طرز دسرهای گرم

دسرهای داغ فوق العاده ای را به شما تقدیم می کنیم تا در این روزهای سرد زمستانی لحظات گرمتر و دلپذیرتری را در کنار خانواده سپری کنید.

کیک لیوانی 5 دقیقه ای

كيك فنجاني پنج دقيقه‌اي,درست کردن دسرهای گرم

برای پخت این کیک کوچک از مایکروویو استفاده کنید

35 گرم آرد، 1 قاشق غذاخوری پودر شکلات، کمی نمک و 1 و نیم قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را با هم مخلوط کنید. در ظرفی دیگر 1 نوع تخم مرغ، 2 قاشق غذاخوری شیر، 1 قاشق غذاخوری کره و یک چهارم قاشق چایخوری وانیل را با هم مخلوط کنید، سپس مواد خشک را به مواد خیس اضافه کنید و در ماگ 500 میلی لیتری بریزید و به مدت 70 تا 90 ثانیه در مایکروفر بپزید. روی حرارت زیاد تا زمانی که کیک ور بیاید و پخته شود.

پودینگ لیمو

طرز تهیه انواع دسر,طرز تهیه پودينگ ليمويي

پودینگ لیمو را به مدت 25 تا 30 دقیقه در بن ماری بپزید تا طلایی شود.

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. 150 گرم کره، 2 قاشق چایخوری پوست لیمو رنده شده، 1/3 فنجان آبلیمو، 1 و نیم پیمانه شکر، 3/4 فنجان آرد، 1 و نیم لیوان شیر و 4 زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید.سفیده ها را با همزن برقی بزنید و کم کم به مخلوط قبلی اضافه کنیدخمیر به دست آمده را در ظرف های در نظر گرفته شده بریزید و به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر بپزید تا طلایی شود.

بیشتر بخوانید:  طرز نان رولت شکلاتی

فوندانت شکلات داغ

طرز تهیه دسرهای زمستانی,فوندانت شكلات داغ

فوندانت شکلاتی را به مدت 10 تا 12 دقیقه بپزید.

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. 125 گرم شکلات تلخ را با 150 گرم کره در بن ماری ذوب کنید. 3 تخم مرغ و نصف پیمانه شکر قهوه ای را با همزن برقی بزنید تا پف کند. یک سوم فنجان آرد، 1 قاشق غذاخوری پودر شکلات و شکلات مایع آب شده را با تخم مرغ زده شده مخلوط کنید. فوندانت را به مدت 10 تا 12 دقیقه بپزید.

موز پرورشی

طرز تهیه فاستر موز,دسرهای گرم در زمستان

۱ پیمانه بستنی وانیلی را در ظرف موز فاستر بریزید و موز و سس کارامل را اضافه کنید.

2 قاشق غذاخوری کره را با 1/2 پیمانه شکر قهوه ای و 1/4 فنجان شربت افرا به مدت 4 تا 6 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاراملی شود. 3 نوع چنار را به اندازه دلخواه خرد کرده و به مخلوط قبلی اضافه کنید. بگذارید ۱ تا ۲ دقیقه بپزد تا طلایی شود. 1 پیمانه بستنی وانیلی را در ظرفی بریزید و موز و سس کارامل را اضافه کنید.

فلان کاراملی

درست کردن كاسترد كارامل,طرز تهیه انواع شیرینی های فصل زمستان

کاسترد کارامل را در بن ماری آماده کنید

در قابلمه ای 3 چهارم پیمانه شکر را روی حرارت ملایم قرار دهید تا رنگ کاراملی و طلایی به خود بگیرد.کارامل را داخل کاسه ها بریزید. در یک کاسه 6 نوع تخم مرغ، 3 پیمانه شیر، 2 قاشق غذاخوری عصاره وانیل و 3/4 پیمانه شکر را با هم مخلوط کرده و روی شکر کاراملی شده داخل کاسه ها بریزید. این دسر را به روش بین ماری با دمای 180 درجه سانتیگراد در فر به مدت 40 تا 45 دقیقه بپزید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه شيرينى های نوروزى

پودینگ برنج عسلی

آشنایی با دسرهای فصل زمستان,طرز تهیه پودينگ عسل و برنج

برای سرو پودینگ برنج، عسل را اضافه کنید

3 1/2 فنجان شیر را با 1/2 فنجان برنج، 2 قاشق غذاخوری شکر، 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل و کمی نمک بجوشانید، سپس حرارت را کم کنید و مخلوط را به مدت 20 تا 25 دقیقه هم بزنید تا برنج نرم جذب شود. مایع . ظرف را از روی حرارت بردارید و یک چهارم پیمانه شیر و 3 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید سپس دسر را در کاسه های مورد نظر بریزید و با عسل سرو کنید.

پای سیب داغ

دسرهای فصل زمستان,پخت كيك سيب داغ

پای سیب یکی از دسرهای داغ فصل زمستان است

2 فنجان سیب خرد شده را با 1 فنجان شکر مخلوط کرده و ذخیره کنید. 100 گرم کره را آب کنید.1 فنجان شکر، 3/4 فنجان آرد، 2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر، 1 قاشق چایخوری دارچین و 1/4 قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط کنید.3 لیوان شیر و 1 عدد تخم مرغ را با هم مخلوط کنید سپس مواد خشک و مرطوب را با هم مخلوط کرده و در ظرف مورد نظر خود بریزید سپس سیب و کره را روی خمیر بریزید و با دمای 160 درجه سانتیگراد به مدت 50 تا 60 دقیقه بپزید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه ساندا دسر آمریکایی

کارامل گلابی تند

درست کردن دسرهای گرم,گلابي داغ كاراملي

گلابی های کاراملی شده را با خامه یا بستنی گرم سرو کنید.

4 نوع گلابی را از وسط نصف کرده و هسته آنها را بریزید، سپس آنها را روی ورقه شیرینی چرب شده بچینید. در یک قابلمه کوچک، 2/3 فنجان آب و 1/4 فنجان عسل را با هم مخلوط کرده و 3 دقیقه بجوشانید، سپس روی گلابی ها بریزید. در مرحله بعد دارچین، پودر میخک، پودر هل و شکر را بپاشید و با حرارت 200 درجه سانتیگراد به مدت 45 تا 55 دقیقه بپزید. گلابی ها را با خامه یا بستنی گرم سرو کنید.

کرم بروله

طرز تهیه كرم بروله,طرز تهیه انواع دسر

روی کرم بروله را با شکر قهوه ای بپوشانید و شعله بالایی فر را روشن کنید تا دسر طلایی شود.

فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد گرم کنید. 1 فنجان از خامه را در مایکروویو روی حرارت متوسط ​​قرار دهید، سپس یک قاشق چایخوری و نصف عصاره وانیل را به آن اضافه کنید.5 زرده تخم مرغ و یک سوم پیمانه شکر را با همزن برقی مخلوط کنید سپس خامه گرم را اضافه کنید.مخلوط به دست آمده را در کاسه های مورد نظر بریزید و به مدت نیم ساعت در فر بپزید سپس روی آنها را با شکر قهوه ای بپوشانید و این بار شعله بالایی فر را به مدت 3 دقیقه روشن کنید تا دسر طلایی شود.

منبع: سایت خوی

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه تارت نارنگی

طرز تهیه تارت نارنگی طرز تهیه تارت نارنگی تارت نارنگی یکی از تارت های میوه …