خواص و مضرات سنگدان مرغ

سنگدان مرغ یکی از بارزترین و مغذی ترین قسمت های انسان است.

سنگدان مرغ یکی از بارزترین و مغذی ترین قسمت های انسان است که نه استفاده از آن مرسوم است و نه به مصرف آن توجه می شود، می توانید از خواص سنگدان مرغ بهره مند شوید.

یکی از قسمت های مرغ که اغلب دور ریخته می شود سنگدان است، زیرا معمولاً اعتقاد بر این است که ارزش غذایی ندارد، اما می توان گفت ارزش غذایی سنگدان با سایر قسمت های مرغ برابر است. . بنابراین نباید از خواص سنگدان مرغ برای به دست آوردن پروتئین موجود در آن غافل شوید.تحقیقات نشان داده است که سنگدان و قلب مرغ دارای 2 گرم چربی، 78 میلی گرم سدیم، 107 کالری و حدود 272 میلی گرم کلسترول است که می تواند یک وعده غذایی مفید باشد.

از خواص سنگدان مرغ چه می دانید؟

سنگدان مرغ سرشار از پروتئین با کیفیت است و منبع بسیار خوبی از مواد مغذی برای بدن مانند آهن، روی، سدیم و سلنیوم است، همچنین حاوی ویتامین هایی مانند ویتامین A، ویتامین های گروه B، امگا 3 و امگا 6 است.

سنگدانه حاوی مقادیر زیادی چربی مفید و کلسترول است.

یکی از نیازهای اصلی بدن انسان داشتن آهن کافی است تا بدن بتواند انرژی مورد نیاز خود را تامین کند یا سلول های خونی، هموگلوبین و میوگلوبین تولید کند که وظیفه انتقال اکسیژن در خون را بر عهده دارند. استفاده منظم از سنگدان مرغ می تواند کم خونی را از بین ببرد، استفاده از آن به ویژه برای خانم هایی که به دلیل عادت ماهیانه خون زیادی از دست می دهند توصیه می شود.

ویتامین B3 نیاسین موجود در سنگدان مرغ برای مشکلاتی مانند اضطراب، متعادل کردن هورمون های جنسی مفید است.

طبق تحقیقات، مردان باید 16 میلی گرم نیاسین در روز و زنان 14 میلی گرم نیاسین دریافت کنند. نیاسین از سنگدان مرغ نیز برای رشد جنین موثر است.

بیشتر بخوانید:  ادویه خورشت قیمه شامل چه چیزهایی است

مصرف استخوان مرغ برای رشد قد کودکان و نوجوانان بسیار مفید است.

یکی از خواص سنگدان مرغ کمک به درمان و توقف کامل ریزش مو است. سینگدان حاوی ویتامین هایی است که به طور کلی برای سلامت پوست و مو بسیار موثر هستند.

تعدیل هورمون های جنسی در غده فوق کلیوی یکی دیگر از خواص سنگدان مرغ برای سلامتی است.

به دلیل وجود ویتامین A در استخوان مرغ به بهبود بینایی کمک می کند

سنگدان مرغ گزینه خوبی برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن و در عین حال غذایی کم کالری است.

با خوردن سنگدان مرغ ریزش مو را درمان کنید

از دیگر مواد مغذی موجود در سنگدان مرغ، ویتامین B3 و نیاسین است که در درمان استرس، تنظیم هورمون های جنسی در غده فوق کلیوی، بهبود گردش خون، سلامت مو، جلوگیری از ریزش مو و بهبود بینایی موثر است.

همچنین مصرف مواد غذایی حاوی نیاسین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و سم زدایی کبد می شود.بر اساس تحقیقات، میزان نیاسین مورد نیاز برای مردان بالغ ۱۶ میلی گرم، زنان ۱۴، زنان باردار ۱۸ و زنان شیرده ۱۷ میلی گرم است.

حدود 4 میلی گرم نیاسین در سنگدان مرغ وجود دارد و می تواند یک غذای مقوی برای زنان باردار باشد و به رشد جنین کمک کند.

خواص سنگدان مرغ,خواص و مضرات سنگدان مرغ

نیاسین موجود در سنگدان مرغ برای رشد جنین زنان باردار کافی است

خواص استخوان مرغ در بارداری

وجود نیاسین و ویتامین B3 در استخوان مرغ در بهبود مشکلاتی مانند اضطراب، تعادل هورمون های جنسی، جلوگیری از ریزش مو و بهبود بینایی موثر است.به گفته محققان، مردان باید 16 میلی گرم نیاسین در روز و زنان 14 میلی گرم نیاسین مصرف کنند.نیاسین از سنگدان مرغ نیز برای رشد جنین موثر است.

بیشتر بخوانید:  خواص سبوس گندم

درمان کم خونی با سنگ مرغ.

آهن برای رشد بدن، تامین انرژی، تولید سلول های خونی، هموگلوبین و میوگلوبین که اکسیژن را در خون حمل می کنند ضروری است.

کارشناسان بهداشت توصیه می کنند که بزرگسالان بین 8 تا 18 میلی گرم آهن در روز مصرف کنند تا انرژی مورد نیاز بدن شما تامین شود.

بر اساس تحقیقات سنگدان مرغ حاوی مقادیر بالایی آهن است و افراد مبتلا به کم خونی به ویژه خانم ها می توانند از این ماده غذایی به عنوان مکمل درمانی استفاده کنند.

کالری سنگدان مرغ

ارزش غذایی و ارزش کالری سنگدان مرغ معادل 154 کالری در هر 100 گرم است. سنگدان مرغ گزینه مناسبی برای تامین پروتئین و در عین حال غذایی کم کالری است. در حالی که 3.5 اونس قلب مرغ آب پز 185 کالری دارد، همان مقدار سنگدان مرغ آب پز 153 کالری دارد. اگرچه بین این دو قسمت از بدن مرغ 32 کالری تفاوت وجود دارد، اما هر دو جزو غذاهای کم کالری محسوب می شوند.یعنی میزان کالری آنها به نسبت وزنشان کم است.

پروتئین قلب مرغ

هم سنگدان و هم قلب مرغ پروتئین بالایی دارند، اما پروتئین سنگدان بیشتر از قلب است. 3.5 اونس از قلب مرغ 26 گرم پروتئین و به همین میزان مرغ 27 گرم پروتئین دارد. در هر صورت هر دو عضو قادر به تامین اسیدهای آمینه ضروری برای تولید پروتئین برای بدن هستند و می توان آنها را جزو بهترین منابع پروتئین حیوانی دانست.

مزیت های سنگدان مرغ, خواص درمانی سنگدان مرغ

شن منبع خوبی از آهن و روی است.

آهن و روی از خواص اصلی سنگدان مرغ هستند.

شوید و شوید منابع خوبی از آهن و روی هستند، اما شوید منبع بهتری است. 3.5 اونس از قلب مرغ حاوی 9 میلی گرم آهن و 7 میلی گرم روی است. به نوبه خود، چوب صندل دارای 4 میلی گرم آهن و 4.3 میلی گرم روی است. احتمالاً می دانید که آهن برای ساخت هموگلوبین و حمل اکسیژن ضروری است و روی می تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن با سرماخوردگی و سایر بیماری ها مبارزه کند.

بیشتر بخوانید:  علت نبستن ژله

چربی و کلسترول از قلب و استخوان مرغ

با وجود اینکه قلب و سنگدان مرغ کم کالری و پر پروتئین هستند، اما همانطور که در بالا ذکر شد، کلسترول بالایی دارند و علاوه بر کلسترول، قلب نیز چربی زیادی دارد.3.5 اونس از قلب مرغ حاوی 8 گرم چربی و 242 میلی گرم کلسترول است. این ارقام در همین مقدار سنگدان مرغ به ترتیب 3.6 گرم و 194 میلی گرم است.

البته همانطور که مشخص است سینگدان چربی و کلسترول کمتری نسبت به قلب دارد اما همچنان حاوی مقدار زیادی چربی و کلسترول است. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که مصرف چربی 25 تا 35 درصد کالری و کلسترول دریافتی کمتر از 300 میلی گرم در روز باشد.

آسیب سنگدان مرغ (احتیاطات و موارد منع مصرف)

به دلیل داشتن چربی و کلسترول زیاد در سینگدان مصرف آن برای بیماران قلبی عروقی، کسانی که از چربی خون رنج می برند و بیماران نقرس مضر است و این افراد باید در مصرف آن احتیاط کنند.

میزان عناصر سنگین و مضر مانند کادمیوم، سرب و کروم در سنگدان مرغ زیاد است.

چربی سنگدان مرغ از نوع اشباع شده است، بنابراین مصرف بیش از یک یا دو بار در ماه می تواند منجر به التهاب بافتی در افراد مستعد شود.

با توجه به اینکه اکثر آنتی بیوتیک ها در سنگدان مرغ تجمع می کنند، بنابراین اگر نمی دانید چگونه مرغ را پرورش دهید، سنگدان خود را مصرف نکنید تا با خوردن سنگدان مرغ سرشار از آنتی بیوتیک، سلامتی شما به خطر نیفتد.منبع: سایت خوی

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …