روش های دم كردن قهوه

طرز تهیه قهوه فوری, طرز تهیه قهوه

قهوه یک نوشیدنی گرم است.

“چگونه قهوه درست کنیم” به روش های مختلف:

نوشیدنی قهوه یک نوشیدنی گرم است که از دانه های قهوه بو داده شده از گیاه قهوه تهیه می شود.

نوشیدنی قهوه یک نوشیدنی گرم است که از دانه های قهوه بو داده شده از گیاه قهوه تهیه می شود. قهوه انواع مختلفی دارد مانند قهوه فرانسه، قهوه نیواورلئان، قهوه ترک، قهوه مکزیکی و …. . طرز تهیه آنها متفاوت است.

قهوه نیز مانند چای جایگاه ویژه ای در نوشیدنی های گرم دارد. با افزودن مواد مختلف به نوشیدنی قهوه و همچنین استفاده از روش های مختلف تهیه، انواع مختلفی از این نوع نوشیدنی را تهیه می کنند.

انواع دانه های قهوه

کافه ها به دو نوع کلی تقسیم می شوند:

عربیکا یک نوع قهوه سنتی است که بهترین عطر و طعم را دارد.

گونه قوی که دارای کافئین بیشتری است، در آب و هواهایی رشد می کند که واریته قبلی نمی تواند رشد کند. از این رو این نوع قهوه به دلیل قیمت کمتری که دارد برای مصارف مختلفی استفاده می شود، نوع روبوستا به طور کلی تمیز استفاده نمی شود، زیرا طعم تلخ و ترش دارد، از انواع بهتر آن برای تهیه اسپرسو استفاده می شود.

قهوه عربیکا نام خود را از بندری که این نوع قهوه از آنجا صادر می شد گرفته استامروزه انواع قهوه نسبت به گذشته خاص شده است. قهوه ها معمولاً بر اساس کشور، منطقه و گاهی اوقات ایالت تولید کننده قهوه نامگذاری می شوند.

روش های مختلف تهیه قهوه:

برای تهیه نوشیدنی قهوه می توان قهوه را به روش های مختلفی تهیه کرد. هدف از این روش ها به چهار دسته کلی تقسیم می شود که تفاوت این روش ها صرفا به نحوه اضافه کردن آب به قهوه بستگی دارد.

1) جوشاندن:

یکی از روش های قدیمی تهیه قهوه که هنوز هم در خاورمیانه، شمال آفریقا، ترکیه و یونان استفاده می شود این است که قهوه را با آب در کتری ریخته و دم بکشد. این نوع قهوه گاهی شیرین است. برای این کار داخل کتری کمی شکر می ریزند و می گذارند با قهوه بجوشد. گاهی اوقات هل به این قهوه اضافه می شود.

قهوه ترک به این صورت تهیه می شود. قهوه به دست آمده یک نوشیدنی غلیظ است که کف دارد و پودر قهوه در ته فنجان می نشیند.

2) فشار دادن:

قهوه اسپرسو با فشار دادن آب داغ تهیه می شود. از این روش برای تهیه انواع قهوه استفاده می شود.قهوه اسپرسو طعمی متمایز دارد و علاوه بر این، یک ماده خامه ای در آن ایجاد می شود.در این روش از نوعی قوری استفاده می کنند که دارای سه قسمت است. ته آب می ریزند. بعد از به جوش آمدن آب، آن را به وسط قابلمه ای که پودر قهوه در آن قرار دارد، می اندازند. در نهایت نوشیدنی قهوه در بالای کتری جمع می شود. معمولا برای تهیه قهوه از کتری گازی استفاده می کنند.

3) از جاذبه کمک بگیرید:

روش دیگر برای تهیه نوشیدنی قهوه این است که پودر قهوه را در یک صافی ریخته و یک قطره آب جوش روی قهوه بریزید. طعم این قهوه به میزان آب و قهوه بستگی دارد. اما طعم اسپرسو بهتر از این قهوه است. در این روش آب با استفاده از نیروی جذب از پودر قهوه عبور کرده و قهوه لذیذی ایجاد می کند.

4) رطوبت:

در این روش از یک استوانه شیشه ای با پیستون صاف استفاده می شود. قهوه و آب جوش در سیلندر مخلوط می شوند (معمولاً برای چند لحظه) قبل از اینکه پیستون برگ شکل به سمت پایین حرکت کند. در این زمان نوشیدنی قهوه آماده ریختن در قابلمه بالایی است.

بیشتر بخوانید:  خواص لوبیا سبز

کیسه های قهوه کمیاب تر از چای کیسه ای هستند.زیرا در تهیه کیسه های قهوه باید از مقدار زیادی قهوه آسیاب شده (نسبت به چای استفاده شده در چای کیسه ای) استفاده شود که برای تولیدکنندگان این محصولات صرفه اقتصادی ندارد.

در پایان این روش ها از مخلوط آب جوش و قهوه آسیاب شده (دانه های قهوه بو داده و آسیاب شده) استفاده می شود. قهوه آسیاب شده پشت فیلتر می ماند یا همراه با نوشیدنی در فنجان ریخته می شود. ظرافت دانه های قهوه بستگی به نوع نوشیدنی ای دارد که قرار است با آنها تهیه شود.

قهوه سازهای برقی آب را می جوشانند و سپس مواد لازم را بدون نیاز به کمک انسان مخلوط می کنند. این دستگاه ها طبق یک برنامه زمان بندی مشخص کار می کنند. متخصصان تهیه نوشیدنی های قهوه، دانه های قهوه سبز خام را ترجیح می دهند و به روش سنتی تهیه می کنند.

روش های مختلف دم كردن قهوه,نحوه درست کردن قهوه

چگونه قهوه درست کنیم

انواع قهوه از نظر تهیه آن به شرح زیر است:

1. قهوه ترک

2 عدد قهوه فرانسوی

3. اکسپرس

4. قهوه های دمی

5. قهوه های سریع

6. اسپرسو دوپوی

7. اسپرسو لانگو

8. اسپرسو ریسترتو

9. اسپرسو ماکیاتو

10. کوبان اکسپرس

11. لاته ماکیاتو

12. قهوه با شیر

13. کاپوچینو

14. اسپرسو کادویی

15. به کافه تریا بروید

16. قرمزی چشم

17. چشم سیاه

18. چشم مرده

19. کافه موکا

بیستمردم آمریکایی

و…

انواع نوشیدنی قهوه:

قهوه تلخ: قهوه ای است صاف شده که بدون شکر، شیر و سایر مواد افزودنی مصرف می شود.

قهوه با شیر: قهوه ای است که بعد از آماده شدن شیر و گاهی شکر اضافه می شود.

کاپوچینو: نوعی اسپرسو است که با کف شیر و گاهی شکر و کاکائو تهیه می شود.

قهوه معطر: در برخی کشورها مواد مختلفی به نوشیدنی قهوه اضافه می شود. شکلات ها یکی از رایج ترین موادی هستند که در قهوه دم کرده می ریزند یا در حین دم کردن با قهوه مخلوط می شوند. البته برخی ادویه ها مانند دارچین، جوز هندی، هل و… آنها همچنین برای طعم دادن به قهوه استفاده می شوند.

قهوه یونانی یا قهوه ترک: این نوع قهوه از جوشاندن پودر قهوه بسیار ریز در آب تهیه می شود، این نوع قهوه در کتری مسی با دسته بلند و درب باز تهیه می شود. وقتی قهوه را داخل فنجان می ریزند، صافی روی آن نمی گذارند و به همین دلیل پودر قهوه ای که به تفاله تبدیل شده است نیز داخل فنجان می ریزد. معمولاً تا زمانی که تفاله های قهوه کاملاً ته نشین نشود، فنجان را برای مدتی حرکت نمی دهند. گاهی به این نوع قهوه ادویه و شکر اضافه می شود.

طرز تهیه قهوه سریع:

حتما نام قهوه فوری را شنیده اید و اصطلاحی که بسیار رایج شده است (نسکافه) یا قهوه مخلوط است که ما به جای قهوه فوری از آن استفاده می کنیم اما تفاوت قهوه فوری با قهوه دم کرده چیست؟

به طور کلی می توان گفت قهوه هایی که در یک فرآیند و با یک سری روش های خاص از هر شرکتی مانند (شرکت نسکافه) فرآوری می شوند و با آب جوش یا شیر، قهوه سریع یا به زبان انگلیسی (اسپرسو در) به نوشیدنی آماده تبدیل می شوند. مکان)بسیاری از این قهوه های فوری با ترکیبات مختلف و فرآیندهای متفاوتی عرضه می شوند.

قهوه فوری پودری است که می توان آن را در آب یا شیر حل کرد، این نوع قهوه به روشی بسیار متفاوت با قهوه هایی که در بالا توضیح داده شد تهیه می شود، البته طعم این نوع قهوه قطعا شبیه قهوه هایی نیست که آماده شدن آن زمان می برد. . آبجو دم کنید برخی افراد این نوشیدنی را غیرقابل تحمل می دانند و برخی دیگر معتقدند که جایگزین خوبی برای قهوه واقعی است. برخی معتقدند این نوشیدنی اصلا قهوه نیست و نوعی نوشیدنی خاص است.

دم کردن قهوه, روش دم کردن قهوه ترک

چگونه قهوه درست کنیم

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه شیر قهوه غلیظ و خامه ای

طرز تهیه قهوه ترک:

روش ترکی یکی از روش های باستانی تهیه قهوه است که هنوز هم در خاورمیانه، شمال آفریقا، ترکیه و یونان استفاده می شود.این روش شامل ریختن قهوه با آب در کتری و اجازه دادن به جوش آمدن آرام است. طرز تهیه دقیق این نوع قهوه در زیر آورده شده است.

دانه های قهوه باید ریز آسیاب شوند.

ابتدا آب سرد را داخل قهوه جوش بریزید. به ازای هر فنجان قهوه، سه چهارم فنجان را با آب سرد پر کنید و در دم کرده بریزید.سطح آب باید به ابتدای گردن یا باریکی قهوه ساز برسد و از آن بالاتر نرود در غیر این صورت سرریز می شود.

حالا پودر قهوه را به آب اضافه کنید. به ازای هر فنجان آب قهوه، دو قاشق چایخوری قهوه.

در صورت تمایل می توانید به ازای هر دو قاشق چایخوری پودر قهوه یک قاشق چایخوری شکر به قهوه اضافه کنید.

وقتی شکر کاملا در آب حل شد، اجاق گاز را روشن کنید. روی حرارت متوسط ​​رو به کم، اگر شعله زیاد باشد، قهوه می سوزد. در این مرحله قهوه را هم نزنید.

پس از مدت کوتاهی، حدود دو لحظه، زمانی که دما به حدود 70 درجه می رسد، قهوه شروع به حباب زدن از کناره ها می کند. تجمع حباب ها حالتی را در سطح قهوه ایجاد می کند که به آن «کرم قهوه» می گویند. در این مرحله قهوه را از روی حرارت بردارید تا حرارت کم شود و کمی خامه به آن اضافه شود. هرگز اجازه ندهید حرارت از 75 درجه بالاتر برود زیرا طعم قهوه را بیش از حد از بین می برد.

به آرامی و با احتیاط قهوه جوش را روشن کنید و این کار را سه بار تکرار کنید تا کرم قهوه غلیظ شود.

قهوه را به آرامی داخل فنجان بریزید.

این نوع قهوه گاهی شیرین است. برای این کار چند حبه قند را در قوری ریخته و با قهوه می جوشانند. گاهی اوقات هل به این قهوه اضافه می شود.قهوه ترک به این صورت تهیه می شود.قهوه به دست آمده یک نوشیدنی غلیظ است که کف دارد و پودر قهوه در ته فنجان می نشیند.قهوه اسپرسو با آب داغ و تحت فشار درست می شود. از این روش برای تهیه انواع نوشیدنی قهوه استفاده می شود. قهوه اسپرسو طعم خاصی دارد و ماده خامه ای به آن اضافه می شود.

طرز تهیه قهوه اسپرسو:

قهوه اسپرسو نرم تر از فرانسوی و کمتر از ترکی آسیاب شده است و با استفاده از دستگاه اسپرسوساز مخصوص تهیه می شود به گونه ای که آب با فشار زیاد از داخل قهوه عبور می کند و عصاره قهوه کاملاً خارج می شود. قهوه ترک با فوم سبک و ریز (در صورت استفاده از دستگاه خوب و قهوه مناسب) و بدون کره سرو می شود.

اما اسپرسو یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین قهوه های دنیاست. اسپرسو اولیه و به اصطلاح (قهوه پایه) نوشیدنی های مختلفی مانند لانگو، کاپوچینو، لاته، آمریکانو و غیره هستند.

قهوه اسپرسو را می توان با دستگاه ها و قهوه سازهای مختلفی تهیه کرد که در بازار امروزی بسیار گسترده و متنوع هستند.

بیشتر بخوانید:  دلیل برای خوردن گوجه فرنگی

محبوب ترین قهوه سازهای خانگی را می توان موکاپوت نامید که امروزه در خانه هر عاشق قهوه ای پیدا خواهید کرد.قهوه سازهای موکاپوت یا روگازی در چند لحظه و بدون تلاش زیاد یک شات قهوه اسپرسو به شما می دهند.امروزه موکاپوت ها در اندازه ها، شکل ها و رنگ های مختلف در بازار موجود هستند.

طریقه درست کردن قهوه ترک,روش دم کردن انواع قهوه ها

چگونه قهوه درست کنیم

جنبه های اجتماعی مصرف قهوه:

کشورهای آمریکا، آلمان و فنلاند به ترتیب بیشترین میزان مصرف قهوه را دارند. این نوشیدنی در کانادا و اروپا رایج است و رستوران های زیادی در تهیه این نوشیدنی تخصص دارند.

این رستوران ها چای، ساندویچ، کیک و کلوچه و سایر تنقلات ارائه می دهند. افرادی که علاقه زیادی به این نوشیدنی دارند معمولا در پیک نیک یا مسافرت ها قهوه تهیه می کنند و آن را با قمقمه ای می نوشند که آن را برای مدت طولانی گرم نگه می دارد.

در برخی از کشورها، به ویژه در شمال فرانسه، نوشیدن قهوه در عصر جایگاه ویژه ای دارد. مردم دوستان و خانواده خود را برای یک شب دعوت می کنند و عصر به آنها قهوه و کیک می دهند. معمولا خانم ها این کیک ها را در خانه درست می کنند.

البته برای صبحانه هم از قهوه زیاد استفاده می کنند.

مواد محرک موجود در قهوه:

همانطور که می دانید قهوه حاوی کافئین است که محرک است.به همین دلیل معمولا از این نوع نوشیدنی در وعده صبحانه و در حین کار استفاده می کنند (چون کافئین خاصیت تسکین خواب را دارد).دانش آموزان در شب های امتحان نیز برای افزایش تمرکز از این نوشیدنی استفاده می کنند. وقتی کارمندان خسته هستند و احساس می کنند انرژی لازم برای ادامه کار را ندارند، با نوشیدن یک فنجان قهوه بهبود می یابند.

قهوه بدون کافئین نوعی قهوه است که در آن کافئین با آب یا حلال دیگری مانند تری کلرواتیلن حذف شده است.

قهوه به عنوان کود:

تفاله های قهوه کود خوبی هستند زیرا میزان نیتروژن آن بسیار بالاست. نیتروژن بیشتر RNA و DNA و همچنین پروتئین هایی را که گیاهان برای رشد به آن نیاز دارند تشکیل می دهد. پودر قهوه حاوی پتاسیم، فسفر و بسیاری از مواد دیگر است که برای رشد گیاه ضروری هستند. بسیاری از باغبانان دریافته اند که با افزودن پودر قهوه به خاک، گل رز بزرگ و زیبا می شود.

خطر نوشیدن قهوه برای سلامتی

کافئین موجود در قهوه می تواند مصرف کننده را معتاد کند یا خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.افرادی که مقدار زیادی از این نوشیدنی می نوشند، خلق و خوی خشمگین خود را پس از نوشیدن زیاد قهوه توصیف می کنند.در سال های اخیر تحقیقات نشان داده است که نوشیدن چای بسیار کمتر از نوشیدن قهوه مضر و سالم تر است.البته چای نیز حاوی کافئین است اما میزان این کافئین کمتر است.

مطالعات متعددی در مورد مضرات مصرف قهوه انجام شده است. به عنوان مثال، یک مطالعه دانمارکی در فوریه 2003 بر روی 18478 زن باردار که در دوران بارداری قهوه زیاد می‌نوشیدند، نشان داد که احتمال مرده‌زایی در مادرانی که در دوران بارداری قهوه زیادی می‌نوشیدند (حدود 4 تا 7 فنجان در روز) بیشتر بود. . بیشتر از مادرانی که از این نوشیدنی بسیار کم استفاده می کنند.

مطالعه ای در سال 2004 نشان داد که نوشیدن بیش از یک فنجان قهوه در روز باعث افزایش التهاب و التهاب می شود. در این صورت نوشیدن قهوه تاثیر مضاعف بر عروق قلب می گذارد.

.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …