پودر سفیده تخم مرغ چیست؟ و کاربرد آن

خواص پودر سفیده تخم مرغ, کاربردهای پودر سفیده تخم مرغ

فواید پودر سفیده تخم مرغ

خواص سفیده تخم مرغ پودر شده

پودر سفیده تخم مرغ راه خوبی برای افزایش مصرف پروتئین روزانه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل است. پودر سفیده تخم مرغ خواص سفیده تخم مرغ را دارد.

پس از جدا شدن کامل سفیده از زرده، سفیده پس از پاستوریزه شدن و خشک شدن به پودر سفیده تبدیل می شود. هنگام خشک کردن سفیده تخم مرغ، مرحله تخمیر نیز برای حذف گلوکز از سفیده و جلوگیری از کاراملی شدن در طول خشک شدن وجود دارد.

پودر سفیده تخم مرغ تهیه شده از سفیده تخم مرغ سالم و تازه، جایگزین مناسبی برای سفیده تخم مرغ در غذا است. برای تهیه 1 کیلوگرم سفیده تخم مرغ، 130 گرم سفیده تخم مرغ را با 870 گرم آب ولرم مخلوط کنید و به آرامی هم بزنید تا یکدست شود.

خواص پودر سفیده تخم مرغ برای ورزشکاران

آیا می دانید پودر سفیده تخم مرغ چیست و چه خواصی برای سلامتی به خصوص در ورزشکاران دارد؟

پودر سفیده تخم مرغ از 100% سفیده تخم مرغ خالص تهیه شده است.

پودر سفیده تخم مرغ بیش از 80 درصد پروتئین با کمتر از 1 گرم چربی در هر وعده دارد

پودر سفیده تخم مرغ دارای فوایدی مشابه با حجم کم، خاصیت نگهداری بالا و سهولت در کار است که می تواند به راحتی جایگزین تخم مرغ های تازه در روز شود و شما باید پودر تخم مرغ را در زمان های طولانی تری آماده کنید. .

پودر سفیده تخم مرغ,پودر سفیده تخم مرغ چیست

پودر سفیده تخم مرغ چیست؟

جالب است که پودر سفیده تخم مرغ نیز خواص زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

پودر سفیده تخم مرغ به طور طبیعی فاقد کربوهیدرات و چربی است.

بیشتر بخوانید:  آیا می دانید مرغ بهتر است یا بوقلمون؟

این غذا برای کسانی که رژیم دارند گزینه بسیار خوبی است.

کمک به رشد و افزایش توده عضلانی.

توانایی بدن برای رشد و تقویت عضلات را افزایش می دهد.

این یک منبع کامل از پروتئین است که به سرعت هضم می شود و به مقدار متعادل می باشد.

حاوی هر هشت اسید آمینه مهم است.

در مقایسه با سایر منابع غذایی، لوسین بیشتری دارد.

بنابراین افرادی که سفیده تخم مرغ را دوست ندارند می توانند با استفاده از پودر سفیده تخم مرغ از خواص بی پایان آن بهره مند شوند.البته حذف تخم مرغ از رژیم غذایی توصیه نمی شود، اما اگر نمی خواهید تخم مرغ بخورید، پودر سفیده تخم مرغ می تواند گزینه خوبی باشد.

پودر سفیده ی تخم مرغ, پودر سفیده ی تخم مرغ چیست

خواص سفیده تخم مرغ پودر شده

پودر پروتئین سفیده تخم مرغ

پودر سفیده تخم مرغ حاوی حدود 85 درصد پروتئین است که مهمترین آنها عبارتند از:

اووالبومین

با آلبومین

ovomucoid

اووموسین

لیزوزیم

پروتئین ها pH خون را تنظیم می کنند و از جمله، زندگی انسان به نوسانات pH حساس است و می تواند منجر به مرگ شود.

مضرات پودر سفیده تخم مرغ به عنوان مکمل

پودر پروتئین سفیده تخم مرغ معمولاً با خشک کردن اسپری و از تخم مرغ خام تولید می شود. این مکمل پاستوریزه است، بنابراین ماهی قزل آلا موجود در آن از بین می رود، اما هیچ تضمینی برای از بین رفتن آویدین وجود ندارد. احتمال واکنش آویدین با بیوتین در بدن وجود دارد که در انجام این واکنش بدن دچار کمبود بیوتین می شود.

نوشیدن پودر سفیده تخم مرغ با آب می تواند باعث مشکلات گوارشی شود. این پودر به خوبی در آب حل نمی شود و می تواند یک کف چسبنده ایجاد کند.در فرآیند تشکیل این کف، فرد ممکن است دچار تورم شدید شود.بنابراین برای بهره مندی از خواص پودر سفیده تخم مرغ، آن را با شیر مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید:  مواد غذایی حاوی پتاسیم

سفیده تخم مرغ پودر شده برای چه کسانی مناسب است؟

پودر سفیده تخم مرغ برای هر کسی که به دنبال افزایش مصرف پروتئین خود به میزان بسیار مناسب بدون کالری، کربوهیدرات یا شکر است، ایده آل است. این پودر پروتئین برای گیاهخواران نیز مناسب است و فاقد گلوتن است.

خواص پودر سفیده ی تخم مرغ,کاربردهای پودر سفیده ی تخم مرغ

موارد مصرف سفیده تخم مرغ پودر شده

نحوه استفاده از پودر سفیده تخم مرغ

پودر سفیده تخم مرغ به عنوان مکمل باید با شیر یا آب پنیر نوشیده شود. به گفته متخصصان، برای گرفتن بهترین نتیجه از خواص پودر سفیده تخم مرغ، بهتر است آن را صبح و بلافاصله پس از بیدار شدن یا همراه با غذا یا میان وعده مصرف کنید. همچنین به ورزشکاران توصیه می شود این مکمل را قبل از تمرین بنوشند تا آمینو اسیدهای ضروری برای عملکرد عضلات خود را تامین کنند.

بهترین زمان برای نوشیدن پروتئین سفیده تخم مرغ بلافاصله بعد از ورزش برای بازگرداندن مواد مغذی به عضلات است.

چگونه از پودر سفیده تخم مرغ استفاده کنیم؟

روش های مختلفی برای استفاده از سفیده تخم مرغ پودر شده وجود دارد و استفاده از پودر سفیده تخم مرغ تنها به استفاده از آن در بدنسازی محدود نمی شود.همه افراد می توانند برای سلامتی خود از این مکمل پروتئینی استفاده کنند. راه های زیادی برای استفاده پودر سفیده تخم مرغ وجود دارد. بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر پودر سفیده تخم مرغ همراه با تخم مرغ مصرف شود، خواص بیشتری برای بدن خواهد داشت. زیرا زرده تخم مرغ به اندازه سفیده برای بدن ضروری است.

بیشتر بخوانید:  مزه و فواید سیر قرمز

رایج ترین روش استفاده از پودر سفیده تخم مرغ برای بدنسازی یا استفاده از پودر سفیده تخم مرغ برای چاقی، ترکیب آن با مایعات است. می توانید حدود 3 فنجان یا حدود 120 گرم سفیده تخم مرغ را در 500 میلی لیتر یا نیم لیتر شیر، آب میوه یا آب ترکیب کرده و تازه بنوشید. برای عملکرد بهتر از پودر، این نوشیدنی را با آب پنیر مخلوط کرده و در روزهای تمرین 1 ساعت قبل و 1 ساعت بعد از تمرین میل کنید.

با استفاده از بکینگ پودر سفیده تخم مرغ می توانید انواع شیرینی ها مانند کیک و کلوچه و سایر محصولات قنادی مانند آب نبات، شکلات و شکلات تخته ای را درست کنید. پودر سفیده تخم مرغ در تهیه بستنی و کرم شیرینی پزی نیز استفاده می شود.

مصرف پودر سفیده تخم مرغ به جای تخم مرغ و سفیده آن معادل 125 گرم استیعنی ترکیب 125 گرم سفیده تخم مرغ پودر شده با 875 گرم آب معادل 1 کیلوگرم سفیده تخم مرغ مایع یا 30 نوع تخم مرغ تازه است.

از دیگر کاربردهای سفیده تخم مرغ می توان به استفاده از آن در تهیه گز اشاره کرد. همچنین امروزه از پودر سفیده تخم مرغ در فرآورده های گوشتی و سس ها برای کیفیت بهتر محصول استفاده می شود.

کاربردهای پودر سفیده تخم مرغ, خاصیت پودر سفیده ی تخم مرغ

طرز تهیه نان تست فرانسوی با پودر سفیده تخم مرغ

نان تست با پودر سفیده تخم مرغ:

یکی از راه های استفاده از سفیده تخم مرغ پودر شده این است که صبحانه را با پودر سفیده تخم مرغ درست کنید. با تهیه پودر سفیده تخم مرغ و نان تست می توانید یک صبحانه خوشمزه درست کنید.

مواد لازم: برای آمادگی آزمون (آزمون فرانسه)

پودر سفیده تخم مرغ

3 قاشق غذاخوری

قند

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …