سالم ترین نوع گوشت

گوشت منبع غنی از پروتئین، ویتامین B، آهن، روی و مس است.

گوشت قرمز فرآوری شده تاثیر زیادی در ابتلا به سرطان دارد، بنابراین دانستن سالم ترین انواع گوشت ها می تواند شما را از بیماری در امان نگه دارد.

سالم ترین نوع گوشت برای خوردن چیست؟

با مصرف مقدار مناسب گوشت بدنی سالم داشته باشید. گوشت منبع غذایی بسیار مهمی است که خواص زیادی دارد اما استفاده بیش از حد از گوشت قرمز می تواند خطرناک باشد.

گوشت قرمز فرآوری شده تاثیر زیادی در ابتلا به سرطان دارد، بنابراین دانستن سالم ترین انواع گوشت ها می تواند شما را از بیماری در امان نگه دارد.

گوشت منبع غنی از پروتئین، ویتامین B، آهن، روی و مس است. پروتئین موجود در گوشت آن را به غذایی تبدیل می کند که پس از خوردن آن برای مدت طولانی احساس سیری می کند. بنابراین، بسیاری از برنامه‌های کاهش وزن افراد را به خوردن گوشت تشویق می‌کنند تا راحت‌تر به اهداف کاهش وزن خود برسند.با این حال، مانند سایر غذاها، خوردن بیش از حد گوشت نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

برخی تحقیقات ادعا کرده اند که مصرف بیش از حد گوشت قرمز می تواند امید به زندگی را کوتاه کند، خطر ابتلا به دیابت نوع 2، برخی سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد. با این حال، برای اثبات کامل این ادعاها به تحقیقات بیشتری نیاز است.

گوشت قرمز فرآوری شده شامل مواردی مانند هات داگ، بیکن و سوسیس است. گوشت های فرآوری شده از طریق فرآیندی اصلاح می شوند تا طعم و شکل آنها تغییر کند.

گوشت های فرآوری شده می توانند خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را افزایش دهند و به طور کلی سرطان زا هستند.

چقدر گوشت باید بخورید؟

برای کاهش خطر ابتلا به سرطان توصیه می شود مصرف گوشت قرمز پخته شده را به کمتر از نیم کیلو در هفته کاهش دهید و از مصرف گوشت های فرآوری شده پرهیز کنید، چرا نگرانی مصرف گوشت قرمز وجود دارد؟ همانطور که گفته شد، برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف گوشت قرمز با کاهش طول عمر و برخی از انواع سرطان مرتبط است.

با این حال، مصرف زیاد گوشت سفید با کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان مرتبط است.تا زمانی که از گوشت قرمز به صورت کنترل شده استفاده کنید، می توانید از آن در یک برنامه غذایی سالم استفاده کنید.توصیه می شود در هر وعده غذایی یک چهارم بشقاب خود را به پروتئین اختصاص دهید. علاوه بر دانستن میزان گوشت در وعده غذایی خود، باید غذاهای دیگر را نیز در نظر بگیرید. مصرف گوشت قرمز با طول عمر کمتر و برخی از انواع سرطان مرتبط است.

مصرف ماهی و سلامتی

ماهی و صدف به طور کلی به عنوان سالم ترین گوشت ها شناخته می شوند زیرا منبع اسیدهای چرب امگا 3 ضد التهابی هستند، همچنین منبع غنی از ویتامین های B، ویتامین D و بسیاری از مواد معدنی هستند. توصیه می شود هر هفته دو وعده 98 گرم ماهی مصرف کنید. با این حال، متأسفانه، اکثر ما آنقدر ماهی نمی خوریم.

بیشتر بخوانید:  خواص پاپریکا

جایگزین دیگری برای خوردن ماهی در طول هفته، خوردن غذاهای گیاهی غنی از امگا 3 یا مصرف مکمل امگا 3 است.اما چنین جایگزینی ممکن است به اندازه خوردن ماهی مفید نباشد. تحقیقات نشان داده است که خوردن ماهی برای مغز مفیدتر از جایگزین های آن است و این بدان معناست که ماهی بیش از امگا 3 برای کمک به سلامت مغز دارد.

تنها نگرانی وجود جیوه در برخی از ماهی ها است.برای ایمنی، می توانید از ماهی هایی مانند سالمون استفاده کنید که نسبت به سایر ماهی ها سالم تر هستند. ماهی و صدف به عنوان سالم ترین گوشت شناخته می شوند

گوشت مرغ

مرغ های کم چرب مانند سینه مرغ یا بوقلمون جزو گوشت های بسیار کم چرب محسوب می شوند. این گزینه ها تا زمانی که پوست خورده نشود بسیار کم کالری و چربی هستند.این گوشت ها به عنوان منبع پروتئین شناخته شده اند و همچنین می توانند ویتامین های B6، B12، آهن و منیزیم را برای بدن تامین کنند. خوردن گوشت‌های غنی از پروتئین مانند سینه مرغ می‌تواند به دلیل داشتن چربی کم، به خوبی شما را سیر کند و احساس سبکی داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که روش پخت و پز می تواند تاثیر زیادی بر میزان کالری گوشت داشته باشد. به عنوان مثال روش سرخ کردنی می تواند کالری بیشتری نسبت به روش های دیگر داشته باشد، خوردن گوشت سفید برای سلامتی مفید است و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد، اما مصرف زیاد آن به معنای برنامه سالم تری نیست و باید تعادل را رعایت کنید.خوردن گوشت سفید برای سلامتی مفید است و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

گوشت گاو (تغذیه شده با علف)

گوشتی که با علف تغذیه می شود، امگا 3 بیشتری نسبت به گوشت علف خوار دارد. برخی ادعا می کنند که گوشتی که با علف تغذیه می شود حتی مواد مغذی بیشتری مانند آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها دارد. با این حال، فراموش نکنید که ماهی های چرب همچنان حاوی امگا 3 بیشتری هستند. در مصرف گوشت قرمز زیاده روی نکنید و مصرف نیم کیلو یا کمتر از آن در هفته توصیه می شود.

گروهی از محققان آلمانی تحقیقات محکمی در این زمینه انجام دادند. آنها 2000 نفر 10 تا 70 ساله را که بین سالهای 1978 تا 1999 گوشت کم مصرف می کردند یا اصلاً گوشت مصرف نمی کردند، دنبال کردند. در این دوره، به ازای هر 100 مرگ در جمعیت عمومی، 59 مرگ در این گروه مشاهده شد. البته این تحقیق نشان داد که ترک کامل مصرف گوشت کار هوشمندانه ای نیست.

محققان همان جمعیت 2000 نفری را به 3 گروه تقسیم کردند: گروه اول گوشت، ماهی، تخم مرغ یا لبنیات نمی خوردند.گروه دوم نه تنها گوشت، بلکه لبنیات و تخم مرغ می خوردند و گروه سوم گاهی اوقات گوشت نیز می خوردند.این تحقیق نشان داد که از هر 100 مرگ در گروه اول، 66 نفر در گروه دوم و 60 نفر در گروه سوم جان خود را از دست دادند. بنابراین مهم ترین نتیجه ای که از این تحقیق می توان گرفت این است: گوشت بخورید، اما به مقدار متعادل.

بیشتر بخوانید:  آیا شیر شتر فایده ای برای سلامتی دارد؟

چه نوع گوشتی برای سلامتی شما مفیدتر است؟

گوشت یکی از اقلام اصلی سبد خانواده است. گوشت انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. گوشت قرمز سرشار از پروتئین های اساسی مورد نیاز بدن است اما مصرف آن توصیه نمی شود. در عوض مصرف گوشت ماهی بسیار مفید است.

گوشت از بافت ماهیچه ای، استخوان، چربی، غضروف و غیره تشکیل شده است. که قوای انسان را تقویت می کند و خون تولید می کند. گوشت به عنوان یکی از بهترین غذاهای غنی از پروتئین شناخته می شود که مواد معدنی و اسیدهای آمینه لازم برای بدن را تامین می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع گوشت و خواص آنها با ما همراه باشید.

بهترین و سالم ترین نوع گوشت,سالم ترین نوع گوشت

گوشت بز چربی اشباع شده بسیار کمی دارد، چربی آن کمتر از گوشت مرغ است.

انواع گوشتی که می خورید:

گوشت گاو

گوشت شهرت بدی دارددر حالی که خوردن بیش از حد گوشت قرمز چرب ناسالم است، گوشت قرمز بدون چربی کلسترول را افزایش نمی دهد و حاوی مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین B12، آهن، نیاسین و روی است. مغز ران گاو گوشتی لذیذ، بدون چربی و سالم است.

گوشت بره

بره مانند گوشت گاو منبع خوبی از پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین B12، نیاسین، روی و آهن است. مکعب بره کباب پر از سبزیجات سالم و تکه های گوشت گوسفند بدون چربی، یک وعده غذایی عالی برای خوردن با دوستان است.

گوشت بوفالو

گوشت گاومیش یکی از بهترین گوشت های قرمز بدون چربی است که آن را به یک گوشت سالم تبدیل می کند. اما فراتر از این مشکل، در مقایسه با گوشت گاو با همان چربی، گوشت گاومیش به اندازه گوشت گاو پلاک های چربی ندارد که منجر به انسداد عروق و در نتیجه بیماری قلبی می شود.

گوشت بز

این گوشت در بسیاری از منوها نیست، اما سه چهارم جمعیت جهان آن را می خورند. این نوع گوشت نسبت به سایر گوشت های قرمز چربی و کالری بسیار کمتری دارد و حاوی ویتامین ها و مواد مغذی زیادی است.گوشت بز چربی اشباع شده بسیار کمی دارد، حتی چربی کمتری نسبت به گوشت مرغ دارد.

جوجه

این گوشت نسبت به بیشتر گوشت قرمز که مضرترین نوع چربی است، چربی اشباع شده کمتری دارد. یک وعده حدود 90 گرم از این گوشت حاوی 25 گرم پروتئین به همراه اسیدهای آمینه ضروری، آهن و نیاسین است. این مواد مغذی به رشد سلولی و متابولیسم کمک می کنند. یک مرغ کامل را کباب کنید و با یک سالاد ساده میل کنید.

بیشتر بخوانید:  نكات پخت كباب ترش و کته کباب

سلنیوم موجود در گوشت مرغ را نمی توان نادیده گرفت، این ماده معدنی نقش مهمی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی دارد، بنابراین مصرف سوپ مرغ به افرادی که سرماخوردگی یا بیماری عفونی دارند برای تقویت سیستم ایمنی توصیه می شود.

نیاسین موجود در گوشت سفید ممکن است با سرطان مبارزه کند و از آسیب ژنتیکی جلوگیری کند.

وی در خصوص تاثیر گوشت مرغ سفید بر انرژی متابولیک بدن خاطرنشان کرد: مرغ نه تنها منبع غنی ویتامین B3 است، بلکه منبع خوبی از ویتامین B6 است. این ترکیب خوب از ویتامین های گروه B مرغ را به عنوان یک غذای مفید برای تامین انرژی متابولیسم بدن معرفی می کند، زیرا این دو ویتامین در واکنش های متابولیک بدن نقش دارند.

گوشت مرغ حاوی مقدار قابل توجهی فسفر است.

گوشت مرغ حاوی مقدار قابل توجهی فسفر است. دریافت فسفر از گوشت مرغ می تواند به حفظ سلامت استخوان ها، دندان ها، کلیه ها، کبد و بهبود عملکرد سیستم عصبی مرکزی کمک کند.

گوشت مرغ با داشتن ویتامین B6 و تریپتوفان که اضطراب را از بین می برد و خلق و خو را بهبود می بخشد، غذای بسیار مناسبی برای روزهای پر استرس است.

گوشت مرغ سرشار از مواد معدنی است، گوشت مرغ سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر است و به شما کمک می کند استخوان های خود را سالم و قوی نگه دارید، همچنین شما را از پوکی استخوان دور نگه می دارد.

اما با توجه به چربی کمتر گوشت مرغ نسبت به گوشت قرمز، پوست مرغ دارای مقدار زیادی چربی اشباع شده است و به همین دلیل قبل از پخت باید پوست آن را کاملا جدا کرد.

مصرف 120 گرم گوشت مرغ تقریباً 32 درصد از نیاز ما به ویتامین B6 را برآورده می کند.

گوشت مرغ برای عضله سازی موثر است و همچنین مواد مغذی موجود در گوشت مرغ از بروز بیماری های مغزی مانند آلزایمر جلوگیری می کند. از آنجایی که گوشت مرغ چربی اشباع کمی دارد، برای عضله سازی مفید است و جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی ورزشکاران دارد. دارد

گوشت بوقلمون

مانند مرغ، بوقلمون حاوی هر 9 اسید آمینه ضروری (به نام پروتئین کامل) است. این نوع گوشت نسبت به اکثر گوشت های قرمز چربی اشباع شده بسیار کمتری دارد. بوقلمون به سختی پخته می شود. سعی کنید گوشت را برای چند ساعت در دستگاه دودی قرار دهید تا گوشت نرم و لطیف شود.

کبد

جگر، به ویژه جگر گاو، یکی از مغذی ترین گوشت هایی است که می توانید بخورید. جگر منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا و ویتامین های B12، B6، ویتامین A و اسید فولیک، آهن، روی و اسیدهای آمینه ضروری است منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …