خواص ميوه آووکادو

آووکادو سرشار از چربی های سالم و مفید است

تاریخچه میوه آووکادو به هفت هزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد که توسط آزتک ها و اینکاها در آمریکای جنوبی به دلیل بافت صاف و خواص درمانی آن استفاده می شد.

400 نوع آووکادو در مکزیک و آمریکای جنوبی وجود دارد. پس از کاشت نهال آووکادو، 2 تا 3 سال طول می کشد تا میوه دهد.

میوه آووکادو یک غذای کامل با 14 ماده معدنی مفید برای تحریک رشد بدن است. مثلاً حاوی املاح آهن و مس است که برای خون سازی مفید است. سدیم و پتاسیم موجود در آووکادو تعادل شیمیایی بدن را حفظ می کند.

این میوه به دلیل عدم وجود نشاسته، قند خون را در طول روز متعادل نگه می دارد و برای افراد دیابتی و افرادی که از افت قند خون رنج می برند، مناسب است.

مطالعات نشان داده اند که یک رژیم غذایی غنی از گیاه که شامل غذاهایی مانند آووکادو است می تواند به سلامت پوست و مو، افزایش انرژی و کاهش وزن کمک کند و به کاهش خطر چاقی، دیابت، بیماری قلبی و مرگ و میر کلی کمک کند.خوب است بدانید که ارزش غذایی و کالری آووکادو 160 کالری در 100 گرم است.

آووکادو سرشار از مواد مغذی است.

آووکادو منبع عالی ویتامین های C، E، K و B6 و همچنین ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، اسید پانتوتنیک، منیزیم و پتاسیم است. آنها همچنین لوتئین، بتاکاروتن و اسیدهای چرب امگا 3 را فراهم می کنند.

اگرچه بیشتر کالری موجود در آووکادو از چربی است، نگران نباشید! آووکادو سرشار از چربی های سالم است که به شما کمک می کند تا راضی نگه دارید. هنگامی که چربی مصرف می کنید، مغز شما سیگنالی برای خاموش کردن اشتهای شما دریافت می کند. خوردن چربی باعث کاهش کربوهیدرات ها می شود که به تثبیت سطح قند خون کمک می کند.

چربی برای هر سلول بدن ضروری است. خوردن چربی های سالم باعث سلامت پوست، بهبود جذب ویتامین های محلول در چربی، مواد معدنی و سایر مواد مغذی می شود و حتی می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:  میوه پشن فروتو خواص آن | و چگونگی مصرف

آووکادو برای سلامت قلب مفید است

آووکادو حاوی 25 میلی گرم در هر اونس استرول گیاهی طبیعی به نام بتا سیستوسترول است.به نظر می رسد مصرف منظم بتا سیتوسترول و سایر استرول های گیاهی به حفظ سطح کلسترول سالم کمک می کند.

آووکادو برای چشم بسیار عالی است.

آووکادو حاوی لوتئین و زآگزانتین است، دو ماده شیمیایی گیاهی که به ویژه در بافت چشم بدن متمرکز شده اند، جایی که محافظت آنتی اکسیدانی برای کمک به حداقل رساندن آسیب، از جمله نور ماوراء بنفش، ایجاد می کنند.

از آنجایی که اسیدهای چرب غیراشباع موجود در آووکادو از جذب سایر آنتی اکسیدان های محلول در چربی مانند بتاکاروتن نیز پشتیبانی می کند، افزودن آووکادو به رژیم غذایی ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن کمک کند.

میوه آووکادو,آووکادو

ضد سرطان بودن یکی از خواص آووکادو است

فواید آووکادو برای مردان:

آووکادو می تواند به افزایش باروری در مردان کمک کند.

ویتامین E به همراه ویتامین C در نچسبیدن اسپرم ها به یکدیگر نقش دارد و تحرک آن ها را افزایش می دهد، بنابراین اسپرم می تواند خیلی راحت تر به سمت تخمک برود.

با مصرف بیشتر غذاهای غنی از ویتامین E و استفاده از مکمل های ویتامین E زیر نظر پزشک می توان میزان باروری در مردان را افزایش داد.

پیشگیری از پوکی استخوان یکی از «خواص آووکادو» است.

نصف آووکادو حدود 25 درصد از نیاز روزانه به ویتامین K را تامین می کند

این ماده مغذی اغلب نادیده گرفته می شود، اما برای سلامت استخوان ضروری است.

ویتامین K تحت تاثیر کلسیم و ویتامین D برای حفظ استخوان های سالم است. با این حال، رژیم غذایی با ویتامین K کافی ممکن است با افزایش جذب کلسیم و کاهش دفع کلسیم از طریق ادرار، از سلامت استخوان حمایت کند.

با خوردن آووکادو از سرطان پیشگیری کنید

دریافت کافی فولات از غذا، نویدبخش محافظت در برابر سرطان های روده بزرگ، معده، پانکراس و دهانه رحم است.

بیشتر بخوانید:  خواص صمغ پسته

اگرچه مکانیسم کاهش خطر آشکار در حال حاضر ناشناخته است، محققان معتقدند که فولات در برابر جهش‌های ناخواسته در DNA و RNA قبل از تقسیم سلولی محافظت می‌کند.

آووکادو حتی ممکن است در درمان سرطان نقش داشته باشد، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که فیتوکمیکال‌های استخراج‌شده از آووکادو می‌توانند به طور انتخابی رشد سلول‌های سرطانی را مهار کرده و باعث مرگ سلول‌های سرطانی شوند، در حالی که باعث رشد سلول‌های سالم می‌شوند. سیستم ایمنی لنفوسیت نامیده می‌شود.

همچنین نشان داده شده است که این فیتوکمیکال آسیب کروموزوم ناشی از سیکلوفسفامید، یک داروی شیمی درمانی را کاهش می دهد.

با خوردن آووکادو بچه های سالمی داشته باشید

فولات برای بارداری سالم بسیار مهم است.

مصرف کافی فولات خطر سقط جنین و نقص لوله عصبی را کاهش می دهد.

تحقیقات اخیر در دانشگاه مک گیل نشان می‌دهد که در موش‌هایی که از موش‌های دارای کمبود فولات با اسپرم تغذیه شده‌اند، در مقایسه با موش‌هایی که از موش‌هایی با میزان فولات کافی با اسپرم تغذیه شده‌اند، 30 درصد بیشتر از نقایص مادرزادی تغذیه شده‌اند.

کاهش خطر افسردگی با مصرف آووکادو

غذاهای غنی از فولات ممکن است به کاهش خطر افسردگی کمک کنند زیرا فولات از تشکیل هموسیستئین جلوگیری می کند، ماده ای که می تواند به گردش خون کمک کند و مواد مغذی را به مغز برساند.

هموسیستئین بیش از حد می تواند با تولید سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین که خلق و خو، خواب و اشتها را تنظیم می کنند، تداخل ایجاد کند.

میوه آووکادو,آووکادو

فیبر آووکادو حرکات منظم روده را افزایش می دهد

بهبود هضم

با وجود بافت خامه‌ای، آووکادو در واقع دارای فیبر بسیار بالایی است و در هر نصف میوه حدود 6 تا 7 گرم فیبر دارد.

خوردن غذاهای غنی از فیبر طبیعی می تواند به پیشگیری از یبوست، حفظ سلامت سیستم گوارشی و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده کمک کند.

سم زدایی طبیعی

آووکادو حاوی فیبر است، مقدار کافی فیبر باعث حرکات منظم روده می شود که برای دفع روزانه سموم از طریق صفرا و مدفوع بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید:  خواص نان جو و سبوس

مطالعات اخیر نشان داده است که فیبر غذایی ممکن است در تنظیم سیستم ایمنی و التهاب نقش داشته باشد.

درمان پوکی استخوان

موادی به نام ساپونین که در آووکادو، سویا و برخی غذاهای گیاهی دیگر یافت می‌شوند، با کاهش علائم آرتروز زانو مرتبط هستند و تحقیقات بیشتری برای تعیین اثرات طولانی مدت عصاره‌های جدا شده برنامه‌ریزی شده است.

عمل ضد میکروبی

میوه آووکادو حاوی موادی است که فعالیت ضد میکروبی دارند، به ویژه در برابر اشریشیا کلی، یکی از عوامل اصلی مسمومیت غذایی.

محافظت در برابر بیماری های مزمن

طبق گفته دپارتمان پزشکی داخلی و علوم تغذیه در دانشگاه کنتاکی، مصرف بالای فیبر با خطرات قابل توجهی از بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، فشار خون بالا، دیابت، چاقی و برخی بیماری های گوارشی مرتبط است.همچنین ثابت شده است که افزایش فیبر باعث کاهش فشار خون و کلسترول، بهبود حساسیت به انسولین و افزایش وزن در افراد چاق می شود.

چقدر باید بخوریم

نصف آووکادو حدود 4 میلی گرم ویتامین E دارد.

نیاز روزانه به ویتامین E برای مردان حداقل 4 میلی گرم و زنان 3 میلی گرم در روز است.

چگونه آووکادو را انتخاب و نگهداری کنیم؟

آووکادو به دلیل رنگ و شکل پوستش “گلابی تمساح” نامیده می شود.

آووکادوهای خوش فرم و بدون پوست را انتخاب کنید. برای استفاده فوری، آووکادوهایی بخرید که وقتی آنها را فشار می دهید کمی نرم هستند، این آووکادو رسیده است. برای رسیدن آووکادوهای سفت، آنها را به مدت چند روز در یک پاکت کاغذی با یک موز قرار دهید.

نحوه استفاده از آووکادو:

آووکادوی رسیده را بعد از شستن از وسط نصف کنید. سپس یک چاقو را در وسط قرار دهید و آن را بچرخانید تا هسته آن جدا شود.

می توانید آن را با پوست سرو کنید یا پوست آن را بردارید و در سوپ یا سالاد استفاده کنید یا با آن سس درست کنید.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …