روستای زیبای فریزهند

روستای فریژند در استان اصفهان شهرستان نطنز قرار دارد که یکی از ۷۰ روستای شهرستان نطنز می باشد. این روستا در ده آخر در فاصله 19 کیلومتری پاسگاه پل هنجان (واقع در جاده قدیم نطنز) قرار دارد. منطقه کوهستانی و سرسبز و آب و هوای خنک آن و همچنین بافت قدیمی بناهای آن از ویژگی های این شهر زیبا است.

فریژند که به نام فریزند نیز تلفظ می شود، روستایی نسبتاً بزرگ در روستای چیمرود شهرستان نطنز است. این منطقه در سال 1345 دارای 217 نفر جمعیت بوده است اما در سال 1357 جمعیت این محل به 89 نفر با 38 خانوار کاهش یافته است که نشان از مهاجرت جوانان از شهرک دارد.

بیشتر بخوانید:  غار حراء در کوه نور

فریژند که به فریزند نیز تلفظ می شود، شهر نسبتاً بزرگی در ناحیه چیمه است.

در این قصبه دهی نیست که نشان باستانی نداشته باشد و همه دهها پیری داشته باشند، چنانکه از ظاهر نام پیداست دلایل دیگری نیز برای قدمت آنها وجود دارد از جمله زبان خاص و مستقل اینها. مناطقی که نامگذاری آنها تحت عنوان گویش های مرکزی و همه چیز نشان از قدمت تمدن در این منطقه دارد. این شهر یک چشمه بسیار زیبا به نام چشمه آب سرخ نیز دارد.چشمعه های نطنز,عکس های روستای فریزهند منطقه کوهستانی و سرسبز و آب و هوای خنک از ویژگی های روستای فریژند است که آب این چشمه از دسته آب های بی کربنات مخلوط با گاز بوده و بیماری های دستگاه گوارش، کبد و مجاری صفراوی، معده و روده و بیماری های تغذیه ای را درمان می کند.به دلیل وجود املاح آهن در ترکیبات چشمه سرخ فریژند در افزایش تعداد گلبول های قرمز و میزان هموگلوبین خون موثر بوده و در نتیجه در درمان انواع کم خونی موثر است. چشمعه های نطنز,عکس های روستای فریزهند روستای فریژند چشمه بسیار زیبایی به نام چشمه آب سرخ دارد که برای دسترسی به این چشمه باید از خروجی ابیانه از اتوبان کاشان – نطنز به سمت “ابیانه” و جاده سمت چپ به نطنز می رود. اگر از هر چهار مسیر به صورت مستقیم عبور کنید (راست در لبه چهار راه و جلوی ایست بازرسی)، مسیر فرعی دیگری را در سمت چپ و به موازات مسیر Natanz.lleva.چشمعه های نطنز,عکس های روستای فریزهند مشاهده خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی

معرفی کاخ بیلربیی

کاخ بیلربیی به عنوان مکان اقامتگاه برای سران دولتی در ترکیه بنا شد قصر بیلربیی …