خواص پنیر بز

شیر بز حاوی پروتئین، کلسیم و سایر مواد مغذی ضروری برای بدن است

مردمی که در مکان هایی مانند فرانسه زندگی می کنند هزاران سال است که از پنیر بز استفاده می کنند. در واقع، مورخان معتقدند که پنیر بز احتمالاً یکی از اولین محصولات لبنی است که مصرف می شود.

مردمی که در مکان هایی مانند فرانسه زندگی می کنند هزاران سال است که از پنیر بز استفاده می کنند. در واقع، مورخان معتقدند که پنیر بز احتمالاً یکی از اولین محصولات لبنی است که مصرف می شود. غذاهایی که به طور سنتی، ارگانیک و حتی خام از شیر بز تهیه می شوند حاوی پروتئین، کلسیم و سایر مواد مغذی ضروری برای بدن هستند. بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه که پنیر بز به رژیم غذایی شما اضافه می کند و تفاوت آن با سایر پنیرها مانند پنیر شیر گاو را بیاموزیم.

بیشتر بخوانید:  از بین بردن بوی سوختگی برنج

فواید و خواص پنیر بز

به گفته مجله Dairy Science، «انواع مختلف پنیر تهیه شده از شیر بز در سراسر جهان تولید می شود.پروتئولیز و لیپولیز دو فرآیند بیوشیمیایی مهم در پدیده چندوجهی پنیرسازی هستند که شامل تغییرات شیمیایی، فیزیکی و میکروبیولوژیکی تحت شرایط محیطی کنترل شده می‌شود.”

پنیر بز علیرغم وجود هزاران سالی که دارد، محبوبیت پنیرهای سنتی تهیه شده از شیر گاو را به دست نیاورده است. با کمال تعجب، پنیر بز، که به نام chevre نیز شناخته می شود، فواید زیادی برای سلامتی دارد. اگرچه پنیر بز مانند سایر محصولات پنیر دارای چربی بالایی است، اما این پنیر فاقد چربی ترانس است و حاوی مقادیر کافی پروتئین، ویتامین، کلسیم و مواد مغذی است. پنیر بز منبع خوبی از کلسیم، فسفر و ویتامین D است که می تواند به سلامت استخوان های شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:  همه چیز درباره قارچ کامبوجا

شیر گاو و فرآورده های آن توسط هورمون های رشد تغذیه می شود، در حالی که شیر بز اینطور نیست. این ویژگی های منحصر به فرد پنیر بز را نسبت به محصولات شیر ​​گاو مطلوب تر می کند.

مقایسه پنیر گاوی با پنیر بزی

پنیر بز کالری کمتری دارد.

سدیم، چربی، کلسترول و چربی اشباع کمتری دارد.

سلنیوم (آنتی اکسیدان) و مس بیشتری دارد.

حاوی ویتامین های بیشتری به ویژه ویتامین های B1، B2 و B3 (تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین) است.

دارای مقادیر کافی ویتامین A، کلسیم و فسفر است.

پروتئین کافی در پنیر بز وجود دارد.

چرا پنیر بز مفید است؟

بیشتر بخوانید:  خواص سرکه سیب

پروتئین های موجود در فرآورده های شیر بز دارای ارزش بیولوژیکی بالاتری بوده و در مقایسه با فرآورده های شیر گاو دارای مقدار مناسبی از اسیدهای آمینه ضروری برای بدن هستند. همچنین به دلیل وجود آمینو اسیدهای زنجیره کوتاه و متوسط، هضم آن بسیار آسان است. به همین دلیل این پنیر بسیار مغذی برای درمان افراد حساس به شیر گاو و افرادی که اختلالات جذب در روده کوچک دارند، گزینه مناسبی محسوب می شود.

طبق مطالعه انجام شده توسط Park Y of A.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …