همه چیز درباره ی بیکینگ پودر

طرز تهیه بیکینگ پودر در خانه, بیکینگ پودر چیست

بکینگ پودر چیست؟

بیکینگ پودر یک عامل پردازش شیمیایی رایج است که در بسیاری از کیک ها و شیرینی ها برای پف کردن، روشن کردن و پف کردن استفاده می شود.

بکینگ پودر چیست؟

بیکینگ پودر ماده ای است که از مخلوط کردن پایه (کربنات یا بی کربنات) با اسید ضعیف به دست می آید.

از آنجایی که بیکینگ پودر از نوع باز است، به محض مخلوط شدن با مایعاتی که خاصیت اسیدی دارند، گاز دی اکسید کربن آزاد می کند که باعث ور آمدن خمیر و ایجاد حجم در نان یا کیک می شود.

بیکینگ پودر یک ترکیب شیمیایی است که در پخت و پز استفاده می شود. مقرون به صرفه است و ماندگاری بالایی دارد. بیکینگ پودر شامل سه ماده اسید، باز و بافر است. این ترکیب با ترکیب این سه ماده به نسبت های منحصر به فرد برای هر فرد و سپس بسته بندی آنها ساخته می شود.

مارک های مختلف بیکینگ پودر از فرمول های متفاوتی استفاده می کنند و همه آنها از ترکیب یکسانی از اسیدها استفاده نمی کنند.اما یکی از رایج ترین اسیدها کرم تارتار است که می توانید آن را در بخش ادویه یا شیرینی تقریباً در هر فروشگاه مواد غذایی خریداری کنید.بنابراین تا زمانی که جوش شیرین و کرم تارتار دارید، می توانید بیکینگ پودر خود را در چند ثانیه درست کنید.

بیکینگ پودر,آشنایی با بیکینگ پودر

دوستی با بیکینگ پودر

بیشتر بخوانید:  بهترین مخلفات در کنار کباب

انواع بیکینگ پودر.

پودرهای یکبار مصرف و دوگانه وجود دارد. اکثر بیکینگ پودرهای تجاری دو فاز هستند، زیرا به محض ترکیب مواد خشک و مرطوب، مقداری از گاز خود را آزاد می کنند و سپس حرارت فر یا گریل بیشتر آزاد می شود. به همین دلیل است که باید اجازه دهید خمیر پنکیک به مدت 20 دقیقه بماند تا تکه ها خود را بگیرند.

اگر بیکینگ پودر خانگی درست کنید، گاز فقط در حین مخلوط کردن آزاد می شود، نه در حین پخت. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید پشت اجاق گاز بنشینید. در عوض باید بلافاصله پس از مخلوط کردن آن را در فر قرار دهید. بنابراین، بکینگ پودر خانگی برای نان های سریع، کلوچه ها و موارد مشابه بهتر از بیسکویت یا وافل است. هنوز هم برای پنکیک و وافل کار می کند، اما در حین پخت اجازه می دهید خمیر استراحت کند.

طرز تهیه بیکینگ پودر خانگی:

خواص و مضرات بیکینگ پودر, بکینگ پودر چیست

طرز تهیه بیکینگ پودر خانگی

مواد لازم برای تهیه بیکینگ پودر:

جوش شیرین

1/4 فنجان (130 گرم)

نشاسته ذرت

1/4 فنجان (275 گرم)

کرم تارتار

1/2 فنجان (81 گرم)

بیشتر بخوانید:  خواص کرن بری

طرز تهیه بیکینگ پودر:

مواد را الک کنید. این باعث می شود هوا از بین پودرها خارج شود و هیچ توده ای در مخلوط باقی نماند و اطمینان حاصل شود که همه مواد به خوبی با هم ترکیب شده اند. مواد را مخلوط کنید. همه مواد را با همزن دستی خوب مخلوط کنید.

بیکینگ پودر را در ظرفی درب دار نگهداری کنید. می توانید از این پودر به مدت 7-10 هفته استفاده کنید تا رطوبت از کاسه خارج نشود.

اگر می خواهید مقدار کمی بکینگ پودر تهیه کنید، می توانید از این مقدار استفاده کنید. 1 قاشق چایخوری جوش شیرین، 1 قاشق چایخوری نشاسته ذرت و 2 قاشق چایخوری پودر خامه تارتار.

بیکینگ پودر غیر سمی است و طعم کمی تلخ دارد. نباید به صورت پودر استفاده شود. برای مخلوط شدن با مواد دیگر ساخته شده است.

کاربرد بیکینگ پودر:

بیکینگ پودر برای موادی که نیاز به پخت طولانی دارند استفاده می شود و نسبت به جوش شیرین تلخی کمتری دارد.

ماندگاری این ماده 12-6 ماه است و باید در جای خشک و خنک در ظرف دربسته نگهداری شود.

اگر وقتی یک قاشق غذاخوری بیکینگ پودر را در نصف لیوان آب جوش می ریزیم مخلوط به جوش آمد، می توان از بکینگ پودر استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:  نارگیل و خواص آن

طرز تهیه بکینگ پودر,آشنایی با بکینگ پودر

کاربردهای بیکینگ پودر

محل نگهداری بیکینگ پودر:

بیکینگ پودر را باید در ظرف دربسته و در جای خشک و تاریک نگهداری کرد. به زمان انقضا توجه کنید. زمانی که بکینگ پودر منقضی شد، می توانید از آن مانند جوش شیرین استفاده کنید. شما به راحتی می توانید تست کنید که آیا بیکینگ پودر شما هنوز موثر است یا خیر. 1/2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر را در یک فنجان بریزید و 1/3 فنجان آب گرم به آن اضافه کنید. اگر مخلوط بیش از حد حباب زد، بکینگ پودر همچنان خوب است. اگر حباب های قوی وجود نداشته باشد، بکینگ پودر منقضی شده است.

تغذیه و فواید بیکینگ پودر

یک قاشق چای خوری بیکینگ پودر دارای 5 کالری و 12 درصد از مقدار توصیه شده روزانه سدیم است. مقدار کمی کلسیم و پتاسیم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مضرات بیکینگ پودر

آنها باعث خراش شدید معده و روده و تنش های عصبانی می شوند.

آنها تأثیر عمیقی بر غدد تناسلی زنانه دارند و باعث کوچک شدن تخمک ها و بی اثر شدن آنها می شوند.

با کلسیم و آهن در بدن کمپلکس تشکیل می دهد و از جذب این عناصر توسط بدن جلوگیری می کند و باعث کم خونی و پوکی استخوان می شود.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …