خواص خرمالو و نگهداری

خرما سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

خرما برای روزهای سرد سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن است. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و ارزش غذایی فوق العاده ای دارد.

سرما از راه می رسد و بینی ها قرمز می شود، در عوض میوه ای ترش و شیرین از راه می رسد که در طول شب های طولانی پاییز و زمستان، جمع خانواده را گرم می کند. شبیه گوجه فرنگی، گوجه فرنگی نارنجی است. با همان پوست ظریف و ظریفی که باعث می‌شود وقتی لب‌هایتان را گاز می‌گیرید، لب‌هایتان را جمع کنید. بله می گوییم خرما. یک میوه محبوب پاییزی

خرما برای روزهای سرد سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن است. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و ارزش غذایی فوق العاده ای دارد.

خرمالو یکی از میوه هایی است که اگرچه سفت و نارس است، اما اگر آن را در دمای معمولی اتاق قرار دهید، رسیده و نرم و شیرین می شود.

این میوه برای روزهای خنک پاییزی که اکثر افراد کمی احساس خستگی و بی حالی می کنند بسیار مناسب است. خرما به اندازه انگور انرژی زا است.

بیشتر بخوانید:  کاربرد خوراکی روغن نارگیل

در غرب به آن زردآلو ژاپنی یا سیب آسیایی نیز می گویند.این میوه مانند یک گوجه فرنگی بزرگ با پوست صاف و صاف به نظر می رسد.خرمالو یک میوه چینی است و میوه ملی کره ای ها و ژاپنی ها نیز محسوب می شود.

در این کشورها خرمالو به طور گسترده کشت و مصرف می شود. درخت خرمالو یک درخت زینتی زیبا است که به راحتی می توان آن را پرورش داد. رشد این درخت کم است و ارتفاع آن به سختی از 5 تا 10 متر بیشتر می شود. درخت خرمالو عاشق آب و هوای مدیترانه ای است، اما سرما را نیز دوست دارد. (بیشتر بخوانید: نحوه کاشت دانه خرمالو)

خرمالو در قرن نوزدهم وارد اروپا شد. امروزه این میوه نه تنها در ژاپن و ویتنام، بلکه در برزیل، ایران، لبنان، اسپانیا، ایتالیا، تونس، الجزایر و حتی آمریکا نیز کشت می شود. باید بدانید که حدود 3000 نوع مختلف از این میوه وجود دارد.

خواص خرمالو,خواص و نگهداری از خرمالو

خرمالو در قرن نوزدهم وارد اروپا شد.

در زیر به برخی از خواص خرما اشاره کرده ایم.

بیشتر بخوانید:  خواص گندم سیاه یا چاودار

سرماخوردگی و آنفولانزا

خرمالو به دلیل داشتن ویتامین C می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کند.

درمان سنگ کلیه

خرمالو به دلیل داشتن مقادیر بالای پتاسیم و کلسیم به عنوان یک ادرارآور طبیعی عمل می کند که می تواند به پاکسازی مثانه و کلیه ها کمک کند و برای درمان بیماری های کلیوی و سنگ کلیه مفید است.

قلب

مقادیر بالای فیبر محلول و آنتی اکسیدان های موجود در خرمالو برای کاهش فشار خون بالا و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مفید است.

کبد چرب

خرما منبع عالی آنتی اکسیدان ها است که نقش کلیدی در سم زدایی و سلامت کبد ایفا می کند و ممکن است در درمان کبد چرب مفید باشد.

کم خونی

مس یکی دیگر از مواد معدنی موجود در خرما است که می تواند گلبول های قرمز خون را افزایش داده و کم خونی را درمان کند.

خواص خرمای سبز

خرمای سبز برای درمان خونریزی های گوارشی و تقویت معده مفید است.

اگر می خواهید از خوردن خرما لذت ببرید، خرمای کاملا رسیده را انتخاب کنید. برای مصرف خرمالوی رسیده بهتر است از یک قاشق چایخوری کوچک استفاده کنید.

فواید خرمالو, فایده های خرمالو

از یک قاشق چای خوری کوچک برای مصرف خرمای رسیده استفاده کنید

بیشتر بخوانید:  فواید و مضرات خوردن مغز گوسفند

خرمالو سبز طعم تلخی دارد و به دلیل داشتن تانن باعث چروک شدن لب و دهان می شود. اگر این طعم و مزه را دوست ندارید، صبر کنید تا خرمای شما کاملاً برسد. این میوه در دمای اتاق می رسد. اگر چند روز کنار سیب یا موز بماند خیلی زودتر می رسد.

اگر از طرفداران میوه های یخ زده هستید، باید بدانید که می توانید این میوه را در فریزر بگذارید و بعدا استفاده کنید.

می توانید خرمالوها را روی درخت بگذارید تا کاملا نرم و رسیده شوند و در هنگام خوردن البته اگر پرندگان اجازه دادند می توانید بخورید.

خرمالوهای سبز را در یک سبد می چینیم و در یخچال می گذاریم.

آنها به خوبی در یخچال نگهداری می شوند و شل نمی شوند.

به میزان مصرف روی طاقچه (جای گرم) می گذاریم تا کاملا شل و رسیده باشند.

حتما بذارید کاملا نرم و رسیده و بعد مصرف کنید منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …