خواص نخل اره ای

نخل اره ای برای جلوگیری از ریزش مو مناسب است

خواص نخل را دیدم

این گیاه سال‌هاست که یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی در کشورهای آمریکا محسوب می‌شود زیرا می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را درمان کند. بررسی کتیبه های به جا مانده از دوران مایاها و آزتک ها نشان می دهد که استفاده از این گیاه به عنوان دارو سابقه ای چند هزار ساله دارد. تاکنون شواهد زیادی در مورد خواص نخل اره ای وجود داشته است که مهمترین آنها تحقیقات دانشگاه پزشکی اوهایو در سال 2011 است.

گیاه نخل اره ای و تاثیر آن بر ریزش موی آندروژنیک:

برخی تحقیقات نشان می دهد که عصاره توت نخل اره با غلظت بالا، آنزیم 5-آلفا ردوکتاز را که تستوسترون را به دی هیدروتستوسترون تبدیل می کند، مسدود می کند و مانند مسدود کننده های شیمیایی مصنوعی این آنزیم مانند فیناستراید عمل می کند.

مطالعه ای که بر روی 100 مرد 23 تا 64 ساله با ریزش موی متوسط ​​انجام شد، تأثیر مثبت این گیاه را در درمان ریزش مو نشان داد، این افراد روزانه 400 میلی گرم عصاره نخل اره ای را به مدت 6 ماه به عنوان مکمل مصرف کردند. به صورت روزانه دو بار از کپسول استفاده می کردند که 35 نفر از این افراد در این 6 ماه کاهش چشمگیری در ریزش مو و رشد بخشی از موهای خود داشته اند.گفتنی است این افراد در این آزمایش از هیچ محلول ریزش مو یا محصول دیگری استفاده نکردند.

در ماه چهارم، سطح هورمون دی هیدروتستوسترون در 16 نفر از این افراد به طور تصادفی با آزمایش خون اندازه گیری شد و مشاهده شد که سطح این هورمون در سرم خون آنها به طور متوسط ​​23 درصد کاهش یافته است.

روش، میزان مصرف و زمان لازم برای رسیدن به نتیجه:

بهترین راه برای بهره مندی از خواص درمانی این گیاه، مصرف مکمل های غذایی است که از عصاره آن تهیه شده و به صورت قرص، کپسول و سافت ژل موجود می باشد. از آنجایی که ترکیبات غذایی این گیاه در آب محلول نیستند، مصرف چای آن دارای خواص درمانی ناچیزی است زیرا جذب مواد موثره موجود در آن به شکل چای برای دستگاه گوارش مشکل است.

به همین ترتیب، تحقیقات و شواهد علمی کافی که اثر گیاه نخل اره ای را به صورت مصرف موضعی نشان دهد، وجود ندارد، اما برخی از آزمایشگاه های تولید کننده محصولات ضد ریزش معتقدند استفاده از روغن این گیاه بر روی پوست سر و جذب آن توسط ریشه مو تاثیر مثبت دارد ریزش مو را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید:  خواص ميوه آووکادو

در صورت استفاده از این گیاه به عنوان مکمل غذایی همراه با سایر گیاهان و مواد مغذی که مانع از تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدروتستوسترون می شوند که به آنها مسدود کننده های DHT می گویند مانند روغن تخم کدو، گزنه، سلنیوم و البته تحت نظر. از نظر پزشک، بین 2 تا 6 ماه، افراد شاهد کاهش ریزش مو خواهند بود

اکیداً توصیه می شود از مصرف مکمل های غذایی و هر نوع دارو اعم از گیاهی یا شیمیایی بدون نظر پزشک خودداری شود.

در مواردی که علت ریزش موی آندروژنیک است، 200 تا 250 میلی گرم عصاره نخل اره ای دو بار در روز توصیه می شود.

درمان ناتوانی جنسی

یکی دیگر از مهمترین خواص نخل اره ای که باید در این لیست گنجانده شود، درمان ناتوانی جنسی است. متأسفانه این روزها این مشکل در حال افزایش است زیرا استفاده از غذاهای فرآوری شده و مواد شیمیایی تأثیر بسزایی بر توانایی جنسی دارد.

استفاده از این گیاه برای درمان مشکلات جنسی سابقه ای چند صد ساله دارد. مطالعات نشان می دهد که مصرف مکمل های این گیاه باعث افزایش تحرک اسپرم می شود. این مشکل به طور موثر بر باروری مردان تأثیر می گذارد. تحقیقات دیگری در سال 2011 توسط دانشمندان هلندی نشان می دهد که عصاره نخل اره نیز می تواند اختلال نعوظ را درمان کند.

خواص گیاه نخل اره ای,فواید عصاره نخل اره ای

عصاره نخل اره، اختلال نعوظ را درمان می کند

ممکن است التهاب را کاهش دهد

نخل اره ای حاوی آنتی اکسیدان های اپیکاتچین و متیل گالات است که از آسیب سلولی جلوگیری می کند، التهاب را کاهش می دهد و در برابر بیماری های مزمن محافظت می کند.

برخی از مطالعات نشان داده اند که نخل اره ای ممکن است دارای خواص ضد التهابی باشد که ممکن است در درمان برخی شرایط موثر باشد. به عنوان مثال، نتایج یک مطالعه نشان داد که استفاده از عصاره نخل اره در موش‌های دارای غدد پروستات بزرگ منجر به کاهش تورم و برخی نشانگرهای التهاب از جمله اینترلوکین 6 (IL-6) شد.

مطالعه دیگری روی موش های مبتلا به هیپرپلازی خوش خیم پروستات نیز نشان داد که نخل اره ای در کاهش التهاب و بهبود وضعیت آنتی اکسیدانی موثر است. اگرچه این نتایج امیدوارکننده هستند، اما برای تعیین اینکه چگونه نخل اره ای بر التهاب در انسان تأثیر می گذارد، به مطالعات بیشتری نیاز است.

جلوگیری از سرطان پروستات

یکی از علل اصلی مرگ و میر در مردان سرطان پروستات است. این نوع سرطان بسیار خطرناک است زیرا با افزایش سن مردان، پروستات بزرگ می شود. محققان هر روز به دنبال راه هایی برای مبارزه با سرطان پروستات هستند. یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از این مشکل استفاده از مکمل های نخل اره ای است.عصاره این گیاه می تواند با افزایش مهار دی هیدروتستوسترون که تولید پروتئین سلولی را تحریک می کند به کوچک شدن غده پروستات کمک کند.این امر احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد، ادرار دردناک و مشکلات ادراری را از بین می برد.

بیشتر بخوانید:  انواع خواص ماهی سالمون

بهبود عملکرد سیستم ادراری

علائم دستگاه ادراری در مردان مسن شایع است، از جمله بی اختیاری و مشکل در ادرار کردن. نخل اره ای ممکن است به بهبود علائم مرتبط با هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) کمک کند، وضعیتی که باعث بزرگ شدن غده پروستات و در نتیجه کاهش جریان ادرار می شود.

مشکلات کلیوی را کاهش دهید

اندام های ادراری می توانند با افزایش سن ضعیف شوند، بنابراین بی اختیاری در افراد مسن شایع است. تحقیقات نشان می دهد که نخل اره ای دارای ترکیبات شیمیایی قوی است که می تواند اندام های ادراری را برای جلوگیری از بی اختیاری و حفظ سلامت کلیه ها تقویت کند. اگر در معرض خطر ابتلا به سنگ کلیه هستید یا در حال حاضر مبتلا به سنگ کلیه هستید، مکمل این گیاه می تواند راهی عالی برای پیشگیری از مشکلات آینده یا درمان مشکلات فعلی باشد. متاسفانه مشکلات کلیوی یکی از مهم ترین بیماری های مزمن محسوب می شود که به سرعت در حال گسترش است.

افزایش توده عضلانی

یکی از جدیدترین بحث ها در مورد این ماده افزایش توده عضلانی است.این مشکل باعث شده بسیاری از بدنسازان برای اهداف خود از مکمل های نخل اره ای استفاده کنند. تحقیقات انجام شده در سال 2016 توسط گروه تحقیقاتی Arch Warden در موسسه تحقیقاتی Laurensen نشان می دهد که مصرف این مکمل ها باعث افزایش جذب و ذخیره پروتئین در عضلات می شود. به همین ترتیب، تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان ژاپنی نشان می دهد که این خاصیت نخل اره ای به دلیل تأثیر آن بر تستوسترون است.

خاصیت مصرف نخل اره ای, نکته هایی برای مصرف نخل اره ای

بیشتر بدنسازان از مکمل های نخل اره ای استفاده می کنند

دستورالعمل مصرف

نخل اره ای عوارض و علائم مرحله I و II BPH را از بین می برد. علائم معمول این بیماری تکرر ادرار، قطره چکان بعد از ادرار و بیدار شدن مکرر در طول شب برای ادرار کردن است.بیشتر مردان بالای 60 سال با علائم و عوارض ادراری منتسب به BPH مواجه می شوند که منجر به اختلال در خواب می شود. بر اعتماد به نفس، اضطراب خفیف و یا حتی درد اثر نامطلوب دارد و می تواند تا مرحله عفونت مثانه و کلیه پیشرفت کند.

بیشتر بخوانید:  خواص مواد پروتئینی

اگر فکر می‌کنید BPH دارید یا پزشکتان نخل اره‌ای را تجویز کرده است، ادامه دهید و نحوه تأثیر آن بر بدنتان را ثبت کنید.مدت زیادی طول نمی کشد تا به تأثیر آن بر بدن پی ببرید. دوز توصیه شده برای مرحله I و II BPH 160 میلی گرم عصاره نخل اره ای محلول در چربی سه بار در روز است که ماده استاندارد آن حاوی 58 تا 95 درصد اسیدهای چرب و استروژن های گیاهی است.

عوارض جانبی Palmetto را دیدم

نخل اره ای به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود و با عوارض جانبی بسیار کمی همراه است. برخی از شایع‌ترین عوارض جانبی نخل اره‌ای در مطالعات شامل سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و یبوست است.

لطفا توجه داشته باشید که مصرف نخل اره ای برای همه توصیه نمی شود. به عنوان مثال، زنان باردار یا مادران شیرده باید از نخل اره ای خودداری کنند زیرا می تواند بر سطح هورمون ها تأثیر بگذارد.

از آنجایی که می تواند سطح هورمون ها را تغییر دهد، نخل اره ممکن است برای افرادی که درمان جایگزینی هورمونی یا کنترل بارداری هورمونی مصرف می کنند، مناسب نباشد. نخل اره ای می تواند با داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین یا کومادین تداخل داشته باشد که می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد.

اگر شرایط پزشکی زمینه‌ای دارید و داروهای خاصی مصرف می‌کنید، یا باردار یا شیرده هستید، قبل از استفاده از هر مکملی با پزشک خود مشورت کنید.

میزان مصرف عصاره نخل اره ای,راهنمای استفاده از نخل اره ای

نخل اره ای از سرطان پروستات جلوگیری می کند

موارد احتیاط

نخل اره ای گیاهی نرم است. عوارض جانبی آن بسیار نادر است و ناراحتی های معده خفیف تنها واکنش های گزارش شده در نتیجه مصرف آن است. انجمن فرآورده های گیاهی دارویی آمریکا این گیاه را از نظر ایمنی درجه یک قرار داده است و این رتبه بندی به معنای خطرناک نبودن مصرف آن طبق دستورالعمل مربوطه است. برای درمان BPH از خود درمانی با آن خودداری کنید. نخل اره ای تنها عوارض این بیماری را از بین می برد، هرچند میزان تولید DHT و تستوسترون را تغییر می دهد. این ماده گیاهی باعث کوچک شدن پروستات نمی شود. پزشک شما باید پیشرفت BPH را تحت نظر داشته باشد. نخل آره نباید در دوران بارداری یا شیردهی مصرف شود.

تداخل احتمالی

نخل اره ای می تواند اثر قرص های ضد بارداری، چسب ها و درمان جایگزینی هورمونی را تغییر دهد زیرا این ماده گیاهی بر میزان هورمون ها تأثیر می گذارد.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …