بازی محلی قایم باشک

بازی صندلی معرفی و بازی های بومی و محلی اهداف بازی: سرگرمی و هیجان، افزایش سرعت، چابکی، واکنش و هماهنگی عصبی عضلانی تعداد بازیکنان: 4 یا بیشتر ابزار بازی: تعداد صندلی (یکی کمتر از تعداد شرکت کنندگان) منطقه بازی: فضای باز ▪ توضیحات بازی: در این بازی همه بازیکنان در یک گروه قرار می گیرند. قبل از شروع بازی از بین خود یک داور انتخاب می کنند و داور تعداد بازیکنان را می شمارد و مثلاً اگر 7 بازیکن باشد تعداد 6 صندلی را مرتب و پشت سر هم می چیند. و بازیکنان در مقابل هم صف می کشند تا روی صندلی ها. ایستاده با سوت داور، دانش آموزان شروع به دویدن می کنند و دور صندلی ها حلقه می زنند. این چرخش تا زمانی ادامه می یابد که داور در زمان مناسب سوت خود را بزند. با شنیدن صدای سوت، بازیکنان باید سریعا روی صندلی ها بنشینند، چون بازیکنان می نشینند و با توجه به تعداد صندلی ها، یک نفر نمی تواند صندلی برای نشستن پیدا کند و باید بازی را ترک کند و همچنین یک صندلی برای دور بعد. .کاهش.این بازی با باقی ماندن 6 نفر ادامه می یابد و داور سوت می زند و دوباره صندلی ها را می چرخانند.این چرخش و نشستن تا زمانی ادامه می یابد که دو بازیکن با یک صندلی باقی بمانند.در راند آخر با صدای سوت داور هر یک از بازیکنان موفق می شود روی صندلی بنشیند و برنده بازی اعلام شود و توسط دوستانش تشویق شود و قدرت پرش و عضلات چهار سر ران تقویت شود تعداد بازیکنان : 5 یا بیشتر ابزار بازی: طنابی با طول حدود 2 متر (طول طناب با افزایش تعداد بازیکنان افزایش می یابد) که چیزی شبیه به توپ به آن بسته می شود ▪ منطقه بازی: فضای باز ▪ توضیحات بازی: در در این بازی همه بازیکنان در وسط زمین می ایستند و یکی را از بین خود انتخاب می کنند. فرد منتخب وسط زمین می ایستد و طناب به طول 2 متر در دست می گیرد و برای سنگین شدن طناب چیزی را می بندند که به راحتی دور سر بپیچد.فرد منتخب طناب را به شکل A می بندد. دایره روی زمین می چرخد ​​و بازیکنان در فاصله یک تا یک و نیم متری بازیکن می ایستند و تا زمانی که طناب به بازیکنان نزدیک می شود، بازیکنان باید روی طناب بپرند تا طناب به آنها برخورد نکند. پا.چرخش طناب و پرش بازیکنان ادامه می یابد تا اینکه طناب به پای یکی از بازیکنان برخورد کند.در این صورت بازیکن می سوزد و باید با طناب جای خود را عوض کند و طناب را در دست گرفته و شروع به چرخیدن کند. بازی تا زمانی که بخواهید ادامه دارد. ● قایم بشاک (جاو گردونگ) ▪ اهداف بازی: افزایش سرعت، چابکی، واکنش، وضوح و دقت محیط ▪ تعداد بازیکنان: 4 نفر یا بیشتر ▪ ابزار بازی: بدون ابزار ▪ بازی منطقه بازی: فضای باز ▪ توضیحات بازی: این بازی در محیطی باز و در حالی که مکان هایی برای مخفی شدن وجود دارد (به دو صورت گرفتن و مشاهده) انجام می شود. در اینجا با نوع گرفتن یا لمس سروکار داریم در ابتدای بازی یکی از بچه ها به قید قرعه به عنوان گرگ انتخاب می شود. او چشمانش را کنار دیوار می بندد، بقیه بازیکنان جایی پنهان می شوند و فردی که چشمانش را بسته است تا 20 می شمرد و سپس چشمانش را باز می کند و به دنبال افرادی می گردد که مخفی شده اند و اگر بتواند یکی را پیدا کند. یکی از بچه ها را پیدا کنید و بازیکن را لمس کنید، برنده شوید.آن شخص باید جای گرگ را بگیرد و چشمانش را ببندد، اما اگر بچه ها را پیدا نکردند و بچه ها خودشان به سمت هدف حرکت کردند، فردی که تبدیل به گرگ شده است باید دوباره چشمانش را ببندد و بازی شروع می شود. از نو.این بازی تا خسته شدن گروه ادامه می یابد نکته: شخصی که چشم بسته است می تواند به جای شمردن از یک تا بیست از شعر زیر استفاده کند: «ده، بیست، سی، چهل، پنجاه، شصت، هفتاد، هشتاد، نود، صد، حالا که به صد رسیدی می گوییم سیصد، هاجر خانم آماده شو، آمده ام خاک کنم، دستمال آبی پر از گلابی آبدار «مردم را پنهان کن و در جای درست پنهان کن)، واکنش و مقاومت قلبی تنفسی. ▪ تعداد بازیکنان: 8 یا بیشتر ▪ ابزار بازی: بدون نیاز به ابزار ▪ منطقه بازی: فضای باز ▪ توضیحات بازی: این بازی با گروه بندی شروع می شود تعداد افراد در هر گروه باید برابر باشد، افراد هر دو گروه آنها به طور مساوی قرار می گیرند و هر نفر دستیار گروه مقابل را برای خود انتخاب می کند و از بین خود 2 نفر را به عنوان “اوستا” انتخاب می کنند و بازیکنان با استفاده از روش گل یا سگ، پیروز می شوند و با اوستا حرکت می کنند تا پنهان شوند. در مکان های مختلفپس از اینکه اوستا همه اعضای گروه خود را پنهان کرد، به گروه دوم باز می گردد و مکان های اوستا عوض می شود، به عبارت دیگر اوستای گروه پنهان در رأس گروه مورد نظر او قرار می گیرد.گروه به دیدار رفقای دسته اول حرکت می کند، در حالی که اوستا جلوی آنها حرکت می کند و فریاد می زند: «یرنگزه تقم ساخلنگ هوی» و این جمله را مدام تکرار می کند. وقتی جست وجوگر یکی از افراد پنهان را می بیند، اوستای خود را به آنها نشان می دهد و وقتی اوستا تأیید می کند که او را به درستی شناسایی کرده اند، با صدای بلند می گویند: «قره گردم» (سیاهی دیدم). با گفتن این کلمه همه جویندگان به سرعت به سمت محل شروع «مالتا» حرکت می‌کنند و پنهان‌شدگان نیز به دنبال آن‌ها می‌آیند و اگر افرادی که پنهان شده بودند، دوست تعیین‌شده خود را قبل از رسیدن به «مالتا» از آنجا بگیرند، محل سوار می‌شود. از او به ملتا. در دور بعد بازی با گروه اول مخفی انجام می شود در حالی که آنها یک امتیاز هم می گیرند اما اگر گروه اول نتواند نفرات گروه دوم را بگیرد جای دو گروه عوض می شود و گروه دوم آنها باید پنهان شوند. این بازی با توافق گروه و با خسته شدن آنها ادامه می یابد.
بیشتر بخوانید:  بازی محلی چاله شیطان

مطلب پیشنهادی

بازیهای محلی استان کرمان

بازی های محلی استان کرمان بازی های استان کرمان عبارتند از: آروسیو، ایستسو، از آنجا …