نکات سرخ کردن و فریز کردن بادمجان

نکاتی برای فریزر کردن بادمجان, نگهداری بادمجان در فریزر

قبل از سرخ کردن، بادمجان ها را به مقدار بسیار کم با سفیده تخم مرغ بپوشانید.

روش سرخ کردن بادمجان با حداقل روغن

در این مقاله می خواهیم طرز سرخ کردن بادمجان را با حداقل مقدار روغن به شما آموزش دهیم.

روش اول: بادمجان ها را بعد از پوست کندن بشویید و به آن نمک بزنید یا در آب نمک قرار دهید و بعد از خشک شدن سرخ کنید.

روش دوم: بعد از آبکش کردن و پوست کندن بادمجان ها می توانید از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. یعنی سفیده ها را با هم مخلوط کنید و بعد خیلی کم دستتان را داخل تخم مرغ فرو کنید و روی بادمجان ها را بپوشانید. سپس در روغن سرخ کنید.

روش سوم: به نظر من این روش بهترین روش است و ما این روش را توصیه می کنیم. قبل از سرخ کردن، بادمجان ها را در کمی ماست آغشته کنید و سپس سرخ کنید. می توانید بادمجان ها را در ماست خیس کنید و بگذارید یک ساعت در یخچال بماند سپس بادمجان ها را کاملا از ماست پاک کنید و سپس سرخ کنید. خیلی خوب سرخ می شوند و طلایی می شوند.

روش چهارم: بادمجان ها را بعد از پوست کندن بشویید و بعد از اینکه کمی آب از آن ها جاری شد با برس آشپزخانه (برس سیلیکونی) روی آن ها روغن بمالید.سپس آنها را در سینی بچینید و سپس در مایکروویو قرار دهید و بادمجان ها را به مدت 10 دقیقه در مایکروفر سرخ کنید. کباب کنید تا قهوه ای شود. این روش نیز مناسب است.

بیشتر بخوانید:  خواص جو

روش پنجم: بادمجان ها را بعد از آبکشی در مایکروفر می گذاریم و 3-5 دقیقه می گذاریم تا آب آن گرفته شود سپس در روغن سرخ می کنیم. به این ترتیب نصف روغنی که همیشه استفاده می کنید استفاده می شود.

روش ششم: بادمجان ها را بعد از برش و آبکشی، بگذارید خشک شوند و برش بزنید. سپس آنها را در تابه ریخته و کمی نمک روی آنها بپاشید و حدود نصف لیوان آب اضافه کنید. اگر بادمجان ها را به صورت ورقه ای نازک برش دهید آب کمتری اضافه می کنیم و در تابه می گذاریم تا با حرارت ملایم بپزد. وقتی بادمجان آب را گرفت و بادمجان نرم شد یکی دو قاشق روغن و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید و بگذارید سرخ شود.

روش هفتم: در این روش آب و نمک را اضافه می کنیم تا بادمجان ها با کمی روغن سرخ شوند. (نمک به مقدار لازم، تا بادمجان ها شور نباشند). بادمجان ها را بجوشانید و به قطعات دلخواه برش دهید. بگذارید دو سه دقیقه بجوشد.آنها را در صافی می گذاریم تا آب زیادی از بادمجان ها خارج شود سپس سرخ می کنیم.

روش هشتم: بعد از خرد کردن و آبکش کردن بادمجان ها، اجازه دهید خشک شوند، داخل تابه مقداری روغن بریزید و بعد از گرم شدن روغن، بادمجان ها را داخل روغن بریزید، سپس درب تابه را بگذارید و شعله را زیاد کنید تا طلایی شود. . بخار می کنند. و قرار است سرخ کنند. در این روش خواهید دید که بادمجان ها را با روغن کمتری سرخ می کنید. در این روش روغن کمتری پاشیده می شود.

سرخ کردن بادمجان,راههای سرخ کردن بادمجان

بادمجان های سرخ شده را می توانید در فریزر نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید:  مواد غذایی سرشار از آهن

نحوه نگهداری بادمجان در فریزر

برنجال که اصالتاً هندی است، یک میوه ارغوانی بزرگ و خوش طعم است. طعم بادمجان یک طعم اکتسابی است، در ابتدا می تواند ناخوشایند باشد، اما اگر طعم آن را دوست دارید، می توانید از طعم غذاهای تهیه شده با آن نیز لذت ببرید. فرقی نمی کند چند بادمجان بخرید یا زیاد، این روش خوبی برای نگهداری آنهاست تا از هم نپاشد.

اگر چند عدد بادمجان به مدت یک هفته خریده اید نگهداری آنها راحت تر از نگهداری تعداد زیادی بادمجان است.برای نگهداری مقدار کمی بادمجان کافی است آنها را در یک کیسه پلاستیکی مناسب قرار دهید و در یخچال بگذارید. . .با این روش بادمجان ها تا یک هفته در یخچال تازه می مانند و می توانید در این بازه زمانی از آنها استفاده کنید.

بهتر است همیشه مقدار کمی بادمجان بخرید که مجبور نباشید در فریزر نگهداری کنید زیرا خواص آن بسیار کمتر از بادمجان تازه است. بنابراین اگر آنقدر بادمجان خریده اید که نمی توانید قبل از خراب شدن از آنها استفاده کنید، باید آنها را به روش دیگری نگهداری کنید. ابتدا بادمجان ها را با آب سرد یا ولرم بشویید.

بادمجان ها را پوست بگیرید. در مرحله بعد بادمجان را به همان شکلی که موز را برش دادید تکه تکه کنید.

قبل از رفتن به مرحله بعدی، توضیح خواهم داد که چرا باید این کار را انجام دهیم. میوه ها و سبزیجات دارای آنزیم ها و باکتری هایی هستند که اگر قبل از اتمام مرحله بعدی منجمد شوند، می توانند طعم و رنگ غذا را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید:  سیر سیاه چیست؟ خواص سیر سیاه

حالا به یک قابلمه بزرگ مناسب برای آب جوش نیاز دارید، به این آب آبلیمو اضافه کنید، به ازای هر چهار لیتر آب حدود نصف فنجان آبلیمو، همچنین به یک کاسه بزرگ پر از آب و یخ نیاز دارید. پس از جوشاندن بادمجان ها، آنها را در یک کاسه آب یخ قرار دهید.

وقتی آب برای اولین بار به جوش آمد، بادمجان ها را داخل آن بریزید و بگذارید پنج دقیقه در آب در حال جوش بماند.پس از این مدت بادمجان ها را سریع از آب در حال جوش خارج کرده و در ظرفی حاوی آب یخ قرار دهید تا سریع خنک شوند.بادمجان ها را پنج دقیقه دیگر در آب یخ نگه دارید سپس از آب خارج کنید و بگذارید خوب خشک شوند.

حالا که بادمجان ها را آب پز و سرد و خشک کردید، می توانید آن ها را در پلاستیک فریزر قرار دهید و در فریزر فریز کنید. بادمجان ها اگر درست تهیه شوند تا شش ماه در فریزر به خوبی نگهداری می شوند.

می توانید با یکی از روش های بالا بادمجان ها را سرخ کنید و اجازه دهید روغن اضافی آن خارج شود و پس از سرد شدن بادمجان ها را در کیسه های زیپ دار قرار دهید و هوا را کاملا از کیسه خارج کرده و در فریزر قرار دهید. می توانید بادمجان ها را برای مدت زمان کوتاه تری نگهداری کنید.

.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …