خواص و مضرات روغن ذرت

خواص و مضرات روغن ذرت, آشنایی با خواص روغن ذرت

خواص روغن ذرت

فواید مصرف سبوس ذرت

روغن ذرت برای استخراج از ذرت باید یک فرآیند تصفیه گسترده را طی کند. به دلیل نقطه دود بالا اغلب به عنوان روغن سرخ کردنی استفاده می شود، اما کاربردهای صنعتی نیز دارد.

می توانید از روغن گیاهی ذرت برای کاهش بیماری های قلبی، افزایش تراکم استخوان، کاهش مشکلات بینایی، درمان بیماری های پوستی، تسکین آلرژی و تنگی نفس و صدها مورد مهم دیگر برای اطمینان از سلامت خود استفاده کنید.

نفت چگونه تولید می شود؟

ذرت یک ماده غذایی بدون چربی است که میزان چربی آن حدود 1 تا 4 درصد است. بنابراین، برای استخراج روغن باید یک فرآیند گسترده را طی کنید.

ابتدا دانه های ذرت باید تحت فشار مکانیکی برای استخراج روغن قرار گیرند. سپس روغن تحت یک سری فرآیندهای شیمیایی قرار می گیرد که ناخالصی ها و همچنین بوها و طعم های نامطبوع را از بین می برد.

فرآیندهای زیر حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و حتی ممکن است حاوی مواد مضر باشند:

استخراج هگزان ذرت را با محلولی حاوی ماده شیمیایی به نام هگزان شستشو می دهد که روغن را از بین می برد.نشان داده شده است که هگزان تأثیر منفی بر سیستم عصبی انسان و حیوانات دارد.

بوها و طعم های نامطبوع همراه با برخی مواد سالم از روغن حذف می شود. قبل از این مرحله بو و طعم روغن ذرت آن را برای پخت و پز نامناسب می کند.

موم‌های زمستان‌گذران و چربی‌های اشباع (جامد) از روغن خارج می‌شوند تا در دمای پایین مایع باقی بماند. بدون زمستان گذرانی، بسیاری از روغن های گیاهی در دمای سرد جامد می شوند.

روغن ذرت,خواص روغن ذرت

روغن ذرت کاربردهای زیادی دارد

بیشتر بخوانید:  خواص ماهی هوکی

موارد مصرف روغن ذرت

روغن ذرت هم برای پخت و هم برای پخت و پز کاربردهای زیادی دارد.

از این ماده به عنوان پاک کننده و روان کننده صنعتی و همچنین برای تولید سوخت موتورهای مجهز به بنزین و گازوئیل استفاده می شود. علاوه بر این، در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی، صابون های مایع و شامپوها استفاده می شود.

این روغن که بیشتر با نام روغن سرخ کردنی شناخته می‌شود، دمای بسیار بالایی دارد (درجه حرارتی که روغن در آن شروع به سوختن می‌کند) در حدود 450 درجه فارنهایت (232 درجه سانتی‌گراد)، به این معنی که می‌توان غذای سرخ‌شده را بدون سوختن سرخ کرد.روغن

روغن ذرت به طور گسترده ای در دسترس است و آن را به یک انتخاب محبوب برای آشپزها تبدیل می کند.تقریباً در هر فروشگاه مواد غذایی قابل خریداری است و می توان از آن برای موارد زیر استفاده کرد:

حرارت دهید و سرخ کنید

سس سالاد و ماریناد

شیرینی، نان و سایر محصولات پخته شده

روغن ذرت نیز ماده اولیه مورد استفاده برای بیودیزل است. از دیگر مصارف صنعتی روغن ذرت می توان به صابون، نمک، رنگ، زدودن زنگ از سطوح فلزی، جوهر، منسوجات، نیتروگلیسیرین و حشره کش ها اشاره کرد. گاهی اوقات به عنوان یک حامل برای مولکول های دارو در داروسازی استفاده می شود.

خواص داروئی روغن ذرت, خواص درمانی روغن ذرت

صافی و آبرسانی پوست یکی از خواص روغن ذرت است

خواص روغن ذرت:

روغن ذرت یک روغن خوراکی است که خواص درمانی زیادی دارد.

آنتی کلسترول

مهمترین جنبه مورد مطالعه روغن ذرت، توانایی آن در کاهش کلسترول LDL خون در صورت مصرف در حد مجاز است.

• نرم کننده مو و مرطوب کننده پوست

یکی از فواید ذرت برای پوست و مو خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی آن است.

بیشتر بخوانید:  لعاب دار کردن غذاها و انواع خورش

• نرم کننده مو

روغن ذرت کنترل بیشتری به موها می دهد، اگرچه استفاده از آن به عنوان روغن مو توصیه نمی شود

تقویت سیستم ایمنی بدن

روغن ذرت اسیدهای چرب ضروری مانند اسید لینولئیک (امگا 6) را فراهم می کند که برای برخی از عملکردهای سیستم ایمنی ضروری است.

اسید لینولئیک برای عملکرد صحیح کلیه ها، کبد، قلب، دستگاه تناسلی و دستگاه گوارش ضروری است.

سرشار از امگا 6 و امگا 3

روغن ذرت سرشار از چربی های امگا 6 و امگا 3 است.میزان امگا 6 فوق العاده بالاست.

• فشار خون پایین

مانند روغن زیتون، پس از مصرف روغن ذرت، فشار خون را در بیماران مبتلا به فشار خون پایین می آورد.

• آنتی اکسیدان ها

روغن ذرت حاوی ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان است.

کاربردهای روغن ذرت,کارایی روغن ذرت

روغن ذرت سرشار از امگا 6 و امگا 3 است

پیشگیری از اگزما با مصرف امگا 3

طبق تحقیقات سوئدی، امگا 3 در آرام کردن التهاب در هر قسمت از بدن ما از جمله پوست موثر است. امگا 3 همچنین برای ایمنی بدن مفید است، بنابراین از هر بیماری ناشی از نقص ایمنی مانند اگزما جلوگیری می کند. به همین دلیل استفاده از روغن ذرت از خطر ابتلا به اگزما جلوگیری می کند.

• کاهش استرس

استفاده از روغن ذرت باعث می شود پیری زودرس ناشی از استرس از بدن شما محو شود، اما اگر بیش از حد از این روغن استفاده نکنید، سرطان را کاهش داده و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند.مصرف روغن نباتی ذرت به شما احساس شادابی می دهد، که استرس را کاهش می دهد، شما را جوان تر نشان می دهد و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید:  خواص مواد پروتئینی

• کاهش آلرژی

برخی ترکیبات موجود در روغن ذرت باعث کاهش واکنش آلرژیک در بدن و کاهش علائم آسم و رینیت می شود. استفاده موضعی از روغن ذرت به واکنش های آلرژیک پوستی کمک می کند.

برای سلامت قلب مفید است.

از آنجایی که روغن ذرت حاوی ترکیبات مفید برای قلب مانند ویتامین E، اسید لینولئیک و فیتواسترول است، ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

روغن ذرت تصفیه نشده تیره است. هنگامی که تصفیه می شود، رنگ آن زرد کم رنگ می شود. همچنین با ذرت طعمی آجیلی دارد. می توانید ذرت را به معنای واقعی کلمه در روغن تصفیه نشده و پرس سرد مزه کنید. با این حال، روغن های تصفیه شده و فرآوری شده طعم خود را از دست می دهند.

آشنایی با خواص روغن ذرت, فواید روغن ذرت

مصرف زیاد روغن ذرت باعث افزایش ابتلا به سرطان می شود

مضرات روغن ذرت:

روغن ذرت عوارض جانبی زیادی دارد، از جمله سمیت، افزایش خطر سرطان، افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی، تحریک معده و افزایش وزن در صورت مصرف حتی در مقادیر کم.اما اگر قصد استفاده از این روغن را دارید پس روغن ذرت را انتخاب نکنید، حتما از روغن ذرت خالص و مطمئن استفاده کنید.

• باعث ترویج سرطان می شود اسیدهای چرب امگا 6 اگر بالاتر از حد استاندارد مصرف شوند، ارتباط مستقیمی با سرطان پروستات دارند.

به دلیل وجود سموم شیمیایی و آفت کش ها در تولید دانه ذرت، مصرف روغن ذرت منجر به مشکلات کبدی و کلیوی می شود.

• مصرف روغن ذرت باعث چاقی و افزایش وزن می شود.

منبع: سایت خویوب و بیتوته

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …