رشته طراحی سیستم های دینامیکی خودرو

دروس رشته طراحی سیستم های دینامیکی خودرو, معرفی رشته طراحی سیستم های دینامیکی خودرو آشنایی با رشته طراحی سیستم های دینامیک خودرو کارشناسی ارشد طراحی سیستم های دینامیکی خودرو مقدمه ای بر رشته طراحی سیستم های دینامیکی خودرو هدف از برنامه کارشناسی ارشد طراحی سیستم های دینامیکی خودرو تربیت کارشناسانی است که مهارت های لازم را برای طراحی اجزا و قطعات داشته باشند. سیستم های شاسی خودرو و تجزیه و تحلیل دینامیکی داشتن خودرو و توانایی در زمینه های بهینه سازی و طراحی خودرو و تحقیق و توسعه کاربردی.کارشناس ارشد طراحی مکانیک سیستم های ترمز، تعلیق و فرمان.کار و کار به دنبال بهتر آینده حرفه ای، اطلاعات بیشتر شامل: دانشگاه های دارای تخصص مکانیک در طراحی سیستم های دینامیکی خودرو، معرفی سایر گرایش ها و دکترای مکانیک (برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلات عالی) و معرفی فرصت ها و بازار کار در این زمینه ارائه می شود، نیاز و نیاز وجودی کشور امروز در پیشرفته ترین و پیشرفته ترین جوامع، نیاز به خودرو به معنای عام آن در زندگی فردی و اجتماعی افراد قابل عبور نیست.انواع خودروهای سواری، موتورسیکلت، اتوبوس و مینی بوس در شهرها و اتوبوس، کامیون و تانکر بین شهرها، تراکتور، انواع ادوات کشاورزی در روستاها و کامیون، لودر و انواع تجهیزات سیار راهسازی اعم از ابتدایی و آشکار برنامه های کاربردی. خودرو در نظر گرفته شده استالبته کلمه خودرو معادل فارسی کلمه Vehicle است که شامل قطار، کشتی، هواپیما و حتی فضاپیما می شود. اما رشته مهندسی خودرو به طور خاص به چیزهایی می پردازد که روی زمین حرکت می کنند و اکنون اکثر آنها دارای موتورهای احتراق داخلی هستند. البته با توسعه فناوری های جدید و افزایش قیمت سوخت های فسیلی و همچنین افزایش معضل آلایندگی در جهان، فناوری های جدیدی در این زمینه به کار گرفته شده است و امروزه خودروها نه تنها از موتورهای احتراق داخلی استفاده می کنند. از جمله این فناوری های روز می توان به خودروهای برقی، هیبریدی، پیل سوختی و همچنین استفاده از توربین در خودروها اشاره کرد که خودروهای مورد بحث از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند: پیشرانه و انتقال نیرو، شاسی و چرخ ها، سیستم تعلیق و ترمز. . سیستم، ساختار و بدنه، دکوراسیون داخلی، سیستم های الکتریکی، سیستم های تهویه و سایر سیستم های کمکی. مهندسی خودرو رشته ای است که شامل طراحی، ساخت، بهینه سازی و تعمیر انواع وسایل نقلیه می باشد.اما از آنجایی که خودرو ابزاری است که از مجموعه های مختلف تشکیل شده و کاربردهای متفاوتی دارد، این رشته ترکیبی از علوم مختلف کلاسیک و مدرن از جمله علوم مختلف مهندسی مانند مکانیک، الکترونیک، مواد و حتی علوم مهندسی است. زمینه کاملا جالببه عبارت دیگر مهندسی خودرو یک رشته جامع و میان رشته ای است. چنین رشته ای نتیجه پیشرفت بشر در پایان قرن بیستم است، در اوایل قرن بیستم، زمانی که علم و فناوری به آرامی با هم حرکت کردند، رشته های دانشگاهی مانند فیزیک، ریاضیات و زیست شناسی عموماً با تمرکز علمی شروع شدند. . پایه. در مقاطعی، برخی از علوم مهندسی مانند مکانیک، برق و عمران نیز به وجود آمدند که از علوم پایه جدا بودند، رشته های شغلی و دانشگاهی نیز شاهد رشد فزاینده و انفجاری بود، به گونه ای که تقریباً هر پنج سال، میزان دانش تولید شده در جهان دو برابر شد، زمینه های مختلفی پدید آمد و سپس زمینه های جدید و تخصصی تری ایجاد شد. در قرن اخیر، این گرایش‌ها با توجه به کاربرد وسیع و نیاز به استفاده از علوم مختلف، از دانشکده‌های سنتی جدا شده و دانشکده‌های مستقلی ایجاد کردند.با توجه به رقابت شدید در بازار جهانی خودرو، شرکت های خودروسازی مجبور به افزایش سرعت تولید و کیفیت محصولات خود هستند و علاوه بر آن باید به نیازها و مسائل فرهنگی و اجتماعی مرتبط با آلودگی محیط زیست نیز توجه داشته باشند.مهم ترین شرط تحقق چنین اهدافی، توجه به تربیت مهندسان مجرب و آشنا به تکنولوژی روز است. دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان اولین دانشکده در ایران و خاورمیانه در سال ۱۳۷۹ با جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد کار خود را آغاز کرد و هم اکنون با شرکت های بزرگ کشور مانند ایران خودرو و سایپا همکاری نزدیک دارد. . بسیاری از دانشجویان دانشکده بورسیه به طور مستقیم در این گروه های صنعتی به کار گرفته شده اند و در حال حاضر در آنجا مشغول به کار هستند.طراحی سرفصل های آموزشی مهندسی خودرو به گونه ای انجام شده است که دانشجویان با مراحل مختلف طراحی استاندارد، ساخت و تست خودرو. مهندسی و در نهایت، دانستن چگونگی تبدیل ایده به یک محصول واقعی. طلاب این رشته پس از آماده شدن ضمن تحصیل دروس طبق تحقیقات، ابتدا درسی به نام حوزه را می گذرانند و سپس پایان نامه خود را می گیرند. در سمینار، دانشجویان می توانند با راهنمایی استاد راهنما و با کسب مجوز از دانشکده پرداخت، انواع فناوری های روز را در سمینار بررسی کنند.در مرحله تکمیل پایان نامه، عموماً دانشجویان با کمک استاد راهنما و ارتباطی که با بخش های مختلف شرکت های اصلی خودروسازی کشور برقرار می کنند، پروژه های عملی را تعریف می کنند و اگر کار پژوهشی در حوزه فناوری اطلاعات باشد. آنها استخدام خواهند شد. در دانشکده تحقیقات ادامه دارد و در صورت نیاز به کار آزمایشگاهی، تحقیقات زیر نظر استاد راهنما در آزمایشگاه‌های دانشکده یا یکی از شرکت‌های تابعه شرکت‌های خودروسازی ادامه می‌یابد.در این فرآیند دانش آموزان با صنعت خودرو بیشتر و بیشتر آشنا می شوند.رشته مهندسی خودرو دارای سه گرایش مختلف است: سیستم رانندگی خودرو، سیستم دینامیک خودرو و بدنه و ساختار خودرو که در ادامه به صورت جداگانه معرفی می شود. پرداخت شده. رشته طراحی سیستم های دینامیکی خودرو,آشنایی با رشته طراحی سیستم های دینامیکی خودرو آینده حوزه طراحی سیستم های دینامیک خودرو، گرایش طراحی سیستم های پویا خودرو، راحتی سواری به معنای کاهش ضربه ناشی از ناهمواری سطح جاده به سرنشینان یکی از مهم ترین پارامترهای مهم در طراحی یک خودروی مناسب است. . علاوه بر این، کنترل پذیری خودرو در جاده، به خصوص در پیچ های تند، موضوع مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. این موضوعات موضوعاتی هستند که به طور مفصل در سیستم های تعلیق، ترمز و فرمان به آن پرداخته شده است.برای این کار دانش آموزان با انواع تکنولوژی های روز دنیا در زمینه تعلیق، ترمز و فرمان آشنا می شوند، سپس اصول طراحی آنها را آموزش می بینند و ضمن آشنایی بیشتر با سیستم های تعلیق و فرمان، با سیستم های تعلیق و فرمان آشنا می شوند. روش های شبیه سازی و حل عددی معادلات دینامیکی خودرو.دو نوع متداول سیستم تعلیق مستقل خودرو در شکل زیر نشان داده شده است که در این راستا مهندسان خودرو وظیفه طراحی سیستم هایی را بر عهده دارند که آسایش و ایمنی بهینه را برای سرنشینان خودرو فراهم کند. نرم افزارهای رایج مورد استفاده در طراحی سیستم تعلیق شامل Hyperworks، مجموعه Adams و نرم افزار شبیه سازی پروفایل جاده می باشد. در دنیای امروز با گسترش رقابت بین شرکت های خودروسازی جهان، شرکت های خودروسازی در تلاش هستند تا کیفیت محصولات خود را افزایش داده و سرعت تولید خود را افزایش دهند. علاوه بر طراحی و زیبایی خودرو، راحتی و ایمنی خودروها نیز بسیار مهم است و بسیاری از مشتریان شرکت های خودروسازی، ایمنی و راحتی خودرو را ملاک اصلی خرید خودرو.خودرو می دانند. دارای ظاهری زیبا در ناهمواری های شهر و سطح جاده با دست اندازهای قوی در کابین سرنشینان است.خودرویی را در نظر بگیرید که سیستم فرمان آن در پیچ های تند جاده به درستی کار نمی کند و کنترل آن از دست راننده خارج است.خودرویی را در نظر بگیرید که سیستم ترمزش مشکل دارد و در مواقع ضروری نمی تواند مطمئن شود. همانطور که از مثال های بالا مشخص است، نیاز به متخصصان و مهندسانی وجود دارد که بتوانند این گونه موارد را به درستی مدیریت کرده و در شرکت های خودروسازی بهبود بخشند. در زمینه مهندسی مکانیک می باشد. بهینه سازی سیستم ها با کمک مدارهای هیدرولیک، پنوماتیک، الکترونیکی و مکانیکی بر عهده کارشناسان این امر می باشد.دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این گرایش در مقطع کارشناسی ارشد باید 32 واحد درسی را بگذرانند که عبارتند از:   آشنایی با دروس رشته طراحی سیستم های دینامیکی خودرو، دروس مورد نیاز ریاضیات مهندسی پیشرفته، طراحی سیستم تعلیق، سیستم فرمان و اجزای سیستم ترمز. ، استانداردهای تست اجزای سیستم تعلیق، فرمان و ترمز، دینامیک خودرو و ارتعاشات پیشرفته و استفاده از کنترل پیشرفته در طراحی خودرو و آنالیز بدنه و ساختار خودرو دروس خودرو و اختیاری، محاسبات عددی پیشرفته، ایمنی و عوامل انسانی در خودرو، تولید مهندسی در صنعت خودرو، طراحی به کمک کامپیوتر در ساخت خودرو، لرزش و آکوستیک بدنه و ساختار خودرو، دینامیک پیشرفته.
بیشتر بخوانید:  انرژی خورشیدی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مطلب پیشنهادی

انرژی خورشیدی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

انرژی خورشیدی یکی از پاک ترین و تجدیدپذیرترین منابع انرژی در جهان است. همه چیز …