راه شستن کلم بروکلی

روش های شستشوی کلم بروکلی, راههای انگل زدایی کلم بروکلی

کلم بروکلی باید با دقت شسته شود.

مواد غذایی و مخصوصا سبزیجاتی که در سبد غذایی خود استفاده می کنیم چون آنها را خام می خوریم نیاز به بهداشت بیشتر و شستشوی مناسب دارند در این مقاله سه روش برای فشردن کلم بروکلی ارائه می دهیم.

برای تمیز کردن کلم بروکلی روش هایی را در قالب تصاویر برای شما آماده کرده ایم که اصول شستن کلم بروکلی را آموزش می دهد.

روش اول: شستشوی کامل با آب

برای تخلیه کلم بروکلی و از بین بردن کرم ها و انگل ها، باید کلم بروکلی را زیر شیر آب بکشید. نوک کلم بروکلی را با دست یا برس به خوبی تمیز کنید. پس از اتمام، به آرامی با یک حوله تمیز خشک کنید و برای پخت آماده کنید.

بیشتر بخوانید:  خواص و مضرات سیرابی

روش دوم: استفاده از محلول آب نمک.

برای تخلیه و ضدعفونی کلم بروکلی، آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه در محلول آب نمک قرار دهید تا پشه ها از جای خود خارج شوند، سپس کلم را با آب بشویید.

روش سوم: بروکلی را با سرکه آبکش کنید.

کلم بروکلی را به مدت 5 تا 10 دقیقه در سرکه خیس کنید، خوب با آب بشویید تا کاملا خیس شود، سپس با یک حوله تمیز خشک کنید.

روش های شستن کلم بروکلی,راههای شستشوی کلم بروکلی

بروکلی را با قرار دادن آن در آب جوش ضد عفونی کنید

چگونه از شر کرم های موجود در بروکلی خلاص شویم؟

ابتدا کلم بروکلی را به مدت 10 دقیقه در 3 لیتر آب گرم با یک گرم (نصف قاشق چایخوری) پودر پرکلرا 70 درصد خیس کنید. سپس کلم ضدعفونی شده را از کفاب جمع آوری کرده و دوباره با آب تمیز بشویید تا مایع ضد عفونی کننده باقی مانده از آن خارج شود.

بیشتر بخوانید:  آیا تا به حال به خواص آب فکر کرده اید؟

راه دیگر برای از بین بردن انگل های بروکلی این است که آنها را در آب جوش به مدت حدود 3 دقیقه بجوشانید. به این ترتیب می توانید با خیال راحت از این سبزی مفید استفاده کنید.

روش های زیادی برای پخت کلم بروکلی وجود دارد، اما پختن آن در آب و روی اجاق و بخارپز کردن آن با کمی نمک و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بهترین روش برای پخت کلم بروکلی است. اگر دوست دارید کلم بروکلی خود را بپزید، باید تمرکز کنید و فکر کنید که بعد از 5 دقیقه آنها را کنترل می کنید، فقط یک چنگال را داخل کلم بچسبانید تا مطمئن شوید که کلم کاملا پخته شده است، اگر یک بار پخته شد بلافاصله از روی حرارت بردارید.

بیشتر بخوانید:  خواص آب برنج

به یاد داشته باشید که کلم بروکلی احساسی است و فورا می میرد.راه دیگر برای از بین بردن انگل های بروکلی این است که آن را به مدت 3 دقیقه در آب جوش فرو کنید.به این ترتیب می توانید با خیالی آسوده از این سبزی مفید استفاده کنید. راه دیگر این است که کلم بروکلی را به مدت 5 دقیقه در سرکه یا آب نمک خیس کنید تا طعم آب ترش یا شور شود.

.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …