خواص آلبالو و گیلاس

خواص آلبالو

از جمله خواص گیلاس، سرشار از ویتامین های A، B، D و D، مواد مشابه سرشار از منیزیم، کلسیم و آهن و همچنین حاوی کمی سدیم، پتاسیم، روی و فسفر است.

دوستی با خواص گیلاس:

گیلاس 1 میوه ای فوق العاده مفید برای بیماران قلبی و روماتیسمی است و می تواند زیبایی را برای خانم ها به ارمغان بیاورد.

خواص آلبالو و آلبالو شبیه به هم است و استفاده از آنها باعث آرامش اعصاب می شود اما در هر صورت نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

آلبالو برای افرادی که چربی شکمی دارند مفید است، می توان آن را به صورت تازه، خشک یا به عنوان مربای آلبالو یا پای مصرف کرد.

مواد معدنی موجود در گیلاس حاوی آهن، کلسیم، فسفر، کلر، گوگرد، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، روی، منگنز و کبالت است. ارزش غذایی و کالری آلبالو 50 کالری در 100 گرم است.

گیلاس عرق بسیار خوبی است.

آلبالو دارای خواص ضد باکتریایی است که با سم زدایی پوست به درمان آکنه و جوش های سرسیاه کمک می کند.

آلبالو ادرار آور است.

خوردن گیلاس باعث آرامش اعصاب می شود اما در هر صورت در مصرف آن زیاده روی نکنید.

این میوه نشاط آور بوده و اثر ضد عفونی کننده روده ای دارد و همچنین التهاب معده را کاهش می دهد.

مصرف گیلاس در دوران شیردهی

گیلاس یکی از میوه های تابستانی است که باعث باد شکم می شود و در مواردی که باعث باد شکم شود وارد شیر شده و باعث سردرد و نفخ در نوزادان شیرده می شود. برای رفع این مشکل می توانید بعد از مصرف میوه نعنا بخورید. البته عرق نعناع را باید زمانی مصرف کرد که هنوز اجزای نفخ وارد شیر نشده باشد.

خواص آلبالو,آلبالو گیلاس

دارایی گیلاس

موارد منع مصرف گیلاس

افراد مبتلا به بیماری التهابی روده باید از خوردن گیلاس پرهیز کنند، زیرا گیلاس حاوی سلولز است و دیر هضم می شود.

کسانی که معده یا روده ضعیفی دارند می توانند آلبالو پخته را به صورت کمپوت یا مربا بخورند. زیرا به راحتی هضم می شود. یا می توانند این میوه خوشمزه را با معده خالی بخورند.

افراد مبتلا به دیابت می توانند این میوه را در حد اعتدال مصرف کنند.

بیشتر بخوانید:  خاصیت شیر کاکائو قبل از ورزش

گیلاس نباید به عنوان دسر یا غذای اضافی برای افراد چاق مصرف شود، این افراد می توانند از این میوه به عنوان غذای اصلی خود استفاده کنند، آلبالو کم کالری است.

بیماران کلیوی باید گیلاس را با احتیاط مصرف کنند.

آلبالو گیلاسی,فرق گیلاس و آلبالو

گیلاس گیلاس

خواص دارویی آلبالو:

• گیلاس سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که روند پیری را کند می کند.

خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

فلاونوئیدهای موجود در گیلاس از هرگونه آسیب ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

درمان مناسبی برای آرتریت، روماتیسم، واریس و درد مفاصل است.

گیلاس را می توان به عنوان ماسک زیبایی و کاهش چین و چروک روی پوست استفاده کرد.

برای کلیه ها مفید است و به دفع سموم از بدن کمک می کند.

سوخت بدن را افزایش می دهد و به هضم غذا کمک می کند.

سیستم عصبی را آرام می کند و با تولید هورمون های شادی در بدن احساس بهتری به ما می دهد.

چربی کمی دارد و فیبر زیادی دارد و برای تصفیه خون در دستگاه گوارش بسیار مفید است.

همچنین برای عملکرد منظم قلب، روده و معده بسیار مفید است.

• قوای فکری را تقویت می کند.

افرادی که گوشت زیاد می خورند و خون اسیدی دارند می توانند از گیلاس استفاده کنند زیرا خون را قلیایی می کند.

برای کاهش وزن مفید است.

ویتامین C زیادی دارد.

گیلاس چربی اشباع شده بسیار کمی دارد و کلسترول ندارد.

• یکی از مهمترین فواید این میوه اثربخشی آن در درمان سردرد به دلیل وجود آنتی سیانین و بیوفلاونوئیدها است که در درمان سردرد بسیار مفید است.

آشنایی با خواص آلبالو,خواص و مضرات آلبالو

کاهش کلسترول یکی از خواص آلبالو است

خواص دارویی آلبالو.

گیلاس علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی مهم حاوی آنتوسیانین است که اثر آنتی اکسیدانی دارد. خوردن آلبالو و عسل له شده به عنوان ماسک صورت مناسب است.

کلاه گیلاس که طعمی قابض و تلخ دارد، به شدت ادرارآور است و از دیرباز در فرمولاسیون های مربوط به اختلالات کلیه و مجاری ادراری مانند ادم کلیوی، سنگ کلیه، ادم و دفع رسوبات ادراری استفاده می شده است.

بیشتر بخوانید:  برای رفع تلخی غذا چکار باید کرد؟

اگر مبتلایان به روماتیسم گیلاس بخورند از نقرس جلوگیری می کند.

گیلاس به طور کلی اثراتی مشابه کلاه آلبالو دارد و میوه آن علاوه بر خواص آلبالو، برای بیماران مبتلا به مشکلات کبدی و التهاب دستگاه گوارش توصیه می شود.

از ساقه های کوچک یا از پوست ساقه گیلاس محصولاتی مانند قابض، ضد سرفه یا ادرارآور تهیه می شود.مهم ترین اثرات گزارش شده:

ضد درد، ضد التهاب، آنتی اکسیدان، کاهش دهنده تب، قابض، ادرار آور، ضد درد، سرکوب کننده سرفه، مقوی، ضد فشار خون و ضد کلسترول.

کسانی که بیماری قلبی دارند، چون آلبالو ادرار آور است، پتاسیم آن از باقی ماندن آثار نمک در رگ ها و دفع آن به صورت ادرار جلوگیری می کند و به عملکرد قلب کمک می کند.

ممنوعیت مصرف گیلاس

اگرچه خوردن این میوه برای ما خوشایند است اما باید بدانیم که پزشکان این میوه را برای کودکان زیر 3 سال توصیه نمی کنند. زیرا اثرات بدی روی دستگاه گوارش شما می گذارد و عواقب بدی دارد. مصرف گیلاس توسط کودکان باعث اسهال می شود.

خوردن زیاد آلبالو باعث گاز روده، گرفتگی معده، سوزش سر دل و نفخ می شود.

آلبالو گیلاسی,فرق گیلاس و آلبالو

تفاوت گیلاس و گیلاس.

تفاوت گیلاس و گیلاس:

تفاوت گیلاس و گیلاس را بدانید:

دو نوع گیلاس وجود دارد: آلبالو شیرین و ترش.

گیلاس شیرین – در اواخر ژوئن، گیلاس بهتر است در اواسط فصل چیده شود و به عنوان نوشیدنی استفاده شود، مستقیم یا در سالاد یا با ظرف حاوی پنیر سفید خامه ای مصرف شود.

محبوب ترین نوع گیلاس سر است که پوست آن قرمز تیره تا قرمز مایل به ارغوانی است که سیاه می شود و گوشت آن در هنگام رسیدن قرمز تیره یا بنفش می شود. به گفته مرکز باغ گلخانه، گیلاس گوشتی شیرین و آبدار دارد.

گیلاس رانیر (گیلاس زرد) عمدتاً دارای پوست زرد با گوشت قرمز روشن و زرد روشن است.این گونه ها ممکن است کمی کمتر از گیلاس بینگ شیرین باشند، اما هر دو از یک درخت گیلاس، Primus avium می آیند.گیلاس بینگ احتمالاً مشهورترین گیلاس در این دسته است، این گیلاس انباری است که اولین بار در اواخر دهه 1800 در مزارع لوئیس کشت شد. ساخته شده در اورگان. نام Biing از یکی از کارگران مزرعه چینی گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با انواع ماسوره های قیف

طبق آزمایشات، گیاهان شیرین Gilas Big نسبت به گیلاس هندی فعالیت ضد التهابی بیشتری دارند. بنابراین این ما را به این فکر می‌کند که ممکن است آنتی‌بادی‌هایی علیه آنتوسیانین‌ها وجود داشته باشد و این آنتی‌بادی‌ها در گیلاس قرمز شیرین بسیار بیشتر از هویج هستند و تقریباً در گیاهان زرد وجود ندارند.

گیلاس – با نام مستعار “گیلاس پایی”، این گیلاس آبدار و با کیفیت است. محبوب ترین نوع، گیلاس مونت مورنسی، قرمز روشن است، اما معمولا آنها را خشک، منجمد یا کنسرو شده می بینید، مگر اینکه نزدیک به یکی از آن ها باشید. آنها از مزارع خانوادگی کوچک در آمریکای شمالی می آیند که در آنجا رشد می کنند. ترشح گیلاس مونت مورنسی طعمی شیرین و ترش دارد.به گفته این موسسه، این نوع گیلاس برای سلامتی بیشتر مورد بررسی قرار گرفته است. تحقیقات نشان می دهد که گیلاس مونت مورنسی التهاب را کاهش می دهد، ورزش را تسریع می کند و به تنظیم خواب کمک می کند.

این طعم ترش نشان دهنده سطوح بالای آنتوسیانین است که به 2 مزیت اول کمک می کند. Montmorency نام خود را از دره 1 در شمال پاریس، فرانسه گرفته است، جایی که گیلاس برای اولین بار در قرن 18 تولید شد. Richmond Primary و Star Star دو نوع گیلاس هستند.

گیلاس ماراشینو: این گیلاس های مصنوعی به رنگ صورتی روشن و قرمز هستند و در 1 شیشه بسته بندی می شوند. آنها سر خود را برگردانده اند و دلیل خوبی هم دارد، زیرا از گیلاس شیرین درست شده اند. ماراشینوها اساساً گیلاس های سیاه کوچکی هستند که ماراسکا نامیده می شوند. گیلاس محبوب ترین نوشیدنی در ایالات متحده است.

ماراشینوها گیلاس هایی هستند که برای فروش خیلی کوچک یا خیلی کوتاه هستند، نمک زده می شوند تا رنگ و طعم طبیعی خود را از دست بدهند، بدون هسته، به مدت 30 روز در شیرین کننده های مصنوعی و رنگ های خوراکی استفاده می شوند. آنها اغلب در دسرها، کوکتل ها و ماکت های معبد شرلی استفاده می شوند.

منبع: سایت خویوب و بیتوته

.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …