خواص پوست موز

خواص پوست موز

درباره “خواص پوست موز” چه می دانید؟

پوست موز خواص زیادی دارد. خاکستر آن برای بند آوردن خونریزی مفید است. اگر پوست موز را بسوزانید و پودر سوخته آن را روی زخم بریزید، به بهبود و خشک شدن زخم کمک می کند و برای جلوگیری از خونریزی مفید است.

خواص زیادی از پوست موز می توان گفت. خاکستر آن برای بند آوردن خونریزی مفید است. اگر پوست موز را بسوزانید و پودر سوخته آن را روی زخم بریزید، به بهبود و خشک شدن زخم کمک می کند و برای جلوگیری از خونریزی مفید است.

پوست موز سرشار از ویتامین A و لوتئین است که ایجاد لکه ها و چین و چروک های ناشی از افزایش سن را بر روی پوست به تاخیر می اندازد و تاثیر زیادی در شفافیت بینایی دارد. اگر صبح را با روحیه بد شروع کرده اید و به عبارتی سمت چپ از خواب بیدار شده اید، نگران نباشید، پوست موز به شما کمک می کند. پوست موز حاوی تریپتوفان است.

بیشتر بخوانید:  خواص گوشت شترمرغ

تریپتوفان یک اسید آمینه است که نقش موثری در تقویت اعصاب دارد. به علاوه، وقتی صحبت از پتاسیم می شود، موز واقعاً چشم نواز است.البته بد نیست بدانید که پوست موز نیز از فواید این نیروگاه مغذی بی بهره نیست.پتاسیم یکی از مواد مورد نیاز بدن است که تاثیر زیادی در تعادل مناسب الکترولیت ها دارد و در نتیجه از سکته قلبی جلوگیری می کند. علاوه بر این، برای سفید کردن دندان نیز موثر است.

* از خاکستر حاصل از سوخته پوست موز در درمان ترک پا استفاده کنید.

* خارش را برطرف می کند، برای این کار باید موز پوست کنده را له کرده و با سرکه و آبلیمو به مقدار مساوی مخلوط کرده و به محل خارش بمالید.

بیشتر بخوانید:  خواص انواع توت و تمشک

* برگ های له شده آن به صورت ضماد در رفع جای جوش موثر است.

* ضماد برگ موز را روی آتش بگذارید تا تاول نزند.

* ریشه موز مقوی و تب بر است.

پوست موز و کاهش وزن:

پوست موز به دلیل وجود فیبرهای محلول و نامحلول می تواند هضم غذا را کند کرده و شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد.

علاوه بر این، پوست موز به کاهش کلسترول کمک می کند.

خواص پوست موز,فواید پوست موز

آنتی اکسیدان های موجود در پوست موز زگیل و پینه را از بین می برد

درمان پینه و زگیل با پوست موز:

آنتی اکسیدان های موجود در پوست موز به شما کمک می کند تا از شر زگیل و پینه پا خلاص شوید.تکه ای از پوست موز را برش دهید و لایه داخلی آن را روی ذرت یا زگیل قرار دهید و آن را با بانداژ ببندید و به مدت چند هفته به آن زمان دهید تا بهبود یابد.پس این عمل را هر شب تکرار کنید و صبح پانسمان را از روی پای خود بردارید و شب بعد دوباره همان عمل را تکرار کنید تا مشکل برطرف شود.

بیشتر بخوانید:  خواص انار

خواص پوست موز برای کاهش کربن:

یکی از فواید پوست موز این است که ردپای کربن بدن را کاهش می دهد، کربن ها مواد شیمیایی و سمی را در بدن جذب می کنند و باید از بدن خارج شوند.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …