نحوه دفع روغن پخت و پز

نکاتی برای استفاده مجدد از روغن, راهنمای استفاده از روغن

نحوه استفاده مجدد از روغن

برخی از بهترین غذاها با روغن پخت و پز درست می شوند. پس از خنک شدن روغن، تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آن را دور بریزید، دوباره از آن استفاده کنید. قبل از دور ریختن روغن آشپزی را در ظرف قابل حمل بریزید. به یاد داشته باشید، برای دفع مناسب، روغن را در سینک نریزید یا آن را در اطراف سینک خود قرار ندهید.

گذاشتن روغن در سطل پوسیده

ابتدا روغن آشپزی را خنک کنید. هرگز گلدان های سنگین پر از روغن داغ را بلند نکنید زیرا خطر سوختگی زیاد است. بسته به اینکه روغن چقدر داغ است، ممکن است چند ساعت طول بکشد تا خنک شود.

دفع روغن پخت و پز,روش های بازیافت روغن پخت و پز

بقیه روغن را دور بریزید.

می توانید روغن را یک شبه بگذارید تا به دمای اتاق برسد.

اگر فقط مقدار کمی روغن در ماهیتابه دارید، بگذارید خنک شود، سپس آن را با دستمال کاغذی پاک کنید. و در کیسه داخل سطل زباله بیندازید.

اگر می خواهید دوباره از روغن استفاده کنید، یک ظرف شیشه ای تمیز با درب محکم انتخاب کنید.اگر روغن زیادی دارید و احتمال افتادن ظرف شیشه ای وجود دارد، از ظروف پلاستیکی مرغوب یا ظروف اکریلیک استفاده کنید.به یاد داشته باشید که روی ظروف را برچسب بزنید تا کسی به طور تصادفی از روغن استفاده نکند.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با خواص هندوانه زرد

اگر قصد استفاده مجدد از روغن خود را ندارید، می توانید روغن را در یک بطری نوشابه بریزید.

بطری روغن را در سطل زباله قرار دهید. از دور ریختن آسان روغن خودداری کنید، زیرا این کار باعث رشد میکروب ها، حشرات و جوندگان می شود.

بقیه روغن را در فریزر قرار دهید و سپس در کیسه زباله قرار دهید.

روغن های مناسب آشپزی, راهنمای استفاده مجدد از روغن

بقیه روغن را فریز کرده و سپس دور بریزید.

روغن خنک شده را در یک کیسه زباله پلاستیکی بریزید. یک کیسه پلاستیکی که قبلاً مقداری زباله در آن وجود دارد بردارید. به عنوان مثال، می توانید از کیسه ای استفاده کنید که حاوی دستمال کاغذی قدیمی، ضایعات سبزیجات و غیره است. روغن خنک شده را مستقیماً در کیسه زباله خالی نریزید. کیسه زباله را ببندید و در کیسه دیگری قرار دهید.

دور ریختن روغن پخت و پز,روش های دور ریختن روغن پخت و پز

روغن اضافی را روی باقی مانده بریزید.

هرگز در سینک آشپزخانه روغن نریزید زیرا باعث مسدود شدن لوله ها و گرفتگی آنها می شود.

راهنمای استفاده از روغن, استفاده از روغن اضافه

هرگز بقیه روغن را در سینک نریزید.

بیشتر بخوانید:  خواص آب سبزه گندم

روغن پخت و پز را از کمپوست خود دور نگه دارید. آن را روی زمین یا در باغ نریزید، زیرا می تواند جوندگان را جذب کند، جریان هوا را کاهش دهد و کمپوست سازی را به تاخیر بیندازد.

روش های بازیافت روغن پخت و پز,نکاتی برای استفاده مجدد از روغن

روی کمپوست روغن نریزید.

استفاده مجدد از روغن

روغن را در ظرف در بسته در دمای اتاق نگهداری کنید. تا زمانی که آماده استفاده مجدد از آن شوید.

قبل از استفاده مجدد، روغن را از طریق فیلتر قهوه فیلتر کنید. یک فیلتر قهوه را در بالای ظرف روغن قرار دهید. فیلتر را با کش محکم کنید و به آرامی روغن را داخل فیلتر بریزید. این همه مواد جامد را به دام می اندازد، بنابراین یک روغن براق به دست می آورید.

نکاتی برای استفاده مجدد از روغن, روغن های مناسب آشپزی

روغن را از صافی صاف کنید

ذرات غذا در روغن می توانند رشد کپک را تشویق یا تشویق کنند.

برای سرخ کردن غذاها بهتر است از روغن تازه و استفاده نشده استفاده کنید. سعی کنید از روغن های مشابه استفاده کنید زیرا روغن قبلاً طعم غذایی را که در آن سرخ کرده اید به خود گرفته است. بنابراین اگر مرغ را در روغن سرخ می کنید، از سرخ کردن دونات در آن خودداری کنید. اگر نان را سرخ می کنید، حتما آن را از صافی رد کنید.

بیشتر بخوانید:  خواص درمانی چغاله بادام

سرخ کردن سبزیجات اغلب به خنثی کردن طعم روغن کمک می کند و استفاده مجدد از این روغن پخت و پز را آسان می کند.

از مصرف بیش از 2 بار روغن خودداری کنیداگر روغن را فیلتر کنید و آن را به درستی ذخیره کنید، می توانید چندین بار از روغن پخت و پز استفاده کنید. قبل از استفاده از روغن، آن را بررسی کنید و هر روغنی که کدر، کدر یا بوی بدی دارد را دور بریزید. هرگز انواع مختلف روغن پخت و پز را با هم مخلوط نکنید و بعد از 1 یا 2 بار استفاده روغن را دور بریزید.

راهنمای استفاده مجدد از روغن،,دور ریختن روغن پخت و پز

استفاده مجدد از روغن باعث می شود روغن سریعتر بسوزد

استفاده مجدد از روغن بیش از 2 بار می تواند نقطه دود روغن را کاهش دهد، بنابراین راحت تر می سوزد. همچنین می تواند باعث شود چربی ها رادیکال های آزاد و اسیدهای چرب غیر اشباع را آزاد کنند.

.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …