تکنیک هایی برای خوش طعم کردن گوشت

طعم دار كردن گوشت چرخ كرده,طعم دار كردن گوشت قرمز

چاشنی گوشت گاو باربیکیو

گوشت ماده اصلی پخت انواع غذاهاست اما طرز پخت آن در لطافت و خوشمزگی آن تاثیر بسزایی دارد. در این مقاله روش های پخت گوشت آموزش داده می شود.

پختن استخوان های گوشت

وقتی استخوان را می‌پزید، مقداری گوجه فرنگی یا کمی سرکه اضافه کنید تا مواد مغذی بیشتری از استخوان خارج شود. آب استخوان دارای خواص تغذیه ای بسیاری است. مصرف خود را از دست ندهید.

گوشت را در دمای مناسب نگه دارید.

یکی از مهم ترین نکات در تهیه کباب که متاسفانه اکثر خانواده ها به آن توجهی ندارند، نگهداری گوشت خام قبل از کباب شدن در دمای مناسب است. گوشت کبابی را باید در دمای حداکثر 6 تا 8 درجه سانتیگراد بالای صفر نگهداری کنید زیرا بیش از 2 ساعت نگه داشتن گوشت در دمای بالای 8 درجه باعث خراب شدن آن می شود.

برای حفظ دمای دلخواه، می توانید گوشت کبابی را چند ساعت قبل در فریزر قرار دهید یا آن را در یک خنک کننده پر از یخ قرار دهید تا زمان خوردن آن و قبل از خروج از منزل برسد.همچنین توجه داشته باشید که گوشت کبابی باید آخرین چیزی باشد که از خانه خارج می کنید و بهتر است آن را تا آخرین لحظه در یخچال یا حتی در فریزر بگذارید.

قبل از انجماد گوشت را آبکش کنید

هنگامی که گوشت منجمد ذوب می شود، بسیاری از مواد مغذی همراه با آب آن خارج می شود. بنابراین گوشت را قبل از گذاشتن در فریزر خوب بشویید تا بتوانید آب آن را با گوشت بپزید.

بیشتر بخوانید:  خواص فوق العاده ماهی قزل آلا برای سلامتی

گوشت منجمد

قبل از انجماد گوشت، آن را خوب بشویید و سپس خشک کنید. هنگامی که گوشت منجمد ذوب می شود و آب آن آزاد می شود، بسیاری از مواد مغذی همراه با آب آن خارج می شود. راه حل این است که گوشت را قبل از انجماد خوب بشویید تا بعداً آب آن را به همراه گوشت بپزید.

گوشت را قبل از انجماد مزه دار کنید. برای طعم دادن به گوشت قرمز بهتر است گوشت را به مدت 3 تا 4 ساعت در کمی سرکه، برگ بو، زعفران، سیر و پیاز رنده شده خیس کنید و سپس در فریزر بگذارید.

اگر گوشت یا استخوان ها را به مدت 48 ساعت در آب با کمی سرکه خیس کنید و در یخچال نگهداری کنید، زمان کمتری برای پختن و خوش طعم شدن آنها خواهد بود.

گوشت را بخوابانید

برای طعم دادن به گوشت آن را در مواد می گذارند.خوابیدن گوشت به این معناست که گوشت را با ادویه ها و چاشنی های مختلف برای چند ساعت بگذارید و سپس آن را تفت داده و بپزید.خوابیدن طعم آن را بسیار خوشمزه می کند. اگر گوشت را به روش بالا بخوابانید می توانید تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید و در مواقع لزوم آن را خارج کرده و تفت دهید و یک غذای بسیار خوشمزه تهیه کنید. گوشت و مرغ را 4-3 ساعت بخوابانید اما برای ماهی نیم ساعت کافی است. در حین کباب کردن، برای طعم بهتر، مایع گوشت خواب را به تدریج روی گوشت بریزید.

برای طعم دادن به گوشت قرمز کبابی، بهتر است 3 ساعت قبل گوشت قرمزی را که می خواهید کبابی کنید، با کیوی رنده شده، نمک، فلفل قرمز، کمی سس مایونز یا ماست و کره خوابانید.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با فواید دوغ

برای طعم دادن به گوشت چرخ کرده از نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران استفاده کنید.

مزه دار کردن گوشت،طعم دار كردن گوشت كبابي

بره را مزه دار کنید

استفاده از سرکه برای پختن گوشت

اگر گوشت یا استخوان را از محدوده آزاد به مدت 48 ساعت در آب با کمی سرکه خیس کنید و در یخچال نگهداری کنید، مواد مغذی زیادی داخل آن وجود دارد. همچنین به زمان پخت کمتری نیاز خواهید داشت. برای حداکثر استفاده، خوب است گوشت و استخوان را به قطعات کوچک برش دهید تا سرکه نفوذ کند.

دمای پخت گوشت

نکته مهم در مورد پخت گوشت این است که اگر به مدت طولانی در دمای بالا قرار گیرد، گوشت سفت می شود.(در ظرفی که حرارت را در خود نگه می دارد مانند بشقاب چینی) دقت کرده اید که وقتی چند لحظه گوشت را تفت می دهید یا سرخ می کنید به راحتی می توانید گوشت برشته یا سرخ شده بخورید اما اگر روی همان گوشت سرخ شده آب بریزید و برای مدت طولانی می پزد، دو یا سه ساعت طول می کشد تا بپزد. دلیل آن این است که پروتئین در دمای بالا سفت می شود.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اگر لیوان یا لیوان شیر را با آب داغ بشویید، شیر اطراف لیوان یا لیوان دیرتر از زمانی که آن را با آب سرد می شویید، پاک می شود؟ یا اگر لکه خون را روی پارچه ای بگذارید و آن را در آب داغ خیس کنید، لکه به آرامی از بین می رود. اگر پنیر حرارت مستقیم و زیاد را ببیند مانند لاستیک می شود. در تمام این موارد، پروتئین تحت تأثیر دمای بالا سفت می شود.

بیشتر بخوانید:  فوت و فن پخت برنج

برای اینکه بدانیم برای گوشت کدام گرید مناسب است تا پروتئین آن حفظ شود و طعم خوبی داشته باشد از کمترین سوخت استفاده می شود تا حداکثر خواص گوشت حفظ شود.

تحقیقات نشان داده است که بهتر است گوشت را در دمای پایین بپزید و سعی کنید آن را با همان آب اصلی طبخ کنید.اگر می بینیم که گوشت با مرمر نرم می شود به این دلیل است که چربی حرارت را به آرامی منتقل می کند مخصوصاً وقتی که داغ نیست در حین تهیه جیگو اگر گوشت را در دمای پایین بپزید گوشت به راحتی سرخ می شود. و به سرعت سفت نمی شود همه گوشت ها به طور یکنواخت پخته شده و به ته قابلمه نمی چسبد

با حرارت کم گوشت کمتر جمع می شود و ظاهر آن همچنان زیباتر و آبدارتر می شود. علاوه بر این، آب معدنی آن حفظ می شود.

مزه دارکردن گوشت قرمز برای کباب,مزه دار کردن گوشت گوسفند

چاشنی گوشت قرمز برای کباب

بهترین زمان برای افزودن پیاز به گوشت چرخ کرده چه زمانی است؟

ابتدا گوشت را از تیغه درشت چرخ گوشت رد کنید. سپس پیاز را به همراه کمی نمک به گوشت اضافه کنید و این بار گوشت را از تیغه ریز چرخ گوشت رد کنید. حالا سس باربیکیو آماده است.

گوشت تفت داده شده

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …