آشنایی با روش پخت ماهی

پخت ماهی,طرزتهیه ماهی

طرز پخت ماهی

در ادامه شما را با چند روش پخت ماهی آشنا می کنیم.

طرز تهیه ماهی سرخ شده:

بیشتر افراد طعم غذاهای سرخ شده را دوست دارند و حتی بسیاری از افرادی که علاقه ای به خوردن ماهی ندارند، گاهی اوقات ماهی سرخ شده را در برنامه غذایی خود قرار می دهند. برای سالم‌تر و مغذی‌تر کردن ماهی سرخ‌شده، می‌توانید گوشت را قبل از سرخ کردن، حدود نیم ساعت در مخلوط آبلیمو، نمک، پودر فلفل سیاه و پودر سیر خیس کنید.

سپس هر دو طرف ماهی را با پودر سوخاری یا نان پودری خشک می‌پوشانند و ماهی را با روغن‌های مخصوص سرخ کردنی سرخ می‌کنند. قبل از خوردن ماهی، پودر سوخاری آغشته به روغن و در اثر حرارت سرخ شده را جدا کرده و گوشت را سالم و خوش طعم میل کنید.

برای سهولت در برداشتن آرد سوخاری می توانید آن را قبل از پایان پخت حدود 3 دقیقه در تابه بگذارید تا گرد و غبار چسبیده به ماهی شل شده و با بخار ایجاد شده به راحتی از بین برود. برای پخت ماهی با این روش بهتر است گوشت ماهی را به صورت فیله برش دهید.

طرز تهیه ماهی کبابی:

می توانید ماهی را فیله کرده و کبابی کنید، اما باید با استفاده از آبلیمو، روغن، سس مخصوص یا کره آن را نرم نگه دارید.برای این کار ماهی را با قلم مو با مواد آغشته کنید یا در فویل آلومینیومی بپیچید و روی گریل بپزید و چندین بار آن را بچرخانید. البته قرار نیست ماهی کبابی همیشه خشک باشد. می توانید با سس ماهی دو پیازی طعم متفاوتی به آن بدهید.

بیشتر بخوانید:  خواص تخم کبک

طرز تهیه ماهی تنوری:

بهترین روش برای طبخ ماهی تنوری در خانه استفاده از فر است. برای پخت ماهی تنوری می توان از ماهی درشت و صحیح استفاده کرد و نیازی به فیله کردن ماهی نیست.

پختن ماهی در فر یک روش بسیار سالم و مفید برای پختن یک ماهی کامل است. اما فراموش نکنید که این روش خشک است و اگر بدون پوست باشد رطوبت خود را از دست می دهد. بنابراین از آب یا سس خود ماهی برای پختن آنها استفاده کنید. می توانید ماهی را در مواد بخوابانید و سپس در فر قرار دهید یا ماهی شکم پر درست کنید.

طرز تهیه ماهی پخته: ابتدا داخل شکم یا گوشت ماهی را با کمی نمک و کمی پودر انار یا پودر لیمو عمانی مزه دار کرده سپس چند برش عمیق در پوست ماهی ایجاد کرده و انتهای پوست را بپوشانید. . و داخل برش ها با رب انار.

حالا ماهی را خوب در فویل آلومینیومی بپیچید و در سینی نازکی در طبقه وسط فر قرار دهید.فر شما باید از قبل با دمای 180-200 درجه سانتیگراد کاملا گرم شده باشد. زمان پخت به اندازه ماهی نیز بستگی دارد.

می توانید حدود نیم ساعت بعد از اینکه ماهی را در فر گذاشتید فویل را باز کنید و ببینید چقدر زمان بیشتری برای پخت کامل آن نیاز دارید. این روش یکی از بهترین روش های طبخ ماهی است که علاوه بر طعم خوبی که به ماهی می دهد، با عدم استفاده از روغن، رژیم غذایی سالم تری نیز خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:  علت کف کردن روغن موقع سرخ کردن چیست؟

در فویل آلومینیومی بپیچید

پختن ماهی در فویل یک راه عالی برای حفظ طعم و رطوبت است، به خصوص برای ماهی کبابی یا فیله شده. آب لیمو را به همراه کمی کره، نمک، فلفل، سبزی و ادویه جات به دلخواه بریزید و با فویل آلومینیومی بپیچید، سپس در دمای متوسط ​​بین 180 تا 200 درجه سانتیگراد بپزید تا آبدار شود.

بعد از پیچیدن ماهی در فویل می توانید آن را وسط زغال ها قرار دهید تا زیر و روی زغال ها مشتعل شود.

طرز تهیه ماهی,طرز پخت ماهی

دستور پخت ماهی

طرز تهیه ماهی آب پز:

تعجب نکنید؛ برای تهیه ماهی با این روش نباید ماهی را در آب قرار دهید.کافی است یک ظرف عمیق مانند یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید، در مرحله بعد تکه های ماهی را که با کمی نمک طعم دار شده اند را در فویل آلومینیومی غلیظ بپیچید و در آخر ورقه های حاوی ماهی را بعد از آن در ظرف قرار دهید. جوشاندن آب

اگر تکه های ماهی کوچک است، حدود 10-15 دقیقه برای پختن آنها کافی است. با این روش می توانید یک ماهی قزل آلا نسبتاً بزرگ را در حدود 30 دقیقه بپزید.

بیشتر بخوانید:  لعاب دار کردن غذاها و انواع خورش

روش دیگری برای آب پز کردن ماهی:

ماهی را در قابلمه بریزید و کمی آب اضافه کنید و با چند حبه سیر روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. با این کار متوجه تفاوت طعم انواع مختلف می شوید و آب میوه طبیعی شما حفظ می شود.

در حالی که ماهی در حال پختن است، باید سس این غذا را آماده کنید.

برای تهیه سس ماهی آب پز باید ترکیبی از رب انار، گردوی آسیاب شده، سس نعنا و نعناع جعفری و مقداری پودر فلفل سیاه باشد، همه اینها را حدود 5 دقیقه حرارت دهید. در صورت تمایل می توانید مقداری پیاز تند به این سس اضافه کنید. سس ماهی آب پز را باید درست قبل از سرو بریزید.

طرز پختن ماهی,طرز درست کردن ماهی

چگونه ماهی درست کنیم

طرز تهیه ماهی بخارپز:

ماهی بخارپز بیشتر مناسب دوستداران سبزیجات است که طعم های طبیعی را دوست دارند، برای تهیه این ماهی نیازی به استفاده از روغن نیست.در روش بخارپز، گوشت ماهی طعم سبزیجات مختلف را به خود می گیرد و کافی است قبل از پخت کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

برای بخارپز کردن ماهی، ابتدا باید کف تابه را با مقداری سیب زمینی حلقه شده بپوشانید.

سپس یک ردیف هویج خلال شده، یک ردیف ساقه کرفس خرد شده، یک ردیف فلفل دلمه ای، یک ردیف پیاز خام خلال شده و یک ردیف سبزی مانند نعناع، ​​جعفری و گشنیز بچینید. سیب زمینیها. و تکه های ماهی را روی این سبزیجات قرار دهید.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …