از خواص آب انار چه می دانید ؟

درباره ی خواص آب انار, معرفی خواص آب انار

آشنایی با خواص آب انار

آشنایی با خواص آب انار برای سلامتی

مطالعات نشان داده اند که آب انار فواید زیادی برای بدن شما دارد و احتمالاً خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهد. با فواید آب انار بیشتر آشنا شوید.

خواص انار و آب انار:

انار یکی از سالم ترین میوه های روی زمین است.

آنها حاوی طیف گسترده ای از ترکیبات گیاهی مفید هستند که قابل مقایسه با سایر غذاها نیستند.

در زیر فواید سلامتی مبتنی بر شواهد انار آورده شده است.

انار دارای خواص تغذیه ای مهمی است. یک فنجان آب انار (174 گرم) حاوی:

فیبر: 7 گرم

پروتئین: 3 گرم

ویتامین C: 30٪ از RDI

ویتامین K: 36 درصد از RDI

فولات: 16 درصد از RDI

پتاسیم: 12 درصد از RDI

دانه های انار نیز بسیار شیرین است و یک فنجان آن حاوی 24 گرم قند و 144 کالری است.

با این حال، انار واقعاً به دلیل ترکیبات گیاهی قوی خود می درخشد که برخی از آنها دارای خواص دارویی قوی هستند.

آنتی اکسیدان ها

دانه های انار رنگ قرمز روشن خود را از پلی فنول ها می گیرند.این مواد شیمیایی آنتی اکسیدان های قوی هستند.

آب انار نسبت به سایر آب میوه ها آنتی اکسیدان بیشتری دارد. همچنین سه برابر بیشتر از شراب قرمز و چای سبز آنتی اکسیدان دارد. آنتی اکسیدان های موجود در آب انار می توانند به از بین بردن رادیکال های آزاد، محافظت از سلول ها در برابر آسیب و کاهش التهاب کمک کنند.

به کاهش التهاب کمک می کند.

آب انار به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان، یک ضد التهاب قوی است. می تواند به کاهش التهاب در سراسر بدن و جلوگیری از استرس و آسیب اکسیداتیو کمک کند. با رادیکال های آزاد در بدن که می توانند به سلول های بدن شما آسیب برسانند، مبارزه کنید.

این با همه چیز از جوانسازی پوست گرفته تا پیشگیری از بیماری های مزمن، از جمله زوال شناختی مرتبط است.

خواص آب انار,آشنایی با خواص آب انار

آب انار آنتی اکسیدان های زیادی دارد.

بیشتر بخوانید:  خواص انار

ویتامین سی

آب یک انار به تنهایی بیش از 40 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C را دارد. ویتامین C در صورت پاستوریزه شدن می تواند تجزیه شود، بنابراین برای دریافت بیشتر مواد مغذی، آب انار خانگی یا تازه را انتخاب کنید.

پیشگیری از سرطان

آب انار اخیراً زمانی که محققان دریافتند که ممکن است به جلوگیری از رشد سلول های سرطانی پروستات کمک کند، خبرساز شد.با وجود مطالعات متعدد در مورد اثرات آب میوه بر سرطان پروستات، نتایج هنوز مقدماتی هستند.

در حالی که هیچ مطالعه طولانی مدتی بر روی انسان انجام نشده است که نشان دهد آب انار از سرطان جلوگیری می کند یا آن را کاهش می دهد، مطمئنا اضافه کردن آن به رژیم غذایی ضرری ندارد. در مطالعات انجام شده تاکنون نتایج دلگرم کننده ای به دست آمده است و اکنون مطالعات بزرگتری در حال انجام است.

انار همچنین ممکن است برای سرطان سینه مفید باشد

سرطان سینه یکی از شایع ترین انواع سرطان در زنان است. عصاره انار می تواند از تکثیر سلول های سرطان سینه جلوگیری کرده و حتی برخی از آنها را از بین ببرد.

با این حال، شواهد در حال حاضر محدود به مطالعات آزمایشگاهی است. قبل از طرح این ادعا به تحقیقات بیشتری نیاز است.

خاصیت آب انار, فایده های آب انار

آب انار از سرطان پیشگیری می کند

محافظت در برابر بیماری آلزایمر

اعتقاد بر این است که آنتی اکسیدان های موجود در آب و غلظت بالای آن باعث پیشرفت بیماری آلزایمر و محافظت از حافظه می شود.

هضم غذا

آب انار می تواند التهاب روده را کاهش دهد و هضم را بهبود بخشد.ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری کرون، کولیت اولسراتیو یا قولنج و سایر بیماری های التهابی روده مفید باشد.

اگرچه نظرات و تحقیقات متناقضی در مورد اینکه آیا آب انار به اسهال کمک می کند یا بدتر می کند وجود دارد، اکثر پزشکان توصیه می کنند تا زمانی که احساس بهتری پیدا کنید و علائم شما فروکش کند از مصرف آن اجتناب کنید.

آرتروز

فلاونول های موجود در آب انار می توانند از التهابی که به آرتریت و آسیب غضروف کمک می کند جلوگیری کند. این آب میوه در حال حاضر برای اثرات احتمالی آن بر پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید و انواع دیگر آرتریت و التهاب مفاصل در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید:  کشف خواص خوراک عدسی

بیماری قلبی

آب انار به عنوان سالم ترین آب برای قلب شناخته می شود. به نظر می رسد از قلب و عروق خونی محافظت می کند.

مطالعات کوچک نشان داده است که آب انار جریان خون را بهبود می بخشد و از سفت شدن و ضخیم شدن رگ ها جلوگیری می کند. همچنین می تواند رشد پلاک و تجمع کلسترول در رگ ها را کند کند. اما انار می تواند با داروهای فشار خون و کلسترول مانند استاتین ها واکنش منفی نشان دهد.

قبل از نوشیدن آب یا مصرف مکمل های عصاره انار حتما با پزشک خود مشورت کنید.

فواید آب انار چیست,همه چیز درباره ی آب انار

یکی از فواید آب انار کاهش التهاب روده است

فشار خون

نوشیدن روزانه آب انار می تواند به کاهش فشار خون سیستولیک کمک کند.بررسی جامع کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده نشان داده است که مصرف روزانه آب انار برای سلامت قلب مفید است.

ضد ویروس

بین ویتامین C و سایر مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی مانند ویتامین E، آب انار می تواند به پیشگیری از عفونت کمک کند. همچنین در آزمایشات آزمایشگاهی نشان داده شده است که انار ضد باکتری و ضد ویروس است. آنها در حال بررسی اثرات آن بر عفونت ها و ویروس های رایج هستند.

سرشار از ویتامین

علاوه بر ویتامین C و ویتامین E، آب انار منبع خوبی از فولات، پتاسیم و ویتامین K است.

اگر تصمیم دارید انار را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید یا گاهی آن را مصرف کنید، برچسب آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آب انار 100 درصد خالص و شیرین نشده است. یا آن را تازه بنوشید.

حافظه

طبق یک مطالعه اخیر، نوشیدن 8 اونس آب انار در روز می تواند یادگیری و حافظه را بهبود بخشد.

عملکرد جنسی و باروری

غلظت آنتی اکسیدان ها در آب انار و توانایی آن در تاثیر بر استرس اکسیداتیو آن را به یک کمک بالقوه برای باروری تبدیل می کند.نشان داده شده است که استرس اکسیداتیو بر عملکرد اسپرم تأثیر می گذارد و باروری را در زنان کاهش می دهد

بیشتر بخوانید:  با برنج شفته چه کنیم؟

همچنین نشان داده شده است که این آب به کاهش استرس اکسیداتیو در جفت کمک می کند.اما محققان هنوز مزایای دقیق آن را نمی دانند. نوشیدن آب انار همچنین می تواند سطح تستوسترون را در مردان و زنان افزایش دهد که یکی از اصلی ترین هورمون های جنسی است.

معرفی خواص آب انار, خواص آب انار چیست

افزایش سطح تستوسترون یکی از خواص آب انار است

استقامت و عملکرد ورزشی

انار سرشار از نیترات های غذایی است که نشان داده شده است که عملکرد ورزش را بهبود می بخشد. انار به عنوان یک منبع غنی از نیترات می تواند عملکرد ورزشی را با افزایش جریان خون بهبود بخشد.

آب انار ممکن است یک تقویت کننده جدید عملکرد ورزشی باشد. این آب می تواند به کاهش درد و بهبود قدرت کمک کند. همچنین آسیب اکسیداتیو ناشی از ورزش را کاهش می دهد.

دیابت

انار به طور سنتی به عنوان درمان دیابت در خاورمیانه و هند مورد استفاده قرار می گرفت. اگرچه هنوز چیزهای زیادی در مورد تأثیرات انار بر دیابت ناشناخته است، اما ممکن است به کاهش مقاومت به انسولین و کاهش قند خون کمک کند.

کمک به خواب خوب

در حالی که می توانید در هر زمانی از روز از مزایای آب انار لذت ببرید، محتوای منیزیم آن (17 میلی گرم در هر وعده) آن را به نوشیدنی عالی قبل از خواب تبدیل می کند، زیرا منیزیم با خواب خوب مرتبط است.

آب انار پتاسیم دارد.

یک وعده آب انار 214 میلی گرم پتاسیم دارد که بخشی از 3500 میلی گرمی است که می خواهید روزانه دریافت کنید. پتاسیم یک ماده مغذی مهم برای سلامت قلب است که با کاهش خطر بیماری قلبی و سکته مرتبط است. همچنین به تعادل سطح سدیم کمک می کند.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …