روش بن ماری چیست؟

روش بنماری چیست,آشنایی با روش بنماری

حمام آب چیست؟

انواع روش بن ماری

روش بین ماری یا روش همجوشی حرارتی غیرمستقیم روشی است که در تهیه انواع دسر، ژله، خامه و حتی در شیرینی‌پزی استفاده می‌شود که عمدتاً برای حل کردن ژله‌های پودری، ورقه‌های ژلاتینی و همچنین برای آب کردن شکلات استفاده می‌شود. کره.و… استفاده می شود.

روش بن ماری چیست؟

روش بن ماری به معنای گرم کردن غیر مستقیم با استفاده از آب است. در این روش دو سوم آب را در ظرفی ریخته و روی آتش می گذاریم تا بجوشد. کاسه دیگری را انتخاب می کنیم که کمی داخل کاسه اول قرار بگیرد و با سطح آب تماس نداشته باشد و چند سانتی متر با آب داخل کاسه فاصله داشته باشد. در کاسه دوم سس مورد نظر خود را بریزید و به صورت غیر مستقیم حرارت دهید. از روش بن ماری برای ذوب شکلات و ضرب ژلاتین تا بی نهایت استفاده می شود.

بن ماری در فر دقیقاً همین مراحل را دارد و به همین ترتیب ظرف ها را در بین ماری آماده می کنیم و فقط در فر می گذاریم تا دسر مورد نظر با حرارت مستقیم فر پخته نشود.

بیشتر بخوانید:  مزیت خوردن میوه ستاره ای کارامبولا

دسرهایی که با بن ماری در فر پخته می شوند، بافتی خاص و فوق العاده لطیف دارند.

روش بنماری,بن ماری چیست

دوستی با روش بن ماری و ظرف مناسب بن ماری

روش بن ماری برای دو منظور استفاده می شود:

1) تهیه انواع خامه ها و دسرهایی که نباید روی حرارت مستقیم قرار گیرند تا بافت لطیف و رنگ اصلی آنها حفظ شود.مانند دسرهایی که از تخم مرغ خام در ترکیب خود استفاده می کنند، شبیه بستنی زمستانی یا خامه قنادی.

۲) شکلات هایی که در انواع کیک ها از جمله کیک های خانگی استفاده می شود و همچنین ژله ها یا ژلاتین های پودری که در انواع دسرها استفاده می شود را آب و ذوب کنید.

بن ماری شکلات, آشنایی با بن ماری ژلاتین

شکلات در بن ماری

شکلات در بن ماری:

برای ذوب شدن شکلات، هرگز آن را کامل در ظرف نگذارید، بلکه آن را به قطعات کوچک به اندازه سکه بریزید و در ظرف بریزید، سپس در قابلمه یا کتری را گرم کنید و آب را بجوشانید. درب کتری یا قابلمه بگذارید تا کاملاً پوشیده شود. تا زمانی که بخار آب به کف ظرف برسد و شکلات ها کاملا آب شوند.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه‌ ماهی فیله سوخاری

ژلاتین در بن ماری:

برای خیس کردن ژلاتین ابتدا آن را با آب سرد مخلوط کنید، البته مقدار آب سرد بستگی به دسری دارد که می خواهید درست کنید. و بعد از آن باید آن را در کتری یا قابلمه ای که آب در حال جوشیدن است قرار دهید. لازم نیست مانند شکلات ذوب شده در قوری یا قابلمه کاملاً پوشانده شود.در حالی که زیر کاسه در حال دم کشیدن است با قاشق هم بزنید تا کاملا حل شود.یک مایع شفاف بگیرید.

ژلاتین در بن ماری:

برای جوشاندن ژلاتین آن را با آب جوش مخلوط کرده و در کتری در حال جوش قرار دهید تا دانه های ژلاتین کاملا در آب حل شود و مایع شفافی به دست آید.

بن ماری کردن ژله,نکاتی برای بن ماری کردن

ژله بن ماری

بیشتر بخوانید:  اگر ادویه غذا زیاد شد باید چیکار کنیم؟

بین ماری در فر:

در این روش دو سوم آب را در ظرفی ریخته و روی آتش می گذاریم تا بجوشد. کاسه دیگری را انتخاب می کنیم که کمی داخل کاسه اول قرار بگیرد و با سطح آب تماس نداشته باشد و چند سانتی متر با آب داخل کاسه فاصله داشته باشد. سس مورد نظر را در ظرف دوم ریخته و به صورت غیر مستقیم حرارت دهید. از روش بن ماری برای ذوب شکلات و ضرب ژلاتین تا بی نهایت استفاده می شود.

طرز تهیه بن ماری در فر دقیقاً همین مراحل را دارد و ظرف ها را در بن ماری به همین ترتیب آماده کنید و فقط در فر قرار دهید تا دسر مورد نظر با حرارت مستقیم پخته نشود. فر.

برای حمام آب، آب ظرف پایینی هرگز نباید با ظرف بالایی تماس داشته باشد، بلکه فقط بخار باید ظرف را لمس کند. آب باید در فاصله 3-5 سانتی متر از ظرف باشد.

.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …