انواع پنیر و چگونگی استفاده از آن

موارد استفاده پنیر چدار,پنیر بوترکیزه

دوستان با انواع پنیر برای پیتزا.

پنیرها بر اساس ویژگی هایشان به چند نوع مختلف طبقه بندی می شوند. خواص پنیرها بر اساس نوع شیر، آنزیمی که برای ترش کردن آن استفاده می شود، رژیم غذایی حیوانی که پنیر از شیر آن تهیه می شود، طرز تهیه و میزان رطوبت پنیر و … تعیین می شود.

در مورد انواع پنیر و نحوه استفاده از آنها بیشتر بدانید.

پنیر پارمزان:

این یک پنیر سفید قدیمی ایتالیایی است که از شیر گاو تهیه می شود، دو نوع پنیر پارمزان قدیمی و جوان وجود دارد، پارمزان قدیمی طعم بسیار خوبی دارد و از پارمزان جوان گرانتر است.

موارد استفاده پنیر پارمزان:

سس، سوپ، پاستا و غذاهای با برنج و خورش

انواع پنیر پیتزا,انواع پنیر

موارد استفاده از پنیر پارمزان

پنیر چدار:

پنیر انگلیسی که از قرار دادن تکه های شیر بریده شده روی هم درست می شود، به همین دلیل به این نام معروف است، چدار در ماده خشک آن حدود 48 درصد چربی دارد و یکی از آنها به دلیل استفاده از آن نارنجی است. داده می شود. . به رنگ نارنجی و قیمت گران تری دارد و نسبت به چلو بی تفاوت است.

موارد مصرف پنیر چدار:

پنیر چدار به صورت خام، در ساندویچ پنیر، در بشقاب و سوفله استفاده می شود.از چدار می توان برای تهیه ساندویچ سرد و گرم، سوپ و سالاد استفاده کرد. ترکیب پاستا با پنیر چدار طعم بی نظیری را ایجاد می کند. می توانید از پنیر چدار برای تهیه سوفله، کروکت و کوردون بلو استفاده کنید. پنیر چدار را با سیب، گلابی، انگور، کراکر غلات کامل، پیتا، سالامی و گوشت گاو در مهمانی ها سرو کنید.

آشنایی با انواع پنیر و موارد استفاده از آن ها,نحوه ی استفاده از انواع پنیر

پنیر چدار به صورت خام، در ساندویچ پنیر، در بشقاب و سوفله استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:  خواص شاهی

پنیر گودا:

این پنیر هلندی معروفی است که گهواره آن شهر کوچکی به همین نام است که در ابتدا با شیر خام تهیه می شد اما از ابتدای قرن بیستم با شیر پاستوریزه تهیه می شد و عصاره خشک آن ۴۸ درصد چربی دارد. .

طرز استفاده از پنیر گودا:

به دلیل ذوب شدن سریع برای غذاهایی که در فر پخته می شوند مناسب است.

کاربردهای انواع پنیر,آشنایی با انواع پنیر

طرز استفاده از پنیر گودا

پنیر موزارلا:

پنیر ایتالیایی است که در ایران به اشتباه به آن موزارلا یا موزارلا می گویند چون به دلیل تولید زیاد و در دسترس بودن شیر گاو از شیر گاو تهیه می شود، ایتالیایی ها از دیرباز برای پخت پیتزا از آن استفاده می کردند.

پنیر موزارلا یک پنیر ایتالیایی تازه است که از شیر گاومیش آبی تهیه می شود. یکی از انواع آن به دلیل تولید زیاد و در دسترس بودن شیر گوسفند از شیر گاو تهیه می شود. آن را در انواع پیتزاها یا با گوجه فرنگی میل می کنند. و ریحانهمچنین گاهی اوقات این پنیر به تنهایی خورده می شود.

پنیر موزارلا در انواع تازه، دودی و نیمه آبکش موجود است. برای حفظ حالت طبیعی پنیر (البته فقط برای چند روز) این پنیر را در آب پنیر خود نگهداری می کنند.

نام این پنیر از گویش های جنوب ایتالیا گرفته شده است. کلمه اصلی موزا به معنای بریدن است. اما از آنجایی که در هیچ یک از مراحل ساخت این نوع پنیر چیزی را حمل نمی کنند، شاید ریشه آن به معانی دیگری برگردد. فقط می توان گفت که این نوع پنیرها لایه بیرونی سختی ندارند.

بیشتر بخوانید:  فلفل موزی چیست ؟ + خواص آن

گفته می شود که این پنیرها برای اولین بار در قرن دوازدهم در کنیسه ها تولید شدند، جایی که راهبان کنیسه به زائران پنیر با نان می دادند. آن پنیرهای خانگی با نام پنیر نیکوتا از شیر گاومیش تهیه می شد که احتمالا یکی از محصولات این پنیر نیکوتا است.نام پنیر موزارلا برای اولین بار در کتاب های آشپزی در قرن شانزدهم آمده است.

برای تهیه این پنیر باید شیر ترش را با آب پنیر گرم مخلوط کنید سپس مواد را کشیده و با دست ورز دهید تا بافتی صاف و ترد به دست آید. در ایتالیا داشتن حالت صمغی در پنیر کافی نیست و پنیر باید نرمتر باشد.معمولاً این پنیر را به صورت توپ یا بافته در می آورند.

موارد استفاده پنیر موزارلا:

چون زود آب نمی شود در تهیه انواع سالاد و ساندویچ های سرد استفاده می شود.ترکیب این پنیر با گوجه فرنگی، ریحان تازه و روغن زیتون یکی از بهترین غذاها برای روزهای گرم است.

پنیر بوترکیزه,انواع پنیر پیتزا با عکس

انواع پنیر پیتزا با عکس.

پنیر کره ای:

پنیر چرب آلمانی است که در انواع 40، 50 و 60 درصد چربی تولید می شود.

موارد مصرف پنیر کره ای:

بوترکیزا به دلیل طعم کره ای خود گزینه مناسبی برای تهیه تنقلات سرد و گرم برای کودکان است. این پنیر سرد را می توانید برای صبحانه و شام میل کنید. آب پنیر به دلیل داشتن چربی بالا و طعم خوب می تواند برای پخت غذاهای گرم استفاده شود، این پنیر را می توان علاوه بر غذاهای گوشتی، مرغ و ماهی، در تهیه صبحانه، املت و سوپ و پنیر آن را رنده کرد. می توان از آن برای سالاد استفاده کرد و در انواع ساندویچ های سرد و گرم استفاده کرد، علاوه بر این، این پنیر طعم خوبی به سبزیجات می دهد و برای تهیه انواع سوفله سبزیجات مناسب است. تارتلت را با سیب، گلابی و کراکر روی تخته پنیر سرو کنید.

انواع پنیر,موارد استفاده پنیر چدار

پنیر کره ای یکی از انواع پنیر ورقه ای است که به روش های مختلف مصرف می شود.

بیشتر بخوانید:  از خواص آب انار چه می دانید ؟

پنیر فتا:

پنیری وجود دارد که سال هاست در ایران تولید می شود که در اصل از شیر گوسفند بلغارستان و یونان تهیه می شود.

موارد مصرف پنیر فتا:

پنیر فتا سرخ شده در روغن زیتون، خرد شده در سالاد، ساندویچ، به جای پنیر کوتیجا در غذاهای مکزیکی و تاکو استفاده می شود. پنیر فتا پنیر مخصوص سالاد محسوب می شود.

پنیر مخصوص سالاد,آشنایی با انواع پنیر و موارد استفاده از آن ها

دوستی با پنیر فتا

پنیرهای فرآوری شده:

پنیر آب شده یک پنیر خوشمزه برای پیتزا است و خواص بیشتری دارد.

• پنیر فرآوری شده دو بار پاستوریزه می شود و پروتئین های آن بیشتر قابل جذب است. از نظر بهداشتی نیز در سطح بالایی قرار دارد.

طبقه بندی پنیرهای فرآوری شده بر اساس نوع افزودنی پنیر است.

• پنیرهای آب شده مدت زیادی طول نمی کشد که بیرون بیایند و بعد از بسته بندی مصرف می شوند.

موارد استفاده پنیر فرآوری شده:

تهیه تنقلات، نان و پنیر، تهیه ساندویچ سرد و گرم و قابل استفاده در تهیه انواع غذا از جمله لازانیا، پاستا، تورتیلا، پیتزا، اسنک و ….

نحوه ی استفاده از انواع پنیر,کاربردهای انواع پنیر

نحوه استفاده از برش های پنیر فرآوری شده

.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …