روش های دم کردن زعفران

نحوه ی دم کردن زعفران, نکاتی برای دم کردن زعفران

روشهای تهیه زعفران

طرز تهیه زعفران

زعفران گران‌ترین ادویه دنیاست که رنگ، طعم و بوی فوق‌العاده‌ای دارد، این ادویه در بیشتر غذاهای ایرانی و برخی از غذاهای هندی نیز استفاده می‌شود. برای داشتن زعفران با کیفیت، کروکوس هایی بخرید که زرد نیستند.

تولید زعفران

برای تهیه زعفران بهتر است زعفران را زیاد چرخ کرده و کاملا پودر کنید تا رنگ بهتری بدهد. لازم نیست زعفران را با شکر یا شکر ساییده کنید، اگر در حین دم کردن زعفران را بیشتر کنید چون با شکر مخلوط می شود.

روش های مختلفی برای تهیه دم کرده زعفران وجود دارد. می توانید پودر زعفران را در لیوان یا قوری دم پز زعفران بریزید و مقداری آب جوش در آن بریزید و روی برنجی که آماده می کنید قرار دهید تا زعفران با برنج دم بکشد.

دم کردن زعفران,روش های دم کردن زعفران

تولید زعفران

بیشتر بخوانید:  درباره قارچ کامبوجا

روش دیگر این است که زعفران را با آب جوش مخلوط کنید و روی آن را بپوشانید یا کنار گاز بگذارید یا اگر مطمئن هستید کاسه نشکن است روی سماور با حرارت ملایم قرار دهید.

روشی که زعفران می تواند رنگ بیشتری داشته باشد این است که زعفران ساییده شده را در لیوانی ریخته و یک تکه یخ در آن بریزید و بگذارید یخ آب شود و سپس مقداری آب جوش بریزید و بگذارید. بگذارید با این روش زعفران رنگ های زیادی داشته باشد.اما نسبت به روش های دیگر زمان بیشتری می برد.

راه و روش دم کردن زعفران, دم کردن زعفران با یخ

تهیه زعفران تخمیر شده با یخ

اگر تند هستید و می خواهید زعفران رنگ زیادی بدهد. زعفران را در فنجان بریزید و کمی آب جوش بریزید سپس یک تکه یخ بگذارید و در جای گرم یا کنار گاز قرار دهید تا یخ آب شود. گذاشتن یخ روی آن باعث شک و تردید می شود و باعث می شود زعفران رنگ بیشتری بدهد و رنگ شفافی به خود بگیرد.

روش های تهیه ی زعفران دمکرده,راه و روش دم کردن زعفران

طرز تهیه زعفران آب پز

بیشتر بخوانید:  مقایسه شیر بز با شیر گاو

نکاتی برای تهیه زعفران خیس شده:

مقدار آبی که داخل زعفران می ریزید هرگز نباید بیشتر از زعفران باشد زیرا آبکی می شود و رنگ کمی دارد. اگر آب زیاد باشد وقتی می خواهید برای برنج استفاده کنید برنج شما خیس می شود.

اگر مقدار زعفران آماده شده زیاد است درب آن را ببندید و در فریزر بگذارید تا خراب نشود و بتوانید مدت زیادی آن را نگهداری کنید. چند لحظه قبل از استفاده آن را از فریزر خارج کنید.

همیشه سعی کنید قبل از مصرف زعفران را به مقدار لازم آسیاب کنید و یا اگر بیشتر آسیاب می کنید در ظرف در بسته نگهداری کنید تا عطر خود را از دست ندهد.

بیشتر بخوانید:  کاربرد خوراکی روغن نارگیل

 

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …