طرز شیرینی های شب کریسمس

کریسمس یا نوئل جشنی در سنت مسیحی است که برای گرامیداشت میلاد مسیح برگزار می شود. بسیاری از اعضای کلیسای کاتولیک رومی و پروتستان ها کریسمس را در 25 دسامبر جشن می گیرند و بسیاری آن را در شب 24 دسامبر جشن می گیرند. اکثر اعضای کلیسای ارتدکس در سراسر جهان نیز 25 دسامبر را به عنوان میلاد مسیح جشن می گیرند.

برخی از مسیحیان ارتدوکس در روسیه، اوکراین، سرزمین مقدس (فلسطین تاریخی) و جاهای دیگر کریسمس را در 7 ژانویه جشن می گیرند زیرا از تقویم ژولیانی پیروی می کنند. طبق یک سنت منحصر به فرد، اعضای کلیسای ارمنی روز تولد مسیح و روز غسل تعمید او را همزمان در 6 ژانویه جشن می گیرند.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه پای مرنگ لیمو

درست مثل نوروز ما، این شب هم غذاها و شیرینی های خاص خودش را دارد که در کشورهای مختلف دنیا متفاوت است. در این مطلب شیرینی های رایج در شب های کریسمس در برخی از کشورهای جهان را انتخاب کرده ایم.

آشنایی با شیرینی های مخصوص کریسمس,پخت شیرینی های کریسمس

اتریش: Cookie Linzer

شیرینی لینزر محبوب ترین شیرینی عید در اتریش و ایالات متحده است.این شیرینی را می توان در شکل ها و اندازه های مختلف برای انواع مراسم تهیه کرد.اما فرمت تثبیت شده آن در هر شکل و اندازه ای دو لایه کیک است که مانند ساندویچ یکی روی دیگری قرار می گیرد و وسط آن را با یک لایه مربا یا مارمالاد پر می کنیم.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه گز لقمه ای

شمارش: 48 عدد کوکی

زمان پخت: 20 دقیقه

عناصر :

مهره

227 گرم

نشاسته ذرت

نصف فنجان

کره ذوب شده

1.5 فنجان

شکر شیرینی پزی

1 و 1/3 فنجان

وانیل

دو قاشق چایخوری

نمک

¾ قاشق چایخوری

تخم مرغ بزرگ

یک رقمی

آرد سبوس دار

2 و 3/4 فنجان

مربای گیلاس یا تمشک

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه تارت نارنگی

طرز تهیه تارت نارنگی طرز تهیه تارت نارنگی تارت نارنگی یکی از تارت های میوه …