خواص آب پنیر

یکی از خواص آب پنیر سم زدایی از کل ارگانیسم است

ما بارها آب پنیر را در خانه‌هایمان دیده‌ایم که اغلب پس از از بین رفتن پنیر دور ریخته می‌شود.

ما بارها آب پنیر را در خانه‌هایمان دیده‌ایم که اغلب پس از از بین رفتن پنیر دور ریخته می‌شود. اما باید بدانید که سرم در هر خانه ای یک معجزه است، خواص بی نظیری دارد.

خواص آب پنیر در سراسر جهان به اثبات رسیده است و آن را برای درمان بیماری های مختلف مانند سوزش سر دل و بیماری های کلیوی مناسب می کند.

خواص کشک آنقدر زیاد است که دو ضرب المثل ایتالیایی در مورد آن وجود دارد: “اگر می خواهید سالم و فعال بمانید، آب پنیر بنوشید”. و “اگر انسان ها هر روز دوغ می خوردند، پزشکان شغلی نداشتند.”از فواید بی شماری که برای دوغ ذکر شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش سرعت هضم غذا، بهترین ضد یبوست، بهترین کاهش وزن، بهترین رفع سلولیت، بهترین کاهش دهنده چربی خون، بهترین تنظیم کننده قند خون، بهترین تنظیم کننده فشار خون، بهترین مکمل غذایی برای ورزشکاران، بهترین مکمل غذایی برای سالمندان با اثر آنتی اکسیدانی فوق العاده مفید در رشد و تقویت استخوان ها، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به دفع سنگ کلیه، کمک به دفع سنگ کیسه صفرا، درمان تورم مفاصل دست و پا، مفید برای افراد کسانی که نمی توانند مواد حاوی پروتئین بخورند ممنوع است

این پروتئین سرشار از مواد مغذی و اسیدهای آمینه است و باعث افزایش قدرت، اندازه و توده عضلانی بدن می شود. اگر آب پنیر «افتیمون» بخورند، مسهل سودا است و تلخی صفرا را برطرف می کند. به دلیل لطافت و نرمی، استحکام آن زیاد است، مخلوط قوی را آرام می کند، توده بیماری زا را نرم می کند و به تدریج مواد بیماری زا مقاوم را تجزیه و حل می کند. این دارو طبیعت گرم دارد. ملین و بازکننده، مدر و رفع کننده ورم است. در افسردگی حاد، مالیخولیا، اسهال خونی، دل درد و ضعف کلیه کاربرد دارد و به انجام عمل آن کمک می کند، ضد جرم، ضد زخم مثانه، درمان زخم های جدید و کهنه و کم بینایی است.

بیشتر بخوانید:  فلفل سفید چیست؟ و زمان استفاده از آن

خاصیت اصلی سرم سم زدایی از کل بدن است و به دلیل نفوذ سریع آن به تمام رگ های خونی کوچک و شدید بدن، کل بدن را از مخلوط غلیظ و گرفتگی رگ های کوچک بدن پاک می کند. بنابراین در درمان انواع لک های پوستی، انواع اسکارها، انواع بدخلقی ها و انواع اختلالات خلقی مفید است.

امروزه به دلیل آلودگی هوا و استفاده از غذاهای مختلف کارخانه ای، میزان سموم موجود در خون و کبد زیاد شده است.توصیه می شود افراد سالم به نوشیدن آن ادامه دهند.استفاده از آن در تمام سنین بی خطر است. پروتئین های آب پنیر پس از قرار گرفتن در محیط اسیدی معده، به سرعت از معده عبور کرده و وارد روده کوچک می شوند. این پروتئین ها در آنجا هیدرولیز می شوند و بهتر از کازئین جذب می شوند. جای تعجب است که این غذا را فقط در فروشگاه های مکمل های عضله ساز یا داروخانه ها می توان یافت.

دوغ به حفظ وزن بدن کمک می کند، درست است که اندازه بدن گاهی مهم است اما مطمئناً می دانید که حفظ وزن سالم برای بدن مهم تر است. پروتئین آب پنیر می تواند یک راه حل سالم و خوشمزه برای حفظ توده بدون چربی بدن شما باشد. زیرا پروتئین آب پنیر اشتهای شما را سرکوب می کند و به شما اجازه می دهد کالری دریافتی خود را کنترل کنید.

آب پنیر حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی به ویژه کلسیم است و ویتامین های محلول در آب آن مانند ویتامین B2 و B6 نیز بیشتر است. بنابراین برای افرادی که نیاز به مصرف کم چربی و پروتئین و نیاز به مواد معدنی و ویتامین ها دارند توصیه می شود. آب معدنی و ویتامین موجود در ماست بدون ایجاد کمبود مواد مغذی باعث کاهش وزن می شود.

خواص آب پنیر,خاصیت آب پنیر

آب پنیر به حفظ وزن بدن کمک می کند

بیشتر بخوانید:  8 خواص شگفت انگیز طلای خوراکی برای بدن انسان

محافظت در برابر سرطان رادیکال های آزاد بزرگترین دشمن شما هستند زیرا عامل اصلی سلول های سرطانی هستندپروتئین آب پنیر یک محافظ طبیعی در برابر سرطان است زیرا حاوی اسیدهای آمینه است که می تواند آنتی اکسیدان های فوق العاده قوی تولید کند که به خوبی با رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

علاوه بر این، هضم غذا را تشدید می کند. وقتی پنیر را در آب نمک می ریزیم بهترین و مفیدترین عناصر آن از جمله کلسیم را در آب ریخته و دور می اندازیم و چیزی می خوریم که خاصیت درمانی ندارد. خوردن ماست ترش گاهی خطرناک و مضر است.

برای تهیه ملین برای مبتلایان به یبوست، لازم است هندوانه را از وسط نصف کرده و دانه های آن را خارج کنید. سپس گوشت را جدا کرده و با نیم لیتر ماست پوره درست کنید. با اضافه کردن وانیل و شکر طعم آن را بهتر کنید. شایان ذکر است کسانی که یبوست ندارند از مصرف ماست به این صورت خودداری کنند. زیرا باعث اسهال می شود.

تولید یک جایگزین شیر مادر بسیار بحث برانگیز است. نوزادان در هفته اول زندگی روزانه سه گرم لاکتوفرین مصرف می کنند.نوزادی که از شیر مادر تغذیه می‌کند، میکروفلور روده‌ای غنی‌تر از نوزادی دارد که با شیر خشک تغذیه می‌شود و بیفیدوباکترها و لاکتوباسیل‌های موجود در روده این نوزادان به طور موثری از کلونیزاسیون میکروب‌های بیماری‌زا جلوگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  از بین بردن بوی زهم گوشت

پودر آب پنیر به دلیل دارا بودن لاکتوز و پروتئین، عامل مهمی در تقویت آرد و کاهش نقش نشاسته گندم است و می تواند به کاهش ترشیدگی نان کمک کند. افزودن سه درصد پودر آب پنیر به آرد نان سنگک بهترین نتایج را از نظر تاخیر در ترشیدگی، افزایش حجم و رنگ خوب نان با خواص رئولوژیکی نشان می دهد.

طرز تهیه سرم

یک لیتر شیر معمولی را به مدت 20 دقیقه بجوشانید و سپس بگذارید کمی حرارت را از دست بدهد و نسبتاً ولرم شود سپس یک لیوان سرکه خرما نیز استفاده می شود (توجه داشته باشید که برای تهیه آب پنیر می توانید از سرکه انگور یا حتی آبلیمو استفاده کنید) اما برای بهترین حالت. اثر استفاده از سرکه خرما) را به شیر اضافه کنید و ظرف را به مدت 1-2 ساعت کنار بگذارید تا شیر منسجم شود. شیر دلمه را در کیسه پارچه ای بریزید و آب حاصل را که همان آب پنیر است جدا کنید و در ظرفی برای مصرف نگهداری کنید.

نکات مهم

• آب تهیه شده در فرآیند تولید ماست نیز دارای خواص ذکر شده می باشد و می توان آن را با پارچه از ماست جدا کرد و مصرف کرد.

• مقدار شیر را می توان بیشتر در نظر گرفت و می توان کشک بیشتری را برای مصرف تا یک هفته آماده کرد.

از ظروف فلزی برای نگهداری سرم استفاده نکنید.

• افرادی که مشکلات روده ای مانند «کولیت روده (سندرم روده تحریک پذیر iBS)» دارند نباید از دوغ استفاده کنند.

دوغ حاوی لاکتوز است، بنابراین افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز باید از آن اجتناب کنند.

اگرچه مصرف این ماده حیاتی برای بدن ضروری است اما باید به مدت یک هفته هر دو ساعت یکبار قطع شود تا باعث تنبلی روده نشود. منبع: سایت خوی

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …