تبلیغات هدف گذاری مجدد همان چیزی است که شما را وادار می کند تبلیغات مشابهی را در اینترنت مشاهده کنید. چگونه می توانیم از دیدن تبلیغات هدفمند مجدد جلوگیری کنیم؟ احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده است. وقتی روی تبلیغی با موضوع خاصی کلیک می کنید، تبلیغات دیگری با همان موضوع ظاهر می شوند. و هیچ راه فراری نخواهید داشت. این روش به اصطلاح تبلیغاتی عامل اصلی نمایش مجدد تبلیغات شماست. در ادامه دلیل نمایش مجدد تبلیغات را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید، وقتی برای اولین بار تبلیغی را می بینید، مثلاً یک آگهی فروش بازی ویدیویی را در سایتی دیده اید و روی آن کلیک می کنید تا برای جزئیات کامل تر به وب سایت آنها بروید. امن ترین چیز این است که شما قرار نیست بار اول آن را بخرید و آن صفحه را ترک کنید. موضوع این است که بعد از آن، تمام تبلیغاتی که برای آن بازی می بینید از همان وب سایت یا تبلیغات مشابه هستند. به این نوع تبلیغات در فارسی ریتارگتینگ یا ریتارگتینگ می گویند.هدف گذاری مجدد تبلیغات چیست؟ Retargeting نوعی روش تبلیغاتی است که در آن مشتریان مجدداً هدف گذاری می شوند. هدف گذاری مجدد زمانی اتفاق می افتد که از وب سایت یک شرکت بازدید می کنید اما اقدامی را که شرکت می خواهد انجام نمی دهید.به عنوان مثال، هدف تبلیغ کننده فروش بازی به شما است و زمانی که از وب سایت بازدید می کنید اما خرید نمی کنید، تبلیغ کننده فرض می کند که شما یک مشتری بالقوه هستید که پتانسیل تبدیل شدن به یک مشتری واقعی را دارید. گوگل ادوردز و فیس بوک پیکسل از فناوری کوکی برای این نوع تبلیغات (هدف گذاری مجدد) استفاده می کنند. به این ترتیب زمانی که وارد وب سایت مقصد می شوید، اطلاعات مرورگر شما بر روی سرورهای سایت آگهی دهنده ذخیره می شود تا سپس تبلیغات محصول مورد نظر برای شما نمایش داده شود. به همین دلیل است که احساس می کنید تبلیغات شما را دنبال می کنند. آیا هدف گذاری مجدد همان تبلیغات هدفمند است؟ خیر، این دو روش تبلیغاتی متفاوت است. در تبلیغات هدفمند، تبلیغکننده همان اطلاعات را از مشتریان بالقوه برای فروش محصول یا هر هدف تبلیغاتی انتخاب میکند تا تبلیغ فقط برای این گروه از افراد نمایش داده شود. برای مثال، تبلیغکننده میخواهد محصول بازیهای ویدیویی خود را برای افرادی که بین ۱۵ تا ۲۵ سال سن دارند، موضوعات بازی را دنبال میکنند و.نمایش داده می شود، بنابراین وقتی یک تبلیغ را می بینید، لزوماً با آنچه قبلاً دیده اید مطابقت ندارددر تبلیغات هدفمند، شرکت های تبلیغاتی مانند گوگل و فیس بوک از تاریخچه جستجوی شما استفاده می کنند و از کوکی ها برای نمایش تبلیغاتی که برای ویژگی های شما هدف گذاری شده اند استفاده می کنند، چرا تبلیغ کنندگان از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند؟ هدف گذاری مجدد می تواند نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری نسبتاً بالاتری داشته باشد. بسیاری از مردم این نوع تبلیغات را ترسناک و برخی دیگر آن را آزاردهنده می دانند. کاربران اینترنت فکر می کنند این نوع تبلیغات ترسناک یا آزاردهنده هستند زیرا بر اساس اطلاعات شخصی و گزارش های جستجو و عملکرد شما هستند. در هر صورت این نوع تبلیغات با هدف به خاطر سپردن انجام می شود. به عنوان مثال، به شما یادآوری می کند که قصد خرید یک بازی ویدیویی را داشتید و شما را تشویق می کند که به وب سایت مقصد برگردید و کاری انجام دهید. مثل خرید کردناز آنجایی که قصد خرید محصول را داشتید یا به آن محصول علاقه داشتید، مشتری بالقوه ای محسوب می شوید که می توانید خرید کنید و به مشتری واقعی تبدیل شوید، به همین دلیل این نوع تبلیغات اغلب از تبلیغات مشابه موثرتر هستند.در مورد تبلیغات هدفمند نیز به همین صورت، چون از اطلاعات و سوابق شما استفاده می شود، ممکن است احساس کنید که آزاردهنده است یا حریم خصوصی شما را نقض می کند، چگونه با هدف گذاری مجدد تبلیغات برخورد کنیم؟ بهترین راه برای مقابله با تبلیغات مشابه یا هدفگیری مجدد، استفاده از VPN است، همانطور که قبلاً متوجه شدهاید، این نوع تبلیغات معمولاً با ذخیره کوکیهای مرورگر شما ارائه میشوند. با این حال، ممکن است بخواهید ذخیره کوکی ها را برای بسیاری از سایت ها مسدود کنید. با این حال، باید در نظر داشته باشید که نام کاربری و رمز عبوری که ذخیره کردهاید نیز میتواند دزدیده شود و از سوی دیگر، بسیاری از وبسایتها به شما اجازه استفاده بدون اجازه برای ذخیره کوکیها را نمیدهند. مفید باشد حواستان باشد که با این روش نمیتوانید همه تبلیغات هدفگیری مجدد را حذف کنید، اما میتوانید تا حدودی آنها را کنترل کنید. 1.تاریخچه مرور، کوکی ها و کش مرورگر خود را پاک کنید. اولین راه حل رایج حذف این 3 مورد است، یعنی تاریخچه مرور، کوکی ها و کش یا کش.با این کار میتوانید از شر تبلیغات هدفگیری مجدد خلاص شوید، اما در نظر داشته باشید که اطلاعاتی مانند نام کاربری و رمز عبوری که ذخیره کردهاید نیز حذف خواهند شد. اشتراک گذاری اطلاعات کمتر همانطور که قبلاً اشاره کردیم، شبکه های اجتماعی نیز این روش تبلیغات را انجام می دهند و جالب است بدانید که شبکه های اجتماعی می توانند هدفمندتر باشند زیرا اطلاعات بیشتری در مورد شما دارند. با این حال، اگر می خواهید از شر تبلیغات هدف گذاری مجدد در رسانه های اجتماعی خلاص شوید، می توانید بسیاری از قسمت های ثبت نام غیر ضروری را خالی بگذارید. 3. از VPN یا خدمات تغییر IP استفاده کنید. VPN تغییر آدرس IP شما را برای تبلیغ کنندگان دشوارتر می کند. هنگامی که از VPN استفاده می کنید، قرار دادن کوکی ها برای وب سایت ها دشوارتر خواهد بود زیرا VPN IP شما را تغییر می دهد و این بدان معنی است که وب سایت ها نمی دانند به کدام IP تبلیغات را ارسال کنند.از مسدودکنندههای تبلیغاتی استفاده کنید مسدودکنندههای تبلیغات یا مسدودکنندههای تبلیغاتی که میتوانند به عنوان پسوند مرورگر یا نرمافزار نصب شده روی رایانه شما نصب شوند، سعی میکنند تبلیغات را برای شما مسدود کنند.اکثر این برنامه ها فقط تبلیغات پاپ آپ را مسدود می کنند و توانایی حذف همه تبلیغات را ندارند. با این حال، نباید انتظار داشته باشید که آنها همه تبلیغات را برای شما هدف قرار دهند. با این حال، می توانید از آن برای کاهش نمایش چنین تبلیغاتی استفاده کنید. از مرورگرهای وب خصوصی استفاده کنید برخی از مرورگرها هستند که ممکن است سابقه مرور و کوکی های شما را ذخیره نکنند. به عنوان مثال، مرورگر brave یکی از این مرورگرها است که می توانید از آن استفاده کنید. از آنجایی که مرورگر گوگل کروم محصول گوگل است، می تواند تاریخچه جستجوی شما را از تبلیغات کپی کند. همچنین می توانید از پنجره های خصوصی یا اصطلاح ناشناس در مرورگر استفاده کنید تا کوکی ها و سابقه جستجوی شما ذخیره نشود. از موتور جستجوی خصوصی استفاده کنید گوگل معروف ترین و محبوب ترین موتور جستجوی جهان است، اما به دلیل اینکه خدمات تبلیغاتی خود را در قالب گوگل ادز ارائه می دهد، از تاریخچه جستجوی شما برای ارائه تبلیغات استفاده می کند.با این حال، می توانید موتور جستجو را تغییر دهید و از موتور جستجوی خصوصی استفاده کنیدیکی از موتورهای جستجویی که سابقه جستجوی شما را در نظر نمی گیرد DuckDuckGo است. امتناع از ذخیره سازی کوکی ها در بسیاری از وب سایت های خارجی، به محض ورود پیامی مبنی بر تایید ذخیره کوکی ها مشاهده خواهید کرد. در صورت امکان لطفا بدون توجه به وبگردی خود ادامه دهید و خلاصه و کلمات پایانی را تایید نکنید اگر قصد دارید وبگردی دلپذیری داشته باشید بدون اینکه تبلیغات مزاحم شما شود، می توانید از روش هایی که ذکر کردیم استفاده کنید. با استفاده از ترفندهای فوق ذخیره کوکی ها و تاریخچه مرور شما برای وب سایت ها مشکل خواهد بود و از این طریق می توانید جستجوی خود را با امنیت بیشتری ادامه دهید. امیدواریم این مقاله برای شما نیز مفید بوده باشد.منبع: سایت خوی وب
برچسبتبلیغات ریمارکتینگ تبلیغات هدف گذاری شده چرا تبلیغات مشابه مشاهده می کنیم چگونه از دیدن تبلیغات مشابه جلوگیری کنیم راههای مقابله با تبلیغات ریتارگتینگ ریتارگتینگ چیست ریمارکتینگ علت دیدن تبلیغات مشابه مقابله با تبلیغات ریتارگتینگ مواجهه با تبلیغات ریتارگتینگ
مطلب پیشنهادی
نکات طراحی بنر برای تبلیغات بنری
تبلیغات بنری یکی از پرکاربردترین انواع تبلیغات آنلاین است. 12 نکته برای طراحی موثر بنر …