توفو یا پنیر سویا و خواص آن

خواص پنیر توفو,خواص پنیر سویا

توفو منبع عالی اسیدهای آمینه، آهن، کلسیم و سایر ریزمغذی‌ها است.

توفو خوراکی چیست؟

پنیر توفو یا پنیر سویا که توفو نیز نامیده می شود، از کشک شیر سویا به دست می آید و برای پیشگیری از سرطان پروستات و سینه مفید است، به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و درمان کلسترول بالا کمک می کند.

انواع توفو

توفوی نرم و صاف که به توفوی ژاپنی معروف است، دارای محتوای آب بالایی است. از این نوع توفو برای تهیه کلوچه، پودینگ، شیرینی، اسموتی و دسر استفاده می شود.

توفوی معمولی که بافت اسفنجی دارد و کبابی و سرخ می شود.

توفوی دودی که بیشتر به صورت خام و برای تهیه سالاد استفاده می شود.

توفوی تخمیر شده برای تهیه غذاهای گیاهی با برنج و فرنی استفاده می شود.

پنیر سویا,توفو

پروتئین سویا که در توفو به مقدار زیاد وجود دارد، کلسترول بد خون را کاهش می دهد

خواص پنیر توفو:

توفو حاوی کلسیم است: اگر به دلایلی با مصرف لبنیات مشکل دارید، باید به کلسیم مورد نیاز بدن خود فکر کنید.خوشبختانه، خوردن توفو راهی عالی برای تامین نیازهای کلسیم شماست.نتایج تحقیقات نشان می دهد که بدن کلسیم موجود در توفو را به اندازه کلسیم شیر جذب می کند.هنگام خرید توفو فقط محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی سولفات کلسیم هستند.

بیشتر بخوانید:  بهترین روش سیب زمینی سرخ کردن

بیماری های قلبی عروقی به دلیل خواص توفو: مصرف توفو به عنوان جایگزین پروتئین حیوانی باعث کاهش سطح کلسترول LDL می شود که به نوبه خود خطر ابتلا به تصلب شرایین را کاهش می دهد و فشار خون بالا را کاهش می دهد.

خواص ضد پوکی استخوان توفو: ایزوفلاون های سویا برای کاهش تحلیل استخوان و افزایش تراکم استخوان در دوران یائسگی و همچنین کاهش سایر علائم یائسگی شناخته شده اند.

نصف فنجان توفو حاوی 94 کالری، 2 گرم کربوهیدرات، 5 گرم چربی و 10 گرم پروتئین است.

سویا سرشار از چربی های غیراشباع سالم (به ویژه اسید آلفا لینولنیک امگا 3) است.

دیابت نوع 2: افراد مبتلا به دیابت نوع 2 اغلب دچار بیماری کلیوی هستند که باعث می شود مقادیر زیادی پروتئین از طریق ادرار دفع شود. شواهد یک مطالعه اخیر نشان داد افرادی که فقط پروتئین سویا می‌خورند در مقایسه با افرادی که پروتئین حیوانی می‌خورند. پروتئین کمتری داشتند.پروتئین در رژیم غذایی شما

پنیر سویا منبع خوبی از پروتئین و حاوی هر 9 اسید آمینه ضروری است و علاوه بر این، این گیاه منبع ارزشمندی از آهن و کلسیم و مواد معدنی منگنز و فسفر است.علاوه بر این، حاوی منیزیم، مس، روی و ویتامین B1 نیز می باشد

بیشتر بخوانید:  فواید مصرف ماهی با استخوان

توفو و تمام محصولات سویا حاوی مقادیر بالایی اگزالات هستند. افرادی که سابقه سنگ کلیه حاوی اگزالات دارند باید از مصرف محصولات سویا خودداری کنند.

افزایش مصرف غذاهای گیاهی مانند توفو خطر چاقی و مرگ و میر کلی، دیابت، بیماری های قلبی را کاهش می دهد و باعث سلامت مو و افزایش انرژی می شود.

نحوه استفاده از توفو پنیر

پنیر توفو را می توان به صورت عمده یا در بسته بندی های کوچکتر خریداری کرد. پنیر توفو را می توان به شکل های مختلف کم آب، منجمد یا کنسرو شده در بازار یافت.

پس از باز کردن بسته توفوی پنیر، لطفاً قبل از استفاده آن را با آب بشویید.

پنیر توفو را می توان در یخچال نگهداری کرد در حالی که آب سطح آن را تا یک هفته می پوشاند و در این مدت باید به طور مرتب آب را عوض کنید.

اگر آن را از بسته بندی خارج نکرده اید، می توانید آن را تا 5 ماه در فریزر نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید:  خواص ظروف سنگی؟و انواع آن

روش های مختلفی برای مصرف توفو وجود دارد که بسته به نوع آن، پنیر توفو را می توان به صورت خام، سرخ شده، کبابی، در سس توفو یا در تهیه کلوچه، شیرینی، دسر، سالاد و وعده های غذایی مانند سوپ و املت مصرف کرد.ساندویچ توفو

آشنایی با پنیر سویا, خاصیت پنیر سویا

پروتئین سویا که در توفو به مقدار زیاد وجود دارد، کلسترول بد خون را کاهش می دهد

خرید و نگهداری توفو

توفو می تواند در بسته بندی های تکی یا باز عرضه شود.

پس از باز کردن بسته، باید توفو را در یخچال نگهداری کنید.

توفو سفت تر برای پخت، کباب کردن و سرخ کردن با سبزیجات مناسب است.

توفوس های نرم برای تهیه سس، سوپ و سالاد مناسب هستند.

درست مثل پنیر معمولی ابتدا آن را آبکش کنید و سپس در ظرفی بریزید و روی آن آب بریزید. با این روش می توانید توفو را تا یک هفته نگهداری کنید.

توفو اغلب در خواربار فروشی های گیاهی یافت می شود.

توفو طعم طبیعی دارد. بنابراین، می توان از آن به روش های مختلف استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …