خواص شیر اسب

شیر مادیان برای درمان اگزما و التهاب پوست مفید است.

برای قرن ها، شیر مادیان یک غذای مقوی محبوب با طعمی خاص و یکی از غنی ترین محصولات لبنی در جهان بوده است.

شیر مادیان قرن هاست که یک غذای مقوی و محبوب با طعمی خاص و یکی از غنی ترین لبنیات جهان بوده و شبیه خاویار بسیار گران قیمت است، اما ارزش هزینه اضافی را دارد زیرا جنبه دارویی دارد و باعث می شود. تقویت واقعی بدن و افزایش سیستم ایمنی و عدم وجود آلرژی و تحریک متابولیک و عوارض شیرهای دیگر را ندارد که با داشتن تنها 44 کالری در 100 گرم و داشتن آلبومین متفاوت است. حجم کم تولید این شیر تنها 1.4 لیتر در روز است.

شیر مادیان با داشتن کلسترول پایین و پروتئین بالا و توانایی جذب مواد سمی از خون به یک داروی ضد سرطان و ضد حساسیت تبدیل شده است.

با این حال، لوازم آرایشی تهیه شده از شیر مادیان بسیار گران خواهد بود، اما همیشه مشتریان خاص خود را دارند و آزمایشگاه های پیشرو همواره در تلاش هستند تا محصولات ارزان تری از این ماده تولید کنند.

از مشتقات این شیر می توان به پنیر تولید شده در جنوب فرانسه اشاره کرد که شیر اسب عرب است که در آن منطقه از محبوبیت خاصی برخوردار است که فقط در هتل های پنج ستاره سرو می شود و در دسته خاویار قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید:  نکات کلیدی درست کردن جوجه کباب

انگلستان، بولیوی، تبت، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرو و ​​بومیان آمریکای جنوبی از شیر مادیان در غذای خود استفاده می کنند و برخی از این کشورها توانسته اند از این موهبت اسب در تولید دارو و دارو تاثیرات زیادی داشته باشند. علم پزشکی

شیر مادیان یکی از شیرهای مغذی و گران قیمت است که حاوی ویتامین های A، ویتامین های گروه B، ویتامین C و ویتامین E است و شیر مادیان علاوه بر این ویتامین ها قادر است مقادیر کافی پتاسیم، منیزیم، کلسیم و آهن مورد نیاز بدن را تامین کند. . که به سلامت بدن کمک می کند در پایان بهتر است بدانید 7 قلی از شیر مادیان تنها 88 کالری دارد در حالی که همین مقدار شیر گاو 130 کالری دارد.

شیر مادیان در برخی از کشورها مانند روسیه جایگاه مهمی دارد و تحقیقات زیادی در زمینه خواص درمانی آن انجام شده است که در زیر با برخی از خواص شیر مادیان برای انسان آشنا خواهید شد.

شیر اسب,خواص شیر اسب

شیر مادیان حاوی ویتامین های C و A است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

بیشتر بخوانید:  خواص عسل شوید

خواص شیر مادیان

1- درمان اگزما و التهابات پوستی:

شیر اسب دارای خواص ضد التهابی قوی است و برای درمان مشکلات پوستی مانند اگزما، آکنه و پسوریازیس و سایر بیماری های التهابی پوست مفید است.ترکیب این شیر با روغن نارگیل می تواند علائم این نوع التهاب را کاهش دهد.

2- کمک به هضم غذا:

از آنجایی که شیر مادیان نسبت به شیرهای دیگر کازئین کمتری دارد، هضم آن آسان‌تر است. همچنین به دلیل وجود آنتی بادی در این شیر، استفاده از آن می تواند وضعیت روده ها را متعادل کرده و در نتیجه نفخ، یبوست و مشکلاتی از این قبیل را برطرف کند.

3- تقویت سیستم ایمنی بدن

شیر مادیان حاوی ویتامین C و A است که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی می شود.

4- بهبود سلامت استخوان ها:

در مقایسه با شیر گاو، شیر مادیان دارای مواد معدنی بیشتری است و ممکن است در بهبود سلامت استخوان موثر باشد.

5- جوانسازی و روشن شدن پوست:

شیر مادیان حاوی ویتامین های C، E و آنتی اکسیدان های مفید برای پوست است که از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. شیر مادیان و روغن نارگیل را با هم ترکیب کرده و با پنبه روی پوست بمالید و بعد از بیست دقیقه صورت خود را بشویید.

بیشتر بخوانید:  انواع چای و خواص آن ها

ویتامین A و ویتامین E موجود در شیر مادیان باعث کاهش لکه ها و جوش های صورت می شود.شیر مادیان و عسل را مخلوط کرده و روی صورت بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید.

خواص درمانی شیر اسب,درباره شیر اسب

شیر مادیان فشار خون را کاهش می دهد

6- کاهش فشار خون:

شیر مادیان به دلیل دارا بودن مقدار زیادی پتاسیم می تواند کشش رگ ها و رگ های خونی را کاهش داده و در نتیجه فشار خون را کاهش دهد.

7- درمان مشکلات تنفسی:

محققان معتقدند شیر مادیان در مقایسه با شیر گاو برای بهبود مشکلات تنفسی و ریوی و کاهش علائم آسم و برونشیت بهتر عمل می کند.

8- سم زدایی ارگانیسم:

برخی مطالعات نشان می دهد که شیر مادیان اثرات محرکی بر کبد دارد و می تواند با حمایت از کبد، بدن را سم زدایی کند.

9- درمان کم خونی:

شیر مادیان حاوی آهن و منیزیم است که در درمان کم خونی موثر است و سطح هموگلوبین خون را افزایش می دهد منبع: خوی وب.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …