کنترل استرس با گردو + خواص روغن گردو

خواص گردو استرس شما را کنترل می کند

آیا از خوردن غذاهایی که بدن شما را به خوبی تغذیه می کند و علاوه بر انرژی و مواد مغذی چیزهای دیگری را برای بدن شما فراهم می کند، لذت نمی برید؟

ممکن است تعجب کنید، اما خوردن آجیل به شما کمک می کند استرس خود را بهتر مدیریت کنید. می دانیم که آجیل بسیار مغذی و مفید است، اما فراتر از آن، به آرامش شما نیز کمک می کند.

یک مطالعه اخیر نشان می دهد که خوردن گردو به کاهش اثرات استرس بر سیستم قلبی عروقی کمک می کند.

خاصیت گردو, فواید گردو

خوردن آجیل به شما کمک می کند استرس خود را بهتر کنترل کنید

وقتی تحت استرس جسمی و روحی هستید، ضربان قلب شما تندتر می شود، فشار خون شما بالا می رود و سیستم قلبی عروقی شما باید بیشتر کار کند. با گذشت زمان، این واکنش های استرس زا خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد.

گردو می تواند پاسخ بدن به استرس را تعدیل کند

شرکت کنندگان در این مطالعه 22 بزرگسال سالم با کلسترول LDL بالا بودند. برای این افراد یک تا سه رژیم غذایی مشخص شد که هر کدام دارای کالری یکسانی بودند.

یکی از این رژیم ها رژیم معمولی آمریکایی بود، رژیم دیگر رژیم معمولی آمریکایی بود که شامل مقداری آجیل و یک قاشق غذاخوری روغن گردو بود و رژیم سوم مشابه رژیم دوم بود اما شامل روغن بذر کتان نیز بود.

محققان فشار خون این افراد را دنبال کردند و همچنین فشار خون آنها را در پاسخ به استرس اندازه گرفتند.

استرسی که اعمال می شد این بود که آنها مجبور شدند پاهای خود را در یک سطل آب سرد نگه دارند. همچنین از آنها خواسته شد که یک سخنرانی فی البداهه برای همه داشته باشند و استرس آنها ارزیابی شد.

چه مقدار آجیل باید بخورید تا بر استرس شما تأثیر بگذارد؟ طبق تحقیقات یک مشت گردو برای این اثر کافی است و کار خودش را می کند. شرکت کنندگان در این مطالعه تقریباً 9 آجیل کامل در روز می خوردند.

خواص گردو,آشنایی با خواص گردو

خوردن آجیل می تواند روند پیری مغز را کند کند

آیا آجیل روی خلق و خو تاثیر می گذارد؟

راه دیگری که خوردن آجیل به کاهش استرس کمک می کند، بهبود خلق و خوی شماست. یک مطالعه منتشر شده در مجله Nutrients می گوید که گردو خلق و خو را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید:  فواید و مضرات خوردن مغز گوسفند

در این مطالعه که بر روی 64 دانش آموز انجام شد، آنها تحت رژیم غذایی حاوی آجیل قرار گرفتند و گروه کنترل هیچ آجیلی مصرف نکردند.

هر دو گروه به مدت 8 هفته تحت رژیم غذایی بودند.در طول این آزمایش، محققان خلق و خوی افراد را با ابزار اندازه گیری کردند و چیزی که دریافتند این بود که دانش آموزانی که از رژیم غذایی حاوی آجیل پیروی می کردند، خلق و خو و وضعیت ذهنی آنها بهبود یافته بود.

چه چیزی در گردو وجود دارد که استرس را از بین می برد؟

هنگامی که محققان فواید گردو را بررسی می کنند، معمولاً بر محتوای امگا 3 آن تمرکز می کنند.

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آجیل، اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه هستند، اما اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی های چرب و روغن ماهی دارای زنجیره بلند هستند. هنوز مشخص نیست که کدام برتر است، اما تحقیقات نشان می دهد که هر دو مزایای خاص خود را دارند.

در واقع، تحقیقات قبلی نشان داده است که اسید آلفا لینولئیک، که اصلی ترین امگا 3 موجود در گردو است، عملکرد رگ های خونی را بهبود می بخشد و توانایی آنها را برای گشاد شدن تقویت می کند. این می تواند توضیح دهد که چگونه گردو پاسخ قلبی عروقی به استرس را کاهش می دهد.

علاوه بر این، مطالعات قبلی نشان داده‌اند که این چربی‌های سالم باعث کاهش التهاب در دیواره سرخرگ‌ها می‌شوند که برای سلامت قلب و پاسخ به استرس مفید است.

هنوز اطلاعات دقیقی در مورد توجیه و تاثیر گردو بر خلق و خوی وجود ندارد.اما مهره شبیه مغز است و این بی دلیل نیست! مطالعات نشان می دهد که ترکیباتی در گردو وجود دارد که می تواند روند پیری مغز را کند کند.

این اثر ممکن است تا حدی ناشی از امگا 3 موجود در آجیل باشد، اما پلی فنول هایی که از خوردن یک مشت آجیل دریافت می کنید نیز نقش دارند. مطالعات نشان می دهد که پلی فنول های گردو می تواند ارتباط بین سلول های عصبی را بهبود بخشد و به کاهش تشکیل پروتئین های آسیب دیده و دردناک کمک کند. تجمع پروتئین های آسیب دیده علت برخی از انواع زوال عقل است.

پلی فنول ها چیست؟ پلی فنول ها گروه متنوعی از ترکیبات با فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند. می دانیم که استرس اکسیداتیو و التهاب در روند پیری مغز نقش دارند و مغز به دلیل متابولیسم بالای خود، رادیکال های آزاد زیادی تولید می کند.

بیشتر بخوانید:  میوه گیلاس+ خواص

در واقع، فعالیت مغز 20 درصد از میزان متابولیسم شما در حال استراحت را تشکیل می دهد! بنابراین خوردن یک مشت آجیل در روز می تواند راه خوبی برای تقویت سلامت مغز و اخلاقی شدن بیشتر باشد!

خاصیت روغن گردو, فواید روغن گردو

خوردن یک مشت آجیل در روز می تواند شما را باسوادتر کند

سایر مواد شیمیایی مفید در آجیل

گردو منبع عالی از ترکیبات با فعالیت بیولوژیکی بالقوه است.گردو علاوه بر پلی فنول ها، حاوی تانن های مختلف، کاروتنوئیدها، ترکیبات گوگردی و ملاتونین نیز می باشد.

علاوه بر این، گردو سرشار از ویتامین E، اسید فولیک و انواع مواد معدنی است. با مصرف آجیل می توانید مقدار متعادلی پروتئین گیاهی و فیبر دریافت کنید. گردو حاوی فیبری به نام پکتین است که به کنترل اشتها کمک می کند.

آجیل بخور!

به راحتی می توانید آجیل را در رژیم غذایی خود بگنجانید مگر اینکه به آجیل درختی حساسیت داشته باشید. می توانید از آجیل در انواع غذاها استفاده کنید.

گردو طعم خوبی دارد و ترد آن مطبوع است. اگر به دنبال روغنی هستید که در برابر حرارت بالا مقاومت کند، روغن گردو می تواند گزینه خوبی باشد. بد نیست بدانید گردو دو برابر سایر مغزها آنتی اکسیدان دارد.

آنچه دانشمندان دریافتند این بود که افرادی که گردو و روغن گردو مصرف کرده بودند فشار خون به میزان قابل توجهی کاهش یافت و در پاسخ به یک سطل آب یخ یا سخنرانی در جمع، فشار خون آنچنان بالا نمی رفت.

روغن گردو منبع عالی ویتامین C است و خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهد.

افزودن روغن گردو به رژیم غذایی روزانه به شما کمک می کند تا به تعادل طبیعی بدن برسید.مصرف منظم روغن گردو باعث کاهش سطح LDL (کلسترول بد) می شود.

علاوه بر این، هم گردو و هم روغن گردو حاوی آنتی اکسیدان های ضروری هستند. این مواد نقش مهمی در مبارزه با اثرات مخرب رادیکال های آزاد دارند که باعث آسیب سلولی و تسریع روند پیری می شوند.

گفتنی است روغن گردو تومورهای بدخیم را کنترل می کند. از دیگر خواص سلامتی این روغن شگفت انگیز می توان به ضد التهاب، ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده اشاره کرد.

قرار دادن دانه گردو دو بار در روز بر روی پوست افرادی که از اگزما یا پوست خشک رنج می برند، روند بهبودی را تسریع کرده و این عارضه را درمان می کند.

بیشتر بخوانید:  پیاز گیاهی با خواص دارویی

از دیگر خواص بی نظیر روغن گردو می توان گفت: روغن گردو قدرت ذهن و هوش را افزایش می دهد. برای تنگی نفس مفید است.

فواید بی نظیر روغن گردو

از آرتروز جلوگیری می کند. ضد سرطان است و از سیستم ایمنی محافظت می کند. عاملی برای جلوگیری از انعقاد خون است. تنظیم متابولیسم در بدن را تسهیل می کند.

فشار خون و قند خون را تنظیم می کند. پیشگیری از پارکینسون و آلزایمر و پیشگیری از سنگ کیسه صفرا با روغن گردو امکان پذیر است.

کودکانی که مقدار کمی امگا 3 در رژیم غذایی خود دارند، دارای اختلالات زیادی مانند بیش فعالی یا بیش فعالی، مشکلات رفتاری، تغییرات خلقی و مشکلات خواب هستند.

گنجاندن روغن گردو در وعده های غذایی روزانه روند پیری سلول های اندام های مختلف را کاهش می دهد و به طور کلی به افزایش طول عمر افراد کمک می کند. روغن گردو درد را کاهش می دهد، گردش خون را بهبود می بخشد و مفاصل و استخوان ها را انعطاف پذیرتر می کند.

نحوه مصرف روغن گردو,ارزش غذایی گردو و روغن گردو

روغن گردو از آرتروز پیشگیری می کند

روغن گردو مفید برای پوست و مو:

ویتامین B موجود در آن یک تسکین دهنده استرس است که نقش مهمی در حفظ سلامت و شادابی پوست دارد. استرس زیاد منجر به چین و چروک های زودرس می شود. ویتامین های B و E موجود در گردو با رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

روغن گردو پوست را مرطوب می کند. با تغذیه پوست سلول های سالم تر و شاداب تری تشکیل می شود.

به گفته متخصصان، استفاده منظم از روغن گردو کمی گرم دور چشم، سیاهی دور چشم را کاهش می دهد. عصاره این روغن باعث کاهش کیسه ها و آرامش چشم ها می شود.

روغن گردو منبع عالی پتاسیم، اسیدهای چرب امگا 3-6 و 9 است که همگی فولیکول های مو را تقویت می کنند.

در مورد بذر کتان چطور؟ افزودن روغن بذر کتان نتوانست استرس ناشی از مصرف گردو را کاهش دهد، اما باعث کاهش پروتئین واکنشی C (CRP) شد که نشانگر التهاب سیستمیک است.

مطالعات دیگر نشان می دهد که به طور کلی مغز و دانه باعث کاهش شاخص های التهابی در بدن می شود منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …