نحوه پاک کردن کنگر

طرز تمیزکردن کنگر,تکنیک های پاک کردن کنگر

ساقه های کنگر فرنگی را ببرید

سر دوش را تمیز کنید

با انجام مراحل زیر می توانید کنفرانس های خود را به ساده ترین روش حذف کنید. ابتدا ساقه کنگر را می بریم و سپس با چاقوی تیز برش های کنگر را برش می دهیم و…

نحوه تمیز کردن سر دوش

کنگر یکی از سبزی های بهاری است و بسیار غنی و سرشار از ویتامین است به همین دلیل بسیاری از مردم آن را به صورت خام یا سبزی در خورش استفاده می کنند.

از آنجایی که یبوست یکی از مشکلات شایع اکثر افراد است و تداوم این ناراحتی می تواند منجر به بیماری های دیگری شود، بنابراین مصرف سبزیجات تازه در هر فصل به صورت خام، پخته و یا در انواع خورش ها می تواند به رفع این مشکل کمک کند. مشکل را کاهش می دهد و از طرفی مواد ارزشمندی را در اختیار بدن قرار می دهد.

بیشتر بخوانید:  خواص بادام تلخ

کنگر فرنگی معمولا در خورش ها مصرف می شود و سرشار از ویتامین های A، B، E و نمک های معدنی است. مزیت استفاده از این سبزی شبیه ساقه کرفس است که بعد از جدا کردن خلال ها و حرارت دادن کمی در روغن می توان از آن برای پخت خورش کنگر استفاده کرد.

کنگر شبیه کرفس است، هر شاخه چندین شاخه دارد، برای سهولت کار می توانید طول انگشت کوچک خود را از انتهای شاخه بردارید و شاخه ها را جدا کنید و هر کدام را جداگانه تمیز کنید.یا مثل من هر شاخه را در یک زمان حذف کنید.

نحوه پاک کردن کنگر,طرز تمیزکردن کنگر

برگ های ساقه کنگر فرنگی را با یک چاقوی تیز جدا کنید.

بیشتر بخوانید:  خواص و مضرات پسته

تیغه یک چاقوی تیز را کمی پایین تر از موقعیت اول برگ ها روی شاخه قرار دهید و به آرامی آن را بردارید. برگها به راحتی از گوشت (ساقه) کنگر جدا می شوند.

تکنیک های پاک کردن کنگر,نحوه تمیز کردن کنگر

برگ ها را از ساقه کنگر بچینید

انتهای شاخه ها را با چاقو ببرید.

تمیزکردن کنگر, آموزش تمیزکردن کنگر

تیغه ها را بردارید و ساقه های کنگر فرنگی را برش دهید، سپس آب آن را خالی کنید.

برگ های چند شاخه معمولا تنها شکل برگ هستند و صاف و باریک هستند. شما مجبور نیستید آنها را ببرید. البته اگر خیلی احساساتی هستید می توانید آنها را بگیرید.

حالا کنگر تمیز شده را به قطعات 5 سانتی متری برش دهید و کنگر بریده شده را چندین بار زیر آب سرد بشویید تا ماسه آن گرفته شود. (اگر کنگره ها را تکه تکه کنید بهتر شسته می شود.) از نمک برای آبکش کردن کنگر هم می توان استفاده کرد.نگذارید کلوخه ها ساعت ها در آب بمانند وگرنه سیاه می شوند.

بیشتر بخوانید:  چندین فایده بادمجان سفید + عوارض و نحوه مصرف

می توانید میگوهای شسته شده را بپزید و با چرخ گوشت خرد کنید.و با ماست و نمک مخلوط کنید و بنوشیداگر تعدادشان زیاد است، آنها را بپیچید و در فریزر نگهداری کنید.

.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …