مقایسه شیر بز با شیر گاو

احتمالا این سوال برای شما پیش آمده که شیر بز و گاو چه تفاوت هایی با هم دارند؟

احتمالا این سوال برای شما پیش آمده که شیر بز و گاو چه تفاوت هایی با هم دارند؟ کدام یک از آنها مفیدتر است و بیشتر به بدن ما کمک می کند. در ادامه این مقاله مقایسه شیر بز و شیر گاو را در اختیار شما قرار می دهیم تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

تفاوت شیر گاو و بز, مواد مغذی شیر بز

شیر بز آسان هضم است و برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند مناسب است.

فواید شیر بز چیست؟

هنگامی که به نحوه عملکرد دستگاه گوارش نگاه می کنید، می توانید ببینید که چگونه به راحتی مشکل روده ایجاد می شود. خوشبختانه، شیر بز به راحتی توسط بدن هضم می شود، و آن را به یک انتخاب عالی برای کسانی که مشکلات گوارشی دارند تبدیل می کند. شیر بز بیشتر برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز مناسب است و باعث التهاب دستگاه گوارش نمی شود. شیر بز همچنین یک انتخاب عالی برای نوزادانی است که با شیر مادر تغذیه می کنند زیرا حاوی مواد حساسیت زا کمتری نسبت به شیر گاو است.

مضرات شیر ​​بز چیست؟

از آنجایی که شیر بز در کشور ما قیمت کمتری نسبت به شیر گاو دارد، می تواند به طور قابل توجهی گرانتر از شیر گاو باشد.شیر بز خام در مکان هایی غیر از مزارع و فروشگاه های مواد غذایی سالم به سختی به دست می آید. طعم و بوی شیر بز ممکن است برای همه خوشایند نباشد، به خصوص کسانی که از شیر گاو استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید:  پودر سفیده تخم مرغ چیست؟ و کاربرد آن

فواید شیر گاو چیست؟

شیر گاو معمولی ارزان است و در همه جا یافت می شود. برای افرادی که نمی توانند شیر گاو را ترک کنند، توصیه می کنیم به جای شیر پاستوریزه از شیر خام استفاده کنند. مزایای شیر خام شامل کمک به سلامت پوست، آلرژی کمتر و کاهش وزن است.

مضرات شیر ​​گاو چیست؟

شیر گاو A2 در بسیاری از زمینه ها به سختی به دست می آید و معمولاً بهایی برای اثبات آن دارد. صرف نظر از A1 یا A2 بودن شیر، هضم شیر گاو برای بدن بسیار دشوار است و ساعت ها طول می کشد، در حالی که هضم شیر بز 30 دقیقه طول می کشد. برای کسانی که به شیر گاو (که گروه بزرگی است) حساسیت دارند، این نوع شیر گزینه خوبی نیست.

اگر مشکلات گوارشی یا سندرم روده تحریک پذیر دارید، ممکن است بخواهید به هر حال از شیر گاو دوری کنید.اگر می خواهید بدانید که آیا این مشکل را دارید یا خیر، آزمایش نوشیدنی را انجام دهید تا متوجه شوید.

مقایسه شیر بز با شیر گاو

وقتی شیر بز را با شیر گاو مقایسه می کنیم چه چیزی بدست می آوریم؟

در نهایت با مقایسه شیر بز با شیر گاو می توان دریافت که شیر بز گزینه بهتری است. زیرا شیر بز در مقایسه با شیر گاو به دلیل هضم و جذب آسان پروتئین های آن، میزان چربی کمتر، جذب بیشتر املاح معدنی مانند کلسیم، منیزیم، مس و آهن مفیدتر است. همچنین برای افرادی که به شیر گاو حساسیت دارند، شیر بز با ترکیبات حساسیت زا کمتر جایگزین بهتری خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  خواص میوه های نارنجی پاییزی

این شیر از طریق کاهش چربی خون، اثرات آنتی اکسیدانی و دفع مواد زائد، پیشگیری از چاقی و دیابت نوع ۲ و پیشگیری از لخته شدن خون، غذای مفیدی برای مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی است. علاوه بر این، از آنجایی که میزان کلسترول آن کم است و حاوی چربی هایی است که باعث کاهش تولید کلسترول در بدن و افزایش ترشح و دفع آن از بدن می شود، راه مفیدی برای کاهش کلسترول خون است.

خواص پایین آورنده کلسترول شیر بز به محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن نسبت داده می شود.محققان مشاهده کرده اند که شیر بز حاوی مواد مغذی متعددی است که از نظر ارزش غذایی با شیر مادر مقایسه می شود.بنابراین برای تغذیه نوزادان بعد از شیر گرفتن بسیار مناسب است.

خواص شیر بز با شیر گاو,خواص شیر گاو با شیر بز

شیر بز خاصیت کاهش کلسترول را دارد

شیر بز بهتر است یا شیر گاو؟

این ترکیبات بدون هضم وارد روده بزرگ می شوند و به عنوان پروبیوتیک عمل می کنند و فلور باکتریایی بیماری زا را از بین می برند.

شیر بز حاوی مقدار زیادی الیگوساکارید است و در واقع الیگوساکاریدهای موجود در این شیر بسیار شبیه به شیر مادر است. این ترکیب مفید در شیر مادر به مقدار ۵ تا ۸ گرم در لیتر یافت می شود. این ترکیب در شیر بز 20 برابر کمتر از شیر مادر و 10 برابر بیشتر از شیر گاو یافت می شود.

بیشتر بخوانید:  خواص ماست

هضم آسان

این ترکیبات بدون هضم وارد روده بزرگ می شوند و به عنوان پروبیوتیک عمل می کنند و فلور باکتریایی بیماری زا را از بین می برند. شیر بز نسبت به شیر گاو لاکتوز کمتری دارد. در عین حال جذب این شیر بسیار راحت تر از شیر گاو است. به همین دلیل برای افرادی که به قند شیر حساسیت دارند و آن را تحمل نمی کنند بسیار مفید است.

تفاوت شیر ​​گاو با شیر بز.

تفاوت اصلی شیر گاو و بز در نوع چربی آن است.شیر بز کاملا یکنواخت است و برخلاف شیر گاو که قطرات چربی تمایل به جدا شدن دارند و به سطح می آیند، در شیر بز این تکه ها کوچکتر بوده و در شیر معلق می مانند.

منبع اسیدهای چرب مفید

شیر بز حاوی اسیدهای چرب ضروری (لینولئیک و آراشیدونیک) بیشتری نسبت به شیر گاو است. این اسیدهای چرب متعلق به خانواده امگا 6 هستند. این اسیدهای چرب حاوی منبع سریع انرژی هستند که به عنوان بافت چربی ذخیره نمی شود. از این گذشته، شیر بز سطح کلسترول را کاهش می دهد و تری گلیسیرید و ترانس آمینازها را در سطح کافی نگه می دارد. شیر بز یکی از غذاهایی است که می توان از آن برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی استفاده کرد. منبع: سایت خوی

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …