فرنچ پرس چیست؟ و نحوه استفاده از فرنچ پرس

کاربردهای فرنچ پرس, طرز استفاده از فرنچ پرس

سازگاری با برنامه مطبوعات فرانسوی

یادگیری کار با مطبوعات فرانسه

فرنچ پرس یک ظرف بزرگ شیشه مانند است که برای دم کردن قهوه و چای و تهیه کف شیر استفاده می شود. این فرنچ پرس از مواد فلزی، شیشه، سرامیک و پلاستیک ساخته شده است.

مطبوعات فرانسه چیست؟

فرنچ پرس وسیله ای کاربردی برای تهیه قهوه و انواع چای است. فرنچ پرس به عنوان پرس، پرس قابلمه و سطح قهوه نیز شناخته می شود.فرنچ پرس از دو قسمت اصلی اهرم فیلتر و مخزن تشکیل شده است. یکی از ویژگی های فرنچ پرس کیفیت بالای قهوه یا چای دم شده و همچنین حفظ عطر و طعم واقعی قهوه و چای تازه است.

فرنچ پرس انواع مختلفی دارد از جمله: شیشه، فلز، پلاستیک و سرامیک. که می توانید با توجه به ظرفیت هایی که دارید استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که از فرنچ پرس های پلاستیکی استفاده نکنید. درست است که نمی شکند اما استفاده از آب جوش روی آن باعث سرطان می شود.

فرنچ پرس چیست,نحوه ی استفاده از فرنچ پرس

برای تهیه چای و قهوه می توانید از فرنچ پرس استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه‌ ماهی فیله سوخاری

نحوه استفاده از فرنچ پرس برای دم کردن قهوه:

سعی کنید همیشه دانه های درشت قهوه بخرید و خودتان آنها را آسیاب کنیداگر برایتان سخت است، آن را به شکل دانه درشت بخرید و از فروشنده بخواهید آن را برایتان پودر کند. سپس پودر قهوه را در مخزن فرنچ پرس بریزید. حالا درب ظرف را گذاشته و اهرم آن را بلند کنید تا صفحات فیلتر در موقعیت بالایی قرار گیرند.

بعد از چند لحظه که قهوه به خوبی خیسانده شد، اهرم فرنچ پرس را به سمت پایین فشار دهید تا تفاله های قهوه در ته آن جمع شود و قهوه لطیفی خواهید داشت که درست کردن آن بسیار آسان است. میزان صبر برای پایین آوردن اهرم و صاف کردن قهوه به درشتی قهوه شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:  خواص و روش مصرف سیب زمینی بنفش

خوب فکر کنید، اگر پودر قهوه شما خیلی ریز باشد یا برای مدت طولانی خیسانده شود، باعث خارج شدن بیش از حد عصاره قهوه و ایجاد طعم تلخ و نامطبوع می شود.

روش دم کردن قهوه با فرنچ پرس, روش دم کردن دمنوش با فرنچ پرس

مراحل دم کردن قهوه با فرنچ پرس

نحوه دم کردن چای با فرنچ پرس:

مواد مورد نیاز: آب جوش، گیاه مورد نظر، لیوان سرو.

برای تهیه چای فرنچ پرس باید از گیاهانی استفاده کنید که نیازی به گرم کردن مجدد ندارند. این گیاهان عبارتند از چای سبز، بابونه، چای سفید، لیمو و ….

اگر فرنچ پرس شما سرد است مقداری آب جوش در آن بریزید و برگردانید و بریزید تا درجه حرارت بالا برود و چای یا قهوه شما به خوبی دم بکشد و سرد نشود.

داخل مخزن فرنچ پرس به ازای هر نفر 1 قاشق غذاخوری از گیاه مورد نظر بریزید. بعد از آن آب در حال جوش را به جوش آورید و سپس آب جوش را اضافه کنید و با 1 قاشق هم بزنید و درب آن را ببندید، اهرم باید بالا بماند. حدود 5 تا 10 ثانیه صبر کنید تا آبجو دم بکشد، سپس به آرامی اهرم را فشار دهید. چای شما آماده است.

مراحل دم کردن قهوه با فرنچ پرس,راهنمای استفاده از فرنچ پرس

درست کردن چای با فرنچ پرس

بیشتر بخوانید:  روش های پخت سریع حبوبات

طرز تهیه فوم شیر یا فوم شیر با فرنچ پرس:

بسیاری از مردم احتمالاً نمی دانند که می توانند شیر را با فرنچ پرس کف کنند. می توانید از این فوم در قهوه یا کاپوچینوی خود استفاده کنید. برای تهیه کف شیر ابتدا شیر را بجوشانید. سپس آن را داخل فرنچ پرس بریزید و اهرم را چند بار بالا و پایین ببرید تا کف خوبی به وجود بیاید. اکنون که کف شیر شما آماده است، می توانید آن را به نوشیدنی های خود اضافه کنید.

طرز استفاده از فرنچ پرس, طرز دم کردن قهوه فرنچ پرس

طرز تهیه کف شیر با فرنچ پرس

.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …