عمارت امیریه یکی از دیدنی های تاریخی بوشهر

تصاویر عمارت امیریه,عکس های عمارت امیریه عمارت امیریه متعلق به دوره قاجاریه و در بوشهر واقع شده است.

عمارت امیریه در بخش مرکزی شهر بوشهر قرار دارد و یکی از آثار تاریخی و یکی از نقاط گردشگری استان بوشهر در جنوب ایران است. بنای اصلی بنا مربوط به دوره قاجاریه است و ابتدا به دستور امیر جنوب معروف به سید حسین بلدیه که در آن مکان خدمت می کرد ساخته شد.

عمارت امیریه مربوط به دوره قاجاریه در بوشهر، خیابان ساحلی، پارک خلیج فارس، بخش کوتی واقع شده است و این اثر در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۷۸ به شماره ثبت ۲۳۱۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این عمارت که در بخش مرکزی شهر بوشهر قرار دارد، یکی از بناهای تاریخی و از دیدنی های استان بوشهر در جنوب ایران است.

عمارت امیریه یکی از آثار تاریخی و یکی از مکان های گردشگری استان بوشهر در جنوب ایران است. به پیشنهاد اداره میراث فرهنگی و بنیاد ایران شناسی، عمارت امیریه به موزه مردم شناسی بوشهر تبدیل شد. بنای اصلی بنا مربوط به دوره قاجاریه و به دستور امیر جنوب معروف به سید حسین ساخته شده است. بلدیه که در آن محل خدمت می کرد.این خانه دو طبقه است و دارای ایوان بزرگ جلویی با دو در ورودی و بالکن چوبی در طبقه فوقانی است.مصالح اصلی تشکیل دهنده این بنا سنگ های مرجانی، گچ و چوب ساج است که برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به دلیل مجاورت با دریا و موریانه، ابتدا ستون ها را با نوار کمال (کانبال) دور ستون ها پیچیده اند. از الیاف نارگیل ساخته شده و سپس با گچ روی پوست تزئین شده است. تصاویر عمارت امیریه,عکس های عمارت امیریه بنای اصلی بنا متعلق به دوره قاجاریه استورودی است، عمارت دارای نمای بسیار زیبایی است و سقف آن از چوب صندل یا چلچراغ ساخته شده است. ستون های جلوی بنا نیز از چوب ساج ساخته شده است. برای جلوگیری از نفوذ رطوبت (به دلیل مجاورت با دریا) و موریانه ها، ابتدا ستون ها را با بیدهای ساخته شده از پوست نارگیل می پیچیدند و سپس با گچ تزئین می کردند. چوب های کنده کاری شده به کار رفته در چارچوب در و پنجره، گچ بری درها، کنده کاری و گوه های برنجی به کار رفته در درب ورودی از عناصر تزئینی این بنا است.برخی به اشتباه ساخت عمارت امیریه را به سید حسین بلدیه نسبت می دهند در حالی که سید حسین بلدیه در زمان رضاشاه شهردار بوشهر بود و ساخت عمارت امیریه در سال 1319 هجری شمسی یعنی 25 سال قبل از سلطنت وی به پایان رسید. شاه.در این مورد آمده است: «در اوایل حکومت رضاشاه، ساختمان امیریه به عنوان ساختمان شهرداری تعیین شد و شهردار وقت بوشهر، سید حسین سعادت، معروف به سید حسین بلدیه، در آنجا به وظایف خود پرداخت.
بیشتر بخوانید:  كليساي معلق در مصر

مطلب پیشنهادی

معرفی کاخ بیلربیی

کاخ بیلربیی به عنوان مکان اقامتگاه برای سران دولتی در ترکیه بنا شد قصر بیلربیی …