها و خوش طعم شدن مرغ ها سفت می شود و مرغ در تماس با آبلیمو و کره نمک سفت می شود. برای این فرصت توصیه نمی شود. اما در انتها برای طعم بیشتر می توانید ۱ قاشق غذاخوری کره آب شده به آن اضافه کنید.

نکته دوم:

به این ترتیب پیاز را خرد کنید. برخی از افراد پیاز را رنده می کنند تا تکه های مرغ را به خوبی پوشش دهند. برخی دیگر پیاز را در غذاساز یا مخلوط کن خرد می کنند تا جوجه ها مزه دار شوند.

به نظر من این روش اشتباه است، چرا؟ چون موقع رنده یا رنده کردن پیاز به تکه های مرغ می چسبد و جدا نمی شود. وقتی با حرارت زیاد سرخ می کنیم این پیازها سریع می سوزند و فکر می کنیم رنگ مرغ عوض شده و پختن آن کافی است.

بیشتر بخوانید:  سیب ستاره ای: نحوه خوردن و خواص آن

در حالی که اینها پیازهایی هستند که سرخ می شوند (و گاه قهوه ای می شوند، سیاه می شوند و می سوزند) و این باعث می شود که پخت متوقف شود و گوشت مرغ نیم پز شود و پیازهای سطح مرغ بسوزند و تلخ شوند.

اگر پیاز را به این صورت له کنیم روی مرغ کبابی خود یک لایه پیاز تلخ و سوخته و گوشت خام خواهیم داشت.

بنابراین رنده کردن و له کردن پیاز ممنوع است، بهترین روش خلال کردن پیاز است.

نکته بعدی در مورد زعفران است. یک مرغ سوخاری واقعی قطعا مقدار زیادی زعفران در خود دارد.

اما مشکل اینجاست که به جوجه ها زعفران دم کرده (یا به اصطلاح آب زعفران) اضافه می کنیم، اما به جای اینکه به تکه های مرغ طعم زعفرانی بدهیم، پیاز، روغن، آبلیمو و هر چیز دیگری را اضافه می کنیم. . طعم زعفران را می گیرند و بعد این مواد زعفران را دور می اندازند که به نظر من مضر است. پس چه کنیم؟

قبل از اضافه کردن هر چیزی به مرغ (هر چیزی که با پیاز، آبلیمو و غیره باشد)، تکه های مرغ خام دم کرده ریواس را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم 1 ساعت (یا بیشتر) بماند تا تکه ها طعم و رنگ مرغ را پیدا کنند. زعفران را بدون نگرانی از رنگ و طعم پیاز، آبلیمو و سایر مواد مصرف کنید. سپس مواد دیگر را اضافه می کنیم.

نکته آخر:

در مورد ادویه ها هم هست. مرغ به طور طبیعی بوی خاصی دارد که ناخوشایند است. این بو توسط پیاز و زعفران به میزان قابل توجهی تقویت می شود.اما افزودن سایر ادویه ها نیز به رفع بوی بد مرغ کمک می کند و طعم و بوی آن را بهتر می کند.این کاملا سلیقه ای است، اما ادویه های پیشنهادی من 1- پودر پیاز 2- فلفل سیاه تازه آسیاب شده (بدون باقی مانده! توضیح می دهم) 3- مقدار بسیار کمی پودر سیر است.

و یک چیز که قطعا خوب می دانید این است که به طور کلی هر نوع ادویه ای باید دقیقا در زمان استفاده آسیاب شود. ادویه های آسیاب شده در صورت استفاده به سرعت طعم خود را از دست می دهند.

بیشتر بخوانید:  خواص گردو

این یک قانون کلی است. هل، زعفران، فلفل سیاه، تخم گشنیز. و هر ادویه دیگری باید دقیقا در زمان استفاده آسیاب شود تا بیشترین عطر و طعم را داشته باشد.

بنابراین مراحل طعم دادن به مرغ کبابی به این صورت است: ابتدا محلول زعفران غلیظ را به تکه های مرغ خرد شده اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تکه های مرغ به مدت ۱ ساعت با محلول زعفران استراحت کنند.

سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا تکه های مرغ کاملا آغشته به روغن مایع شود.

سپس آبلیمو و نمک و ادویه های تازه آسیاب شده را اضافه می کنیم و یک ساعت استراحت می دهیم و در آخر پیاز خرد شده و در صورت تمایل پاپریکا خرد شده را اضافه می کنیم حداقل 2 ساعت و حداکثر یک شب در یخچال استراحت می دهیم. دادنثابت كردن

سپس با حرارت متوسط ​​و یکنواخت (بهتر از کبابی) سرخ می کنیم و با برنج زعفرانی و کره و گوجه کبابی سرو می کنیم.

نکاتی برای پخت جوجه کباب,نکته هایی برای پخت جوجه کباب

هر چه مرغ کوچکتر باشد کباب تردتر و خوشمزه تر خواهد بود.

نکاتی برای پخت مرغ روی گریل:

• تجربه نشان داده است که افزودن مواد غذایی مانند روغن زیتون، خامه، ماست موسیر یا حتی سس مایونز (هر کدام جداگانه) به مرغ سوخاری طعم بی نظیری ایجاد می کند.

• تکه های مرغ نباید به قدری بزرگ باشد که مغز هنگام کباب کردن نپزد و نه آنقدر کوچک باشد که به سیخ کشیدن سخت شود.

بسیاری از افراد پیاز و فلفل دلمه ای را برای طعم دادن به تکه های مرغ خرد می کنند و تکه های گوشت را روی آن اضافه می کنند، اما بهتر است آنها را رنده کنید تا طعم واقعی گوشت به دست آید. .

در برخی از دستور العمل ها به جای روغن از ماست استفاده می شود. بستگی به ذائقه شما دارد اما استفاده از ماست باعث کاهش رنگ زعفرانی مرغ می شود.

از پیاز رنده شده برای طعم دادن به مرغ استفاده نکنید، زیرا پیاز رنده شده به تکه های مرغ می چسبد و به سرعت روی آتش می سوزد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با روش پخت ماهی

می توانید آب پیاز رنده شده را گرفته و به مواد مرغ اضافه کنید.

مرغ کبابی با استخوان نیاز به زمان بیشتری برای پخت دارد و بهتر است روی حرارت کم پخته شود تا مغز بتواند بپزد

• این دوره برای مارینینگ بسیار مهم است زیرا باعث می شود تا مواد کاملا جذب مرغ شوند و گوشت طعم دار شود. حداقل زمان خیساندن مواد 4 الی 5 ساعت است که اگر جوجه ها مدت کمتری در سس بمانند بافت و طعم ایده آلی نخواهند داشت. بهتر است طوری برنامه ریزی کنیم که زمانمان کم نشود.

برای تهیه مرغ کبابی در فر، پس از سیخ کشیدن، مرغ ها را روی سینی فر چرب شده قرار دهید. سپس سینی را در فر با دمای 200 درجه سانتیگراد قرار می دهیم. هر چند دقیقه یکبار کباب ها را برگردانید و با سس کره بمالید تا پخته شود.

• هر چه مرغ کوچکتر باشد، کباب ترد و خوشمزه تر می شود. ترجیحا از جوجه هایی که بیش از یک کیلو وزن دارند استفاده کنید.

ترجیحا از آب لیموی تازه استفاده کنید.

• اگر می خواهید سرعت جوجه ها را زیاد کنید از فلفل قرمز استفاده کنید در غیر این صورت از فلفل سیاه برای بو و طعم بهتر استفاده کنید.

برای قهوه ای شدن سیخ ها می توانید مقدار زعفران را زیاد کنید اما هرگز زیاده روی نکنید. و هرگز زعفران را نادیده نگیرید زیرا افزودن زعفران به مرغ کبابی ایرانی یکی از موارد اصلی است.

• هرگز ادویه هایی مانند دارچین، کاری، سماق یا حتی پودر لیمو را به مرغ کبابی اضافه نکنید، زیرا باعث ایجاد طعم بد می شود یا غذا را تلخ می کند.

• به یاد داشته باشید که بهترین تزیین برای مرغ کبابی، گوجه فرنگی، پیاز و فلفل سبز کبابی است، پس آنها را فراموش نکنید.

• فراموش نکنید که مرغ کبابی غلیظ آبدار است و خشک نیست، پس بهتر است پوست مرغ را جدا نکنید تا گوشت زیر پوست با روغن آن بپزد و اگر پوستش بسوزد که نشد. قابل توصیه اگر خورده شود می سوزد. در مرحله مصرف پوست و گوشت کبابی بخورید.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …