خواص ترب سیاه

ترب سیاه چه خواصی دارد؟

خواص فوق العاده ترب سیاه

ترب سیاه نوعی تربچه است که پوست آن سیاه است. به آن شلغم سیاه نیز می گویند. ترب سیاه خواص زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

فواید ترب سیاه:

ترب سیاه نوعی ترب است که پوست آن سیاه است و در اروپا و آسیا به طور گسترده کاشته می شود. اینها مزایای سلامتی قابل توجه مصرف ترب سیاه است.

ترب سیاه سرشار از آنتی اکسیدان گلوتاتیون است که برای سلامت کبد بسیار مهم است.

ترب سیاه سرشار از ویتامین C است.

این تربچه دارای مقدار زیادی ویتامین C است که استرس اکسیداتیو را در بدن ما کاهش می دهد و خطر ابتلا به سرطان، پارکینسون و آلزایمر را کاهش می دهد.

برای ایمنی، سطوح بالای منیزیم و ویتامین C برای حمایت از تولید گلبول های سفید و سلامت سیستم ایمنی مهم است.

ترب سیاه کلسترول را تنظیم می کند

یکی از بهترین کاربردهای دارویی ترب سیاه این است که نقش فعالی در گردش خون و متابولیسم چربی در بدن دارد. کبد را کارآمد و مولد می کند، گردش خون و متابولیسم را در بدن بهبود می بخشد.کبد کلسترول را قبل از اینکه در بافت های چربی و دیواره شریان ها رسوب کند جذب می کند.ناخالصی ها را فیلتر می کند و چربی ها را بیشتر پردازش می کند. این روند همچنان به کار مجدد ادامه می یابد. تجمع چربی را از بین می برد. بنابراین، تشکیل کلسترول را کاهش می دهد و به طور غیر مستقیم خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید:  خواص روغن زیتون و فواید آن برای بدن

ترب سیاه سرشار از فیبر غذایی است که می تواند سطح کلسترول را در رگ های خونی کنترل کند.

خواص ترب سیاه,آشنایی با خواص ترب سیاه

فواید ترب سیاه

سنگ شکن

خوردن ترب سیاه یک درمان طبیعی برای سنگ کلیه و کیسه صفرا است. همچنین درد ناشی از سنگ را تسکین می دهد. ادرار را زیاد می کند. خاصیت ادرار آور ترب سیاه سنگ کیسه صفرا و سنگ کلیه را از بین می برد.

برای کاهش وزن مفید است.

ترب سیاه سرشار از فیبر غذایی و ویتامین هایی مانند A، C و E، منیزیم و سلنیوم است. همه این مواد مغذی به ویژه برای حفظ سلامتی و تسهیل کاهش وزن مهم هستند.

مفید برای هضم یکی از خواص ترب سیاه است.

مقدار زیادی فیبر از ترب سیاه نیز برای عملکرد طبیعی روده مفید است.

ترب سیاه برای سم زدایی مفید است.

ترب سیاه برای دفع سموم از بدن و برای سلامت سیستم ایمنی مفید است.

همه ی خواص ترب سیاه, درباره ی ترب سیاه

ترب سیاه برای دفع سنگ کلیه و کیسه صفرا مفید است.

درمان سرفه ترب سیاه

ترب سیاه برای درمان سرفه مفید است و می تواند به طور موثر به پاکسازی مخاط و تسکین سرماخوردگی و برونشیت کمک کند.

بیشتر بخوانید:  پیچک کدو چیست؟ + خواص و روش مصرف

برای رشد مو مفید است.

مواد مغذی مانند منیزیم و سلنیوم موجود در ترب سیاه برای گردش خون سالم پوست سر و رشد موهای سالم مفید هستند.

خشکی یا چربی اضافی پوست سر را از بین می برد

ترب سیاه همچنین می تواند برای درمان پوست سر خشک یا بیش از حد چرب استفاده شود. اگر از شوره سر بیش از حد رنج می برید، همین امروز از آب ترب سیاه استفاده کنید. همچنین مواد مغذی لازم را برای مو و پوست سر فراهم می کند. برعکس، اگر پوست سر شما به دلیل تولید بیش از حد غدد چربی چرب است، روی ماسک موی تربچه سیاه شرط بندی کنید. این ماده می تواند ترشح سبوم را کنترل کند و موهایی بلند و درخشان به شما بدهد.

ترب سیاه چیست؟, شلغم سیاه چیست؟

یکی از فواید ترب سیاه هضم بهتر آن است

درمان پرکاری تیروئید (بیماری گریوز)

ترشح بیش از حد از غده تیروئید که به عنوان “پرکاری تیروئید” یا “بیماری گریوز” شناخته می شود، با ترب سیاه نیز قابل درمان است.ترکیب اصلی گوگرد موجود در سبزیجات به نام “رافانین” نقش اساسی در تنظیم ترشح غدد تیروئید ما دارد.بنابراین مصرف منظم ترب می تواند به ما کمک کند از پرکاری تیروئید دور بمانیم.

کم کاری تیروئید. مصرف روزانه ترب سیاه می تواند از کم کاری تیروئید پیشگیری کند زیرا سرشار از سلنیوم و پتاسیم است.

بیشتر بخوانید:  تخم مرغ بومی و خواص آن

هضم غذا را بهبود می بخشد

همانطور که در بالا ذکر شد، ترب سیاه یک سم زدایی عالی است. همچنین سموم را از معده خارج می کند. به حفظ سطح pH معده کمک می کند. علاوه بر این، سرشار از فیبر است. فیبرها هضم را تسهیل می کنند. همچنین، عملکرد صفرا را بهبود می بخشد که منجر به هضم سالم می شود. در نهایت، میزان کلی هضم بدن سالم است.

ترب سیاه ورم و دل درد را درمان می کند.

این ماده با دوز بالای آنتی اکسیدان های تازه اثر رادیکال های آزاد را خنثی می کند. سموم را از روده، روده بزرگ و معده دفع می کند. در نهایت اسیدیته کاهش می یابد. بنابراین با مصرف ترب سیاه به طور طبیعی نفخ معده کاهش می یابد.

خواص ضد سرطانی ترب سیاه

ترب سیاه حاوی آنتی اکسیدان های عالی است که آن را به یک داروی عالی ضد سرطان تبدیل می کند.آنتی اکسیدان ها تشکیل رادیکال های آزاد در سلول ها و بافت ها را کنترل می کنند، تقسیم سلولی و عملکرد را کنترل می کنند، بنابراین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند.

بنابراین، فقط آب ترب سیاه را در صبحانه خود بگنجانید یا مقداری تکه ترب سیاه را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید. شما می توانید تفاوت را در چند روز ببینید.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …