تفاوت ژامبون کالباس و بیکن در چیست؟

آشنایی با تفاوت های سوسیس و کالباس, بیکن چیست

ژامبون نوعی فرآورده گوشتی است که از گوشت ران حیوانی فرآوری می شود.

در این مقاله قصد داریم تفاوت بین سوسیس و بیکن و انواع حلال بیکن را بدانیم.

در حال حاضر با توجه به تغییر شیوه زندگی و کار افراد، الگوی مصرف مواد غذایی دستخوش تغییراتی شده و میل به مصرف غذاهایی که سریع آماده می شوند مانند فست فودها یا غذاهای آماده افزایش یافته است. فرآورده های گوشتی مانند سوسیس، کالباس، بیکن، ژامبون و … به عنوان قدیمی ترین و پرمصرف ترین غذاهای آماده و نیمه کنسرو شده جایگاه ویژه ای در سبد غذایی افراد دارند که هر کدام بسته به نوع غذا متفاوت است. . . ، مصرف گوشت و میزان مصرف گوشت. در این مقاله قصد داریم تفاوت بین سوسیس و بیکن و انواع حلال بیکن را بدانیم.

تفاوت بین ژامبون، سوسیس و بیکن چیست؟

بولونیا

سوسیس یا کالباس در زبان فارسی، سوسیس و جگرکند معمولاً از گوشت گاو، گوسفند و گوساله درست می‌شود. برخی از سوسیس ها از مخلوطی از انواع مختلف گوشت تهیه می شوند. از موادی مانند سیر، خلال بادام، زیتون و پسته اغلب برای طعم دادن به این فرآورده گوشتی استفاده می شود.

ژامبون

ژامبون یا پروسوتو در زبان فرانسوی نوعی فرآورده گوشتی است که به راحتی از ران حیوانات با مواد نگهدارنده و نمک به راحتی پخته یا دود می شود.در ایران آنقدر ریشه دوانده که به سوسیس و کالباس با درصد گوشت بیش از 70 درصد ژامبون می گویند. اما در اروپا روش های مختلفی برای تولید سوسیس و ژامبون وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  خواص طالبی

سوسیس

از کلمه لاتین salsus به معنی نمک گرفته شده است و امروزه نام آن به سوسیس تغییر یافته است. معمولا در زمان های قدیم سوسیس ها را با لایه ای از روده حیوانات می پوشاندند. اما امروزه این روکش ها معمولا از کلاژن یا سلولز و حتی پلاستیک ساخته می شوند.

تفاوت اصلی کوریزو و سالچیسون مربوط به زمان پخت آنهاست. سوسیس در مقایسه با سوسیس فرآیند پخت جزئی دارد و هنگام مصرف باید دوباره پخته یا سرخ شود. در حالی که سوسیس در هنگام فرآوری حرارت کافی و لازم را دیده و آماده مصرف است. همچنین مواد نگهدارنده سوسیس بیشتر از سوسیس است.

استیک چیست؟

استیک تکه ای از گوشت است که از منابع مختلفی مانند گوشت گاو، ماهی، ماهی آزاد، گوشت خوک و غیره تهیه می شود. با این حال، هدف اصلی استیک بریدن گوشت گاو است.بنابراین گوشت گاو گوشت گاو است در حالی که استیک برش خاصی از گوشت است.همه تکه های گوشت را نمی توان استیک نامید، اما همه استیک ها گوشت گاو هستند. برش مخصوص گوشت گاو استیک نامیده می شود. در نتیجه اگر بریدگی بین باسن و ران حیوان باشد فیله مستقیم و اگر برش از گوشت دنده حیوان باشد فیله اسکاچ می گویند.

بيكن مرغ چيست,بیکن گوشت

بیکن چیست؟

بیکن چیست؟

بیکن نوعی غذای گوشت خوک فرآوری شده است که در کشورهای اسلامی از گوشت های حلال مانند بره، گوشت گاو، مرغ و بوقلمون نیز تهیه می شود.

بیکن در واقع گوشت خوک نمکی است که به دو روش دودی و خشک فرآوری می شود. امروزه در کشورهای اسلامی انواع بیکن وجود دارد که با مرغ، گوشت گاو و بوقلمون تهیه می شود.

بیشتر بخوانید:  درباره قارچ کامبوجا

کلمه بیکن از کلمه آلمانی bacho گرفته شده است که در گذشته از برش های نازک گوشت پهلو تهیه می شد که چربی کمتری نسبت به بیکن یا گوشت خوک با نمک زدن و خشک کردن داشت. در روش نمک زدایی تقریبا تمام سلول های زنده به دلیل گوشت حذف می شوند. در یک محیط بسیار نمکی مرده یا موقتاً بی ثمر است روش نمک پاشی و خشک کردن مدت زیادی است که استفاده می شود.بیکن تازه را می توان برای مدت طولانی در فضای باز نگهداری کرد، اما باید قبل از خوردن آن را پخته و دوباره گرم کرد.بیکن معمولا به عنوان غذای جانبی سرو می شود و به عنوان غذای اصلی شناخته نمی شود.

بیکن بسته به نوع برش انواع مختلفی دارد.

تفاوت سوسیس و کالباس,تفاوت ژامبون و بیکن

بیکن بسته به نوع برش انواع مختلفی دارد.

بیکن گوشت گاو و بیکن مرغ چیست؟

از آنجایی که بسیاری از مردم دنیا به دلایل مذهبی یا رژیم غذایی نمی توانند گوشت خوک بخورند، در سال های اخیر محصولی به نام بیکن به همین روش اما با استفاده از گوشت های دیگری مانند گوشت گاو، گوسفند و بوقلمون ساخته شده است. و در بازار به فروش می رسد.

مانند سال 2012، برای اولین بار در ایران (کشوری با اکثریت مسلمان که گوشت خوک در مذهب آنها ممنوع است) بیکن حلال گوشت گاو بر حسب تقاضا و با همکاری رستوران فست تهیه و عرضه شد که با استقبال خوب مصرف کنندگان مواجه شد.

بیشتر بخوانید:  خواص زالزالک ( کویج )

انواع بیکن به دست آمده از گوشت های حلال را بیکن حلال می گویند.

طرز تهیه بیکن گوشت گاو

برای تهیه بیکن گاو از گوشت بدون استخوان یا قسمتی از سر استفاده می شود که با عطر 20-35 درصد تزریق می شود. این مواد باعث مفیدتر شدن نمک، تثبیت رنگ گوشت و افزایش ماندگاری آن می شود.

پس از تزریق، گوشت به مدت 12 تا 48 ساعت در حوضچه آب شور 3 درصد قرار می گیرد.

پس از نمک زدن، گوشت را آویزان کرده و در دمای 70-60 درجه سانتیگراد خشک می کنند.

گوشت را پس از خشک شدن در دمای 75-65 درجه با دود طبیعی از چوب تصفیه شده راش دود می کنند.

پس از دود کردن، گوشت را در دمای 75-85 درجه سانتیگراد بخارپز می کنند تا دمای متوسط ​​آن به 70 درجه سانتیگراد برسد.

بعد از مراحل قبل 30 درصد از وزن گوشت کم می شود.

امروزه بیکن به معنای گوشتی است که به روش فوق فرآوری شده و از گوشت مخصوصی مانند گوشت خوک برای تهیه آن استفاده نمی شود. این محصول با انواع گوشت قرمز و سفید حلال تهیه و استفاده می شود، به خصوص در کشورهای مسلمان و یهودی که استفاده از گوشت خوک را ممنوع کرده اند.

بیکن چیست,بیکن

پیتزا بیکن چیست؟

چگونه پیتزا بیکن درست کنیم؟

مواد لازم پیتزا بیکن:

بیکن گوشت گاو

40 گرم

کمپوت گوجه فرنگی

60 گرم

خمیر پیتزا

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …