می دانید خمیر مرغ چیست؟

آیا می دانید خمیر مرغ, درباره ی خمیر مرغ,خمیر مرغ چیست

همه چیز درباره ماکارونی مرغ

آیا می دانید ماکارونی مرغ چیست؟ خمیر مرغ یکی از مواد اصلی برای تهیه سوسیس و کالباس صنعتی است. در ادامه با ماکارونی مرغ بیشتر آشنا خواهید شد.

ماکارونی مرغ چیست؟

رب مرغ ماده اصلی سوسیس و کالباس ایرانی است.

رب مرغ در اصل همان گوشت مرغ است که به صورت مایع به روش مکانیکی و به وسیله چرخ گوشت صنعتی تهیه می شود. به وسایلی که برای تهیه خمیر مرغ استفاده می شود، سپراتور یا بید می گویند.

آیا استفاده از ماکارونی مرغ برای سلامتی مضر است؟

اگر خمیر مرغ از مرغی تهیه شده باشد که روده و قسمت های غیرقابل خوردن آن مانند ریه، سنگدان و … خارج شده باشد، استفاده از آن مشکلی ندارد اما متاسفانه بسیاری از کارخانه های تولید سوسیس و کالباس از این مقررات پیروی نمی کنند.و روده و احشاء از مرغ جدا نمی شود و خمیر مرغ از استخوان بقیه جوجه هایی که ران و سینه آنها جدا شده است یا از رستوران ها و مرغ فروشی ها و در غیر مجاز و خارجی جمع آوری می شود. مکان ها . مراکز از دیدگاه مشابه، زیرزمین یا زیر پله که تحت نظارت دامپزشکی نیست، به صورت غیربهداشتی آماده می شود.

بیشتر بخوانید:  خواص طالبی

حتی گاهی اوقات از مرغ های تخمگذار که جثه کوچکی دارند و کشتارگاه ها قادر به خارج کردن کامل روده و روده نیستند، بدون خارج کردن آنها استفاده می شود.

همه چیز درباره ی خمیر مرغ, دانستنی هایی برای تهیه خمیر مرغ, نکته هایی برای تهیه ی سوسیس و کالباس

ماکارونی مرغ چیست؟

همانطور که قبلا گفتیم پاستا مرغ را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد. می توان آن را کاملا بهداشتی و باکیفیت تهیه کرد یعنی روده و روده مرغ را جدا کرده و بشویید سپس داخل دستگاه های مخصوص بریزید تا پوست و قسمتی از استخوان های آن جدا شود و باقی مانده را خرد کنید. مواد تشکیل دهنده آن . سپس برای کاهش دمای آن در اتاق های مخصوص قرار می دهند و منجمد می کنند و به واحدهای تولید فرآورده های گوشتی می فرستند.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کیک میوه های تابستانی

در روش دیگری که بی کیفیت ترین محصول است و در مکان های غیرمجاز تولید می شود، به این ترتیب مرغ را با همان روکش، روده و پوست داخل دستگاه قرار داده و با همان مواد آسیاب می کنند و سپس فریز می کنند و می فرستند. به واحدهای فرآورده های گوشتی

برای تهیه خمیر مرغ از مرغ های مسن و مرغ هایی که تخم می گذارند استفاده می شود.

روش های تولید خمیر مرغ, خواص و مضرات خمیر مرغ, طرز تهیه ی خمیر مرغ

موارد مصرف پاستا مرغ

استفاده از خمیر مرغ چیست؟

در فرمولاسیون فرآورده های گوشتی، همبرگر، ناگت، حلیم، کباب کوبیده استفاده می شود.

خمیر مرغ برای فرآیند تولید سوسیس در دستگاه مخصوص ریخته می شود و با چرخش تیغه با سرعت 70 دور بر ثانیه به خمیری شبیه خمیر نانوایی اما با مواد اولیه سوسیس رنگی تبدیل می شود و سپس به نوع دیگری از خمیر تبدیل می شود. برای بسته بندی در همان درب های مخصوص، به صورت سوسیس منتقل و بسته بندی می شوند.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه شیرینی نسکافه ای

بدون شک شکل و روش تهیه سوسیس و کالباس و انواع ژامبون صنعتی تقریباً یکسان است و فقط ممکن است ابعاد بسته بندی یا مواد افزودنی آنها شبیه قارچ، پسته و … باشد. البته در برخی از انواع مرغوب و گرانتر ژامبون از خمیر مرغ استفاده نمی شود بلکه از قطعات بزرگتر گوشت مرغ یا بوقلمون استفاده می شود که به آنها «گوشت شو» می گویند.

پس بیایید با خوردن و استفاده از غذاهای سالم مراقب سلامت خود و فرزندانمان باشیم.

.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …